عامل اصلی تلاطم اخیر در بازار خودرو
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عامل اصلی تلاطم اخیر در بازار خودرو ضعف و ناتوانی مدیران خودروساز است، گفت: اگر ادعای خودروی ملی درست است بنابراین تلاطم در بازار خودرو با نوسانات ارزی بیمعناست.
خبرگزاری تسنیم: محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به علت افزایش قیمت افسارگسیخته خودرو با وجود خودروهای داخل انبار که با دلار ۳۸۰۰ تومان پارسال ساخته شدهاند، گفت: در یک کلمه میتوان مهمترین عامل بهوجود آمدن شرایط فعلی بازار خودرو را ناتوانی مدیران وزارت صنایع در کنترل بازار بیان کرد.
وی با انتقاد از رویه مسئولان وزارت صنعت در برخورد با وضعیت فعلی قیمتهای خودرو و عدم پاسخگویی در شرایط فعلی گفت: شخص وزیر باید پاسخگوی وضعیت فعلی باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد ادعای خودروی ملی گفت: اگر صد در صد خودروهایی همچون سمند تولید داخل است، با افزایش و کاهش قیمت دلار نباید بازار خودرو متلاطم شود، پس میتوان نتیجه گرفت که همه خودروهای داخلی مونتاژ هستند، بنابراین جای سؤال دارد چگونه بعد از سالیان سال و تولید خودروهای یکسان نتوانستهاند این خودروهای مونتاژ را نیز از تلاطم بازار محافظت کنند.
عزیزی با بیان اینکه علیرغم اینکه عمده تلاطمهای اخیر بازار مسکن ضعف و ناتوانی مدیریت در شرکتهای خودروساز است، گفت: بخشی از گرانیها نیز بهجهت موج توهمی است و مردم میخواهند بهوسیله خودرو درآمدشان را تبدیل به سرمایه کنند.
وی در مورد نقش مجلس در مقابله با این آشفتهبازار گفت: ورود مجلس برای سؤال و استیضاح زمانبر است، اما دستگاههای نظارتی دیگر بهصورت موازی میتوانند دخالت کنند و هرچه سریعتر باید به بازار خودرو ورود کنند تا بازار به شرایط تعادلی برسد.
نظر کاربران
دولت خودش دزدی و احتکار میکنه.ایرانخودرو و سایپا مگه برای دولت نیست!!!!
همه اینها در یک کلمه خلاصه میشود فقط د ر و غ
هر کسی هرکاری دوست داره انجام میده اصلا قانونی نیست مسولین ومدیران هم فقط حقوق نجومی میگیرند وکاری از دستشون بر نمیاد .چپ وراست معنا نداره مردم مسله اصلی ایران هست
ما نه تنها در صنعت خودرو بلکه در خیلی زمینه های دیگر هم توانایی تولید نداریم و با مونتاژ کاری اسم تولید کننده رو گذاشتیم رو خودمون و خیلی ها بنام تولید کننده داخلی از این شرایط پیش آمده سو استفاده میکنن ولی اینجور جاها گندش در میاد
علت اصلی ، احتکار توسط خودرو سازان است تا بتوانند بعد از گرانی سود بیشتری به جیب بزنند .
خاک بر سر مسولین بی عرضه کشور احمدی نژاد مخالف افزایش قیمت بود اقاها قیمت خودرو رو ازاد کردند خاک بر سر بی عرضه شون
تعطیلش کنید ورود خودرو ازاد بدون گمرک و تعرفه یکماه بعد دلار به دوهزار تومان میرسد
وقتی یه خودرو پنجاه میلیونی را دویست میلیون عوارض میبندیم پول کشورمان را بی ارزش میکنیم
هیچکس هیچ غلطی نمیتواند بکند این را به همه بگویید
دیگه پراید 40 تومنی به 20 تومنه 2 ماه پیش بر نمیگرده...حداقل زور بزنید ازین بالاتر نره
عاملش میثم رضایی هستش
تا زمانی که انحصار و جلوگیری از واردات خودرو وجود داره هیچ وقت مردم اسایش نخواهند داشت
پاسخ ها
موافقم دوست ارجمند تا زمانی که به اشتغال بازار رو انحصاری کردن و گمرک و تعرفه و سود ۲۰۰درصدی وارد کننده مشکل حل نخواهد شد
واردات خودرو با تعرفه پایین اگر شروع شود خودروسازها مجبورن فیتیله قیمت رو بکشن پایین
وقتی شما نمایندگان مجلس در برابر حذف شورای رقابت سکوت میکنید. خودروسازان دولتی و غیره هر بلایی خواستند بسر مصرف کننده میارند
وقتی شما نمایندگان مجلس در برابر حذف شورای رقابت سکوت میکنید. خودروسازان دولتی و غیره هر بلایی خواستند بسر مصرف کننده میارند
چه توضیحی دارن جز چرت و پرتایی که تحویل ملت میدن
مردم هردوسه سال یکبار شدیدا وهر سال بتدریج از طرف شرکتهای خودروسازی تحت فشار هستند وتا حالا هم درس نگرفتن .بی کیفیت ترین ماشین ها رو به مردم میدهند ان هم باچند برابر
وما راه حل : با آزاد سازی قیمت و خارج شدن از قیمت دستوری و حذف حق چند صد درصدی گمرک آن وقت هم قیمت مثل کشورهایی پیشرفته میشه هم رقابت بوجود می یاد وهم شرکتهایی که بدون تکنولوژی خون مردم را مکیدن حذف میش اسمشو گذاشتن اشتغال که از زمان حکومت رفسنجانی پایگذاری شده ونکته آخر چرا مردم مالیاقت ندارن مثل یک افغانی ماشین بخرن اخه چرا
وقتی مفسدان اقتصادی رو میبرن دادگاه میگویند اینها باعث افزایش قیمت دلار شده اند بعد خودشون میان محصولات را با دلار ی که اون مفسد نرخ گذاشته میفروشن .معلومه که اون مفسدو دادگاه و دولت ورهبر که میگه خرید کالای ایرانی همه وهمه یک نفر هست