دولت به کمک صنعت خودرو بیاید
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در شرایطی که آمریکا با هدف گرفتن صنعت خودرو، تولید و اشتغال ما را هدف گرفته است، دولت باید به کمک صنعت خودرو آمده و فرایندها و بوروکراسی مزاحم در این حوزه را تسهیل کند.
خبرگزاری ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در شرایطی که آمریکا با هدف گرفتن صنعت خودرو، تولید و اشتغال ما را هدف گرفته است، دولت باید به کمک صنعت خودرو آمده و فرایندها و بوروکراسی مزاحم در این حوزه را تسهیل کند.
شهرام آزادی در گفتوگویی اظهار کرد: متاسفانه با وجود تحریمهای خصمانه آمریکا علیه صنعت خودروی ایران، نحوه رفتار برخی از سازمانهای دولتی همچون شرایط عادی است؛ در حالی که در شرایط خاص باید بهگونه دیگری عمل کرد.
وی با بیان اینکه خودروسازان و قطعهسازان علاوه بر تحریمهای خارجی در مواردی دچار خودتحریمی نیز هستند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در این شرایط معنا ندارد که مواد اولیه تولید قطعه و خودرو برای مدتهای طولانی در گمرک بماند و به دلیل ناهماهنگی دستگاههای دولتی و بوروکراسی بیمورد، در ترخیص آن تاخیر ایجاد شود.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: در چنین شرایطی دولت باید به میدان آمده و تمام فرایندهای داخلی و بوروکراسی مرتبط با صنعت خودرو و قطعه از جمله قوانین گمرکی، مالیاتی، تامین ارز و منابع مالی و تسهیلات بانکی را نسبت به گذشته تسهیل کند.
وی افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات قطعهسازان و خودروسازان، تامین ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه است که در این زمینه باید شرایط دسترسی این صنایع به ارز لازم با نرخ مناسب، فراهم شود.
آزادی با بیان اینکه دولت باید بهگونهای عمل کند که نه تنها دچار خودتحریمی نشویم بلکه فرایندها نسبت به شرایط عادی نیز تسهیل شود، تصریح کرد: در این زمینه مهمترین اقدام فعلی دولت حمایت از داخلیسازی و ساخت داخل کردن قطعات خودرویی است.
وی ادامه داد: خودروسازان و قطعهسازان به دلیل مشکلات مالی توان لازم برای سرمایهگذاری و ساخت داخل کردن قطعات وارداتی مورد نیاز را ندارند، بنابراین دولت باید وارد عمل شده و منابع لازم برای این کار را فراهم کند.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی خاطرنشان کرد: در صورت ساخت داخل شدن قطعات وارداتی مورد نیاز صنعت خودرو، وابستگی این صنعت به خارج از کشور کمتر شده و توانایی بیشتری برای مقابله با تحریمها خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، براساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع خودرو در مرداد ماه امسال به طور میانگین ۳۸ درصد کاهش یافته است.
نظر کاربران
فکر کنم اگه دولت کمتر دروغ بگه به نفع مردم باشه.
خودروسازهای را تعطیل و به حاشیه گاوداری بزنند هم ملت راحت میشن از دستشون و کمتر کشته میشن،هم کار آفرینی بیشتری دارند و صرفه ی اقتصادی بیشتری دارند.
اقتصاد ما، کشور ما و همهء مردم ما نابود شدهء همین دولت هستند
کی گفته ما از بیرون تحریم هستیم؟
ما تحریم اخلاقی از درون هستیم.
اخلاق و تقوا را باختیم.
کدام صنعت همه اش وابسته همه اش مونتاژ مو قع تحریمهای ظالمانه میتوان در ابعاد مختلف وابستگی را بخارج لمس کنیم قطعه سازها حتی رادیو وو وو و ایضا در سایر تولیدی ها
کاملا برعکس ؛ خودروسوزان به کمک دولت بیایند؛ خودروسازان قبل از این مرحله تحریم ها، تولیدات خودشان را هم به چند برابر قیمت تمام شده به مردم عرضه میکردند. اینها مثل زالو خون مردم را می مکند. ؛ عامل بی ثباتی کل اقتصاد کشور؛ شرکتهای خودروسازی میباشند
باید به حال دانشجویان خواجه نصیر افسوس خورد که در سایه چنین عضو هیئت علمی دانشگاه آموزش می بینند وای بر من و وای بر ما که اساتید و نظریه پردازان و تحلیل گران چشم بسته و دنیا ندیده فراوان داریم استاد عزیز عربستان که هیچ خودرویی تولید نمی کند و خودشو انتر و منتر و معطل چنین پروژه های عصر حجری نکرده و به جاش سرمایه گذاری بورسی و مشارکت در پروژه های خارجی کرده است چطور با چالش اقتصادی و بیکاری روبرو نیست چطور مدرنترین و لاکچری ترین اتومبیل های غول دنیا را مثل اسباب بازی زیر پای شهروندانش ریخته!!!!مخ بستگی و شعار حمایت آز صنایع و هزارتا کوفت دیگر توسط دولت باعث ایجاد رانت و لابی و فساد بی کرانی شده که عملا دولت که هیچ خود نظام و حکومت هم توان مقابله با آن را ندارند و چنین اوضاعی وابسته به تفکرات دله پیت و پرورش احساسات کذب و غرور ملی برای تولید نیستی و فنا را به ارمغان آورده و بس!!!!
تاوقتی بی وجدانی وبی دینی برای کسب درآمد حرام دراذهان سرمایه داران ودغل کاری درکارمتخصصان وجوددارد وهمه وهمه وهمه منتظرلقمه حاضری دولتیهایند وکسی نمیگه ماهم باوجدان داری گوشه ای ازمشکلات مملکت رابرای حل بدوش بکشیم وضعیت همینه که هست وقتیکه پدرخانواده تنها زحمت کش ولقمه گیر برای خانواده شد واعضای خانواده علاوه بر خوردن های متعارف ازودزدی هم بکنند بعدازهمدیگرهم بدزدند بعد راه رابرای ورودسگهای ولگرد به خانه باز کنندوبدترازهمه عوعوهمان سگهارا تکرارکنند وضع همینه وبدتر هم خواهد شد
چه مردم چه دولت باید این صنعت رو به لجن بکشن
مگه صنعت خودرو متعلق به کیه
اگه بعد این همه سال ناله میکنند،و نمیتونند ی خودرو داخلی ساز با کیقیت عالی بسازند،برا ایجاد اشتغال برند فرقون بسازند،مدیرای بی لیاقت ،شمایی که میگیند با چند برابر فروختن این ارابه های مرگ هنوز دچار مشکلیند،بریند مدیریت حل دادن فرقون رو به عهده بگیریند و بزاریند چهار تا جون بیاند تو میدون(منظورم اقا زاده هاتون نیست) ،تا بفهمیند خودرو و خودرو سازی چیست
ای گل بگیرم در خودروسازی رو ، ای آتیش بگیر شرکت خودروسازی ، ای خدا ازتون نگذره دزدهای بی اصاف
دولت وظیفه اش اینه دو خودرو ساز حرامی که احتکار کردن اعدام کنند.
نه کمک کنه.
...
از دولت کمک نخواهید چون در هر کاری دخالت کند کندش در میاد
انشالله خراب بشه این صنعت حرام خاران مال مردم خور کدوم خودروسازی.
خجالت بکش چهل ساله خودرو سازان از همه طرف و به بهای پایمال شدن حق و حقوق مردم بدبخت حمایت میشوند
به به از این خودرو باید میگفت خردو
به به از این خودرو باید میگفت خردو
میخواییم صد سال سیاه صنعت خودرو نداشته باشیم با این وضعیت
این لعنتی ها هروقت خواستن کمک کنن. باعث گرونی اون جنس شده.
در واقع این ...ها به جیب خودشون خدمت میکنن
اشناءالله ورشکست میشن راحت میشیم
الان چهل سال است که فرصت داخلی سازی قطعات را داشتید و این همه امکانات و حمایت دولتی برخوردار بودید ، ولی در زمانیکه باید از دولت و ملت حمایت می کردین دست به احتکار و دلال بازی و گران فروشی وقطع ورود خودرو به بازار کردید و الان هم بازی جدید شم این هست که امکانات بیشتری از دولت و از جیب ملت و بیت المال را به غارت ببرید ، نه مشتری دل خوشی از شما دارد نه از تولیدات آشغال شما . اگر دولت وازدات خودرو را با عوارض مناسب آزاد کند دیگر کسی این قاتلان جان ملت را سوار نمی شود ، ولی دستهای پشت پرده که هر کسی با خودروسازها مقابله کند نابود می کنند حتی بالاترین مقامات کشور درگیر این مافیای فساد هستند .
حیف مرگ برای خودروسازان
تاکی باید از این صنعت مونتاژ حمایت کرد .
ولشون کنید با این امتحانی که پس دادند سزاوار حمایت نیستند.
۵۳ هزار ماشین قرار است تا سال اینده بدهند از نحوه ثبت نام نمیگویم که اشکارا ملت را سر کار گذاشتند اما وقتی میگویند سالی یک میلیون تولید داریم ۵۳ هزار عددی نیست با انهمه سروصداو ان شرایط استعماری
دیگه چی کار واسشون نکرده بازار انحصاری همین مونده بگه از ایرانخودرو و سایپا ماشین نخری اعدامت میکنیم