۷۷۶۹۹۱
۲۵ نظر
۵۰۰۵
۲۵ نظر
۵۰۰۵
پ

دولت به کمک صنعت خودرو بیاید

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در شرایطی که آمریکا با هدف گرفتن صنعت خودرو، تولید و اشتغال ما را هدف گرفته است، دولت باید به کمک صنعت خودرو آمده و فرایندها و بوروکراسی مزاحم در این حوزه را تسهیل کند.

خبرگزاری ایسنا:‌ عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در شرایطی که آمریکا با هدف گرفتن صنعت خودرو، تولید و اشتغال ما را هدف گرفته است، دولت باید به کمک صنعت خودرو آمده و فرایندها و بوروکراسی مزاحم در این حوزه را تسهیل کند.

شهرام آزادی در گفت‌وگویی اظهار کرد: متاسفانه با وجود تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه صنعت خودروی ایران، نحوه رفتار برخی از سازمان‌های دولتی همچون شرایط عادی است؛ در حالی که در شرایط خاص باید به‌گونه دیگری عمل کرد.

وی با بیان این‌که خودروسازان و قطعه‌سازان علاوه بر تحریم‌های خارجی در مواردی دچار خودتحریمی نیز هستند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در این شرایط معنا ندارد که مواد اولیه تولید قطعه و خودرو برای مدت‌های طولانی در گمرک بماند و به دلیل ناهماهنگی دستگاه‌های دولتی و بوروکراسی بی‌مورد، در ترخیص آن تاخیر ایجاد شود.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: در چنین شرایطی دولت باید به میدان آمده و تمام فرایندهای داخلی و بوروکراسی مرتبط با صنعت خودرو و قطعه از جمله قوانین گمرکی، مالیاتی، تامین ارز و منابع مالی و تسهیلات بانکی را نسبت به گذشته تسهیل کند.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات قطعه‌سازان و خودروسازان، تامین ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه است که در این زمینه باید شرایط دسترسی این صنایع به ارز لازم با نرخ مناسب، فراهم شود.

آزادی با بیان این‌که دولت باید به‌گونه‌ای عمل کند که نه تنها دچار خودتحریمی نشویم بلکه فرایندها نسبت به شرایط عادی نیز تسهیل شود، تصریح کرد: در این زمینه مهمترین اقدام فعلی دولت حمایت از داخلی‌سازی و ساخت داخل کردن قطعات خودرویی است.

وی ادامه داد: خودروسازان و قطعه‌سازان به دلیل مشکلات مالی توان لازم برای سرمایه‌گذاری و ساخت داخل کردن قطعات وارداتی مورد نیاز را ندارند، بنابراین دولت باید وارد عمل شده و منابع لازم برای این کار را فراهم کند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی خاطرنشان کرد: در صورت ساخت داخل شدن قطعات وارداتی مورد نیاز صنعت خودرو، وابستگی این صنعت به خارج از کشور کمتر شده و توانایی بیشتری برای مقابله با تحریم‌ها خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، براساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع خودرو در مرداد ماه امسال به طور میانگین ۳۸ درصد کاهش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    فکر کنم اگه دولت کمتر دروغ بگه به نفع مردم باشه.

  • سعید

    خودروسازهای را تعطیل و به حاشیه گاوداری بزنند هم ملت راحت میشن از دستشون و کمتر کشته میشن،هم کار آفرینی بیشتری دارند و صرفه ی اقتصادی بیشتری دارند.

  • ش.س

    اقتصاد ما، کشور ما و همهء مردم ما نابود شدهء همین دولت هستند

  • بدون نام

    کی گفته ما از بیرون تحریم هستیم؟
    ما تحریم اخلاقی از درون هستیم.
    اخلاق و تقوا را باختیم.

  • بدون نام

    کدام صنعت همه اش وابسته همه اش مونتاژ مو قع تحریمهای ظالمانه میتوان در ابعاد مختلف وابستگی را بخارج لمس کنیم قطعه سازها حتی رادیو وو وو و ایضا در سایر تولیدی ها

  • بدون نام

    کاملا برعکس ؛ خودروسوزان به کمک دولت بیایند؛ خودروسازان قبل از این مرحله تحریم ها، تولیدات خودشان را هم به چند برابر قیمت تمام شده به مردم عرضه میکردند. اینها مثل زالو خون مردم را می مکند. ؛ عامل بی ثباتی کل اقتصاد کشور؛ شرکتهای خودروسازی میباشند

  • محمدرضا بختیار

    باید به حال دانشجویان خواجه نصیر افسوس خورد که در سایه چنین عضو هیئت علمی دانشگاه آموزش می بینند وای بر من و وای بر ما که اساتید و نظریه پردازان و تحلیل گران چشم بسته و دنیا ندیده فراوان داریم استاد عزیز عربستان که هیچ خودرویی تولید نمی کند و خودشو انتر و منتر و معطل چنین پروژه های عصر حجری نکرده و به جاش سرمایه گذاری بورسی و مشارکت در پروژه های خارجی کرده است چطور با چالش اقتصادی و بیکاری روبرو نیست چطور مدرنترین و لاکچری ترین اتومبیل های غول دنیا را مثل اسباب بازی زیر پای شهروندانش ریخته!!!!مخ بستگی و شعار حمایت آز صنایع و هزارتا کوفت دیگر توسط دولت باعث ایجاد رانت و لابی و فساد بی کرانی شده که عملا دولت که هیچ خود نظام و حکومت هم توان مقابله با آن را ندارند و چنین اوضاعی وابسته به تفکرات دله پیت و پرورش احساسات کذب و غرور ملی برای تولید نیستی و فنا را به ارمغان آورده و بس!!!!

  • بدون نام

    تاوقتی بی وجدانی وبی دینی برای کسب درآمد حرام دراذهان سرمایه داران ودغل کاری درکارمتخصصان وجوددارد وهمه وهمه وهمه منتظرلقمه حاضری دولتیهایند وکسی نمیگه ماهم باوجدان داری گوشه ای ازمشکلات مملکت رابرای حل بدوش بکشیم وضعیت همینه که هست وقتیکه پدرخانواده تنها زحمت کش ولقمه گیر برای خانواده شد واعضای خانواده علاوه بر خوردن های متعارف ازودزدی هم بکنند بعدازهمدیگرهم بدزدند بعد راه رابرای ورودسگهای ولگرد به خانه باز کنندوبدترازهمه عوعوهمان سگهارا تکرارکنند وضع همینه وبدتر هم خواهد شد

  • بدون نام

    چه مردم چه دولت باید این صنعت رو به لجن بکشن

  • آ زاد

    مگه صنعت خودرو متعلق به کیه

  • مهدی.ش

    اگه بعد این همه سال ناله میکنند،و نمیتونند ی خودرو داخلی ساز با کیقیت عالی بسازند،برا ایجاد اشتغال برند فرقون بسازند،مدیرای بی لیاقت ،شمایی که میگیند با چند برابر فروختن این ارابه های مرگ هنوز دچار مشکلیند،بریند مدیریت حل دادن فرقون رو به عهده بگیریند و بزاریند چهار تا جون بیاند تو میدون(منظورم اقا زاده هاتون نیست) ،تا بفهمیند خودرو و خودرو سازی چیست

  • غریب

    ای گل بگیرم در خودروسازی رو ، ای آتیش بگیر شرکت خودروسازی ، ای خدا ازتون نگذره دزدهای بی اصاف

  • مهدی

    دولت وظیفه اش اینه دو خودرو ساز حرامی که احتکار کردن اعدام کنند.
    نه کمک کنه.
    ...

  • بدون نام

    از دولت کمک نخواهید چون در هر کاری دخالت کند کندش در میاد

  • بدون نام

    انشالله خراب بشه این صنعت حرام خاران مال مردم خور کدوم خودروسازی.

  • بی نام

    خجالت بکش چهل ساله خودرو سازان از همه طرف و به بهای پایمال شدن حق و حقوق مردم بدبخت حمایت میشوند

  • بدون نام

    به به از این خودرو باید میگفت خردو

  • بدون نام

    به به از این خودرو باید میگفت خردو

  • بدون نام

    میخواییم صد سال سیاه صنعت خودرو نداشته باشیم با این وضعیت

  • وحید

    این لعنتی ها هروقت خواستن کمک کنن. باعث گرونی اون جنس شده.
    در واقع این ...ها به جیب خودشون خدمت میکنن

  • مایکوباکتریوم

    اشناءالله ورشکست میشن راحت میشیم

  • بدون نام

    الان چهل سال است که فرصت داخلی سازی قطعات را داشتید و این همه امکانات و حمایت دولتی برخوردار بودید ، ولی در زمانیکه باید از دولت و ملت حمایت می کردین دست به احتکار و دلال بازی و گران فروشی وقطع ورود خودرو به بازار کردید و الان هم بازی جدید شم این هست که امکانات بیشتری از دولت و از جیب ملت و بیت المال را به غارت ببرید ، نه مشتری دل خوشی از شما دارد نه از تولیدات آشغال شما . اگر دولت وازدات خودرو را با عوارض مناسب آزاد کند دیگر کسی این قاتلان جان ملت را سوار نمی شود ، ولی دستهای پشت پرده که هر کسی با خودروسازها مقابله کند نابود می کنند حتی بالاترین مقامات کشور درگیر این مافیای فساد هستند .

  • مهران

    حیف مرگ برای خودروسازان

  • بدون نام

    تاکی باید از این صنعت مونتاژ حمایت کرد .
    ولشون کنید با این امتحانی که پس دادند سزاوار حمایت نیستند.
    ۵۳ هزار ماشین قرار است تا سال اینده بدهند از نحوه ثبت نام نمیگویم که اشکارا ملت را سر کار گذاشتند اما وقتی میگویند سالی یک میلیون تولید داریم ۵۳ هزار عددی نیست با انهمه سروصداو ان شرایط استعماری

  • ابیرام

    دیگه چی کار واسشون نکرده بازار انحصاری همین مونده بگه از ایرانخودرو و سایپا ماشین نخری اعدامت میکنیم

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج