۷۷۸۰۹۸
۱۴ نظر
۵۰۱۳
۱۴ نظر
۵۰۱۳
پ

روسیه: آمریکا می‌خواهد از ایران «شیطان» بسازد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، غرب می‌خواهد بر خلاف واقعیت، از ایران تصویر یک «شیطان» بسازد در صورتیکه این آمریکا است که باید تلاش کند تا موضع و سیاست خود را در قبال ایران تغییر دهد تا اتفاقات بهتری رقم بخورد.

خبرگزاری فارس: «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، غرب تلاش دارد تصویر یک «شیطان» از ایران بسازد در حالی که این اصلا با واقعیت همخوانی ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه «راشاتودی» گفت: «اگر نگاهی جدی و دقیق به بیانیه‌های کشورهای غربی بیاندازیم خواهیم دید که کلیدواژه اصلی تمام آنها، ایران بوده است».

زاخارووا ادامه داد: «غربی‌ها می‌خواهند تصویری از ایران بسازند و اینگونه جلوه دهند که ایران در دنیای امروز، کشور شر و شیطانی است. این بسیار عجیب است چرا که چند سال پیش از این، ما با ایران به توافق هسته‌ای (برجام) رسیدیم که نه تنها مسیری را برای ما فراهم کرد تا از موضوع هسته‌ای این کشور عبور کنیم بلکه مسیری را نشان داد که چطور می‌توانیم بر دیگر مسائل غلبه کنیم».

وی افزود: «و حالا کشور آمریکا سخت در تلاش است تا این توافق را از بین ببرد و دیگر کشورهای غربی نیز تلاش می کنند تا آن را حفظ کنند و در این میان چین و روسیه شدیدا از این توافق حمایت می‌کنند چرا که توافق هسته‌ای ایران الگوی بسیار خوبی در رابطه با این موضوع بود که چطور چندین کشور جامعه بین‌المللی می توانند در کنار هم مسئله‌ای را حل کنند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه علاوه بر این گفت: «حالا به نقطه ای رسیده‌ایم که برخی کشورهای غربی سعی دارند تصویر ناخوشایندی از ایران ترسیم کنند، تصویری که اصلا درست نیست و با واقعیت همخوانی ندارد و اصلا اقدام درستی نیست».

این دیپلمات روس در ادامه تأکید کرد: «کره شمالی نیز سال‌های سال به عنوان یک شیطان جلوه داده شده بود. و سالیان سال رهبران این کشور و مردمش به عنوان عناصری پلید معرفی می شدند و جامعه بین‌المللی این کشور را یک شیطان واقعی تلقی می‌کرد و همانطور که اخیرا شنیده‌اید آقای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چندین بار از کره شمالی تشکر کرده است.

زاخارووا ادامه داد: «حالا این سوال پیش می آید که چه اتفاقی افتاده است، کره شمالی که همان کشور است و هیچ چیز تغییر نکرده و این آمریکا بوده که موضع خود و سیاستش را تغییر داده است. چنین اتفاقی می‌تواند در قبال ایران نیز بیفتد و قطعا اوضاع بهتر خواهد شد».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان تصریح کرد: «حالا زمان آن است که با یکدیگر همکاری داشته و تلاش‌هایمان را با یکدیگر متحد ساخته تا هر چه در توان داریم در کنار هم صورت دهیم و اتفاقات بهتری را رقم بزنیم. نمونه خوب این همکاری مسئله خلع سلاح شیمیایی سوریه بود که با همکاری در کنار هم محقق شد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه دنیا دروغ میگن

    • بدون نام

      روسیه در جریان نیس خود شیطان هفته ای سه جلسه میاد ایران درس پس میده

    • parisa.a

      واع مگه نیست؟ /:
      دور و برتونو نگا کنین میفهمین هست یا نیست

    • بدون نام

      شیطان بزرگ داریم وشیطان کوچک.. درایران معمولأ به آدمهای زرنگ و بازیگوش، میگن «شیطون»

    • نادر

      برای نخستین بار در طول تاریخ بشریت ایران یه دست آوردی بزرگ و آن هم بلاخره موضع بسیار خوب و بموقع و جانب داری درست از کشور بزرگ روسیه برای ایران. بنظرم بهترین موقع دفاع از ایران رو روسیه اتخاذ کرد... به امید روابط دیپلماسی و خوب و زیاد کشورهای پیشرفته دیگر با ایران اگرچه آلمان و فرانسه و انگلیس نیز دفاع کردند ولی دو پهلو و جانب دار به دشمن ما آمریکا

    • بدون نام

      مگه......

    • بدون نام

      ای روسیه کثیف ایران تاریخ ترکمنچای وگلستان را فراموش نکرده

    • بدون نام

      خواهش شما دخالت نکنید ریشه فساد و ترور پرورش ترور کمونیست است اصلا فلسفه کمونیست یعنی تولید فساد یعنی پرورش دهنده تروریست هر کس هم با شما حشر نشر کند یعنی عامل فساد

    • ایرانی

      نیاز به روسیه دجال نیست ، ما خودمان قبلا اینکار را کرده ایم .

    • بدون نام

      ترامپ و اطرافیانش شیطان مجسم هستند

    • بدون نام

      خب هستن اینا

    • نگار

      دقیقا همون کاری که ایران با امریکا کرده

    • بدون نام

      نه ایران شیطان است ونه امریکا بلکه شیطان واقعی روسیه کمونیست کثیف جاسوس ادم کش است ودارد از کشور های مسلمان خلور میانه سو استفاده میکند مرگ بر پوتین

    • بدون نام

      مگه نیستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج