۷۵۱۲۲۳
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

۳۰ هزار سیم کارت مزاحم مسدود شد

اگرچه به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیش از ۳۰ هزار سیم‌کارت مزاحم مسدود شده، اما داستان دنباله‌دار تبلیغاتی که گاهی در قالب پیامک و گاهی در قالب تماس هستند، هنوز به پایان نرسیده است.

خبرگزاری ایسنا: اگرچه به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیش از ۳۰ هزار سیم‌کارت مزاحم مسدود شده، اما داستان دنباله‌دار تبلیغاتی که گاهی در قالب پیامک و گاهی در قالب تماس هستند، هنوز به پایان نرسیده است.

در حالی که کسب‌وکار‌های مختلف برای تبلیغات خود راه‌هایی مانند ارسال پیامک از شماره‌های شخصی و ثابت را برگزیده بودند، با راه‌اندازی سامانه ۱۹۵، امکان شکایت از شماره‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی، ثابت و سرشماره‌های دیگر نیز فراهم شد تا مشترکان با استفاده از این سامانه بتوانند امکان قطع سرویس ارسال پیامک از این شماره‌ها را فراهم کنند.

در آیین‌نامه مصوب شورای عالی فضای مجازی، خدمات پیامکی به دو دسته تقسیم می‌شود؛ خدمات پیامک انبوه که جنبه اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی دارد و بدون درخواست مشترک ارسال می‌شود و هزینه‌ای برای مشترکان دربر نخواهد داشت که این پیامک‌ها پس از ارسال تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهند گرفت.

دسته دوم پیامک‌های ارزش افزوده که به انتخاب مشترک خواهد بود و باید بابت آن هزینه پرداخت شود، تقسیم شده است و پیش از ارسال باید تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد و پس از دریافت مجوز، امکان استفاده از آن برای مشترکان ممکن خواهد بود.

در این باره آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با اشاره به ساماندهی فضای مجازی برای بهره‌گیری کسب‌وکارها، از ایجاد سامانه‌ای برای دریافت گزارش‌های آنلاین شکایات مزاحمت‌های ناشی از پیامک‌های تبلیغاتی خبر داد و گفت: پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم، آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است.

پس از ساماندهی پنل‌های ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اکنون ارسال این پیامک‌ها از طریق شماره‌های عادی فزونی یافته است.

به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ابلاغ شد که با تمام توان جلوی مزاحمت برای مردم را بگیرد و راهکاری نیز برای کسب‌وکار‌ها که نیازمند بهره‌گیری از این فضا هستند، بیابد.

پس از آن بود که فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - از ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شود خبر داد.

وی تاکید کرد که با توجه به نیاز به ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، ارتقای سامانه ۱۹۵ و راه‌اندازی بخش دریافت شکایات از طریق پیامک ضروری است تا مشترکان تلفن همراه در صورت لزوم بتوانند پیامک تبلیغاتی و شماره ارسال‌کننده را از طریق پیامک به سامانه ۱۹۵ ارسال کنند.

مسدودیت بیش از ۳۰ هزار سیم‌کارت مزاحم

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با بیان اینکه از سه ماه گذشته بیش از ۳۰ هزار سیم کارت مسدود شده، تصریح کرده که اگر کسی از طریق #۸۰۰* پیامکش را بسته باشد، برایش پیامکی ارسال نمی‌شود.

ما همچنین سیم‌کارت‌ها را رفتارشناسی می‌کنیم و اگر به این نتیجه برسیم که شماره‌ای قصد تبلیغات دارد، حتی شماره‌های شخصی را هم می‌بندیم و اگر مردم شکایت کنند، شماره‌ها را مسدود می‌کنیم. در هفته‌های اخیر هم پنل کاربری را راه انداختیم که به مرور جا می‌افتد.

جوشقانی همچنین در آخرین اظهارات درباره تبلیغات پیامکی با اشاره به مشکلات ادمه‌دار در این زمینه بیان کرد: رگولاتوری مدت‌هاست سامانه‌ای را برای این کار طراحی کرده است. ما شکایات را مشاهده و بررسی و موارد مزاحم را مسدود می‌کنیم.

اخیرا هم در سایت‌مان اعلام کردیم و اپراتور‌ها پنل کاربری ایجاد کردند که خود مردم می‌توانند پیامک‌هایشان را انتخاب کنند و حتی به اپراتور‌ها اجازه دادیم بسته‌های تشویقی داشته باشند؛ اما با وجود همه این عوامل و مدیریت و کنترل، ممکن است هنوز به وضعیت ایده‌آل نرسیده باشیم.

اما موضوع پیامک‌های تبلیغاتی چندبعدی است و نمی‌توان همیشه برخورد سلبی داشت. ظاهرا تمام توان دست‌اندرکاران بر مدیریت این موضوع است، اما از طرفی برای کسب و کار‌ها راهکاری در اقتصاد دیده نشده که بتوانند تبلیغ کنند و این سوال وجود دارد که چرا همه به سمت پیامک هجوم می‌آورند؟ چون راهکار دیگری ندارند؟

بنابراین لازم است بخش‌های دیگر هم به کسب و کار‌ها برای تبلیغات کمک کنند. مضافا اینکه در حوزه پیامک طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم مسئول مدیریت است که مجوز می‌دهد و برنامه‌ریزی می‌کند و از آن‌ها هم باید پرسید که در این زمینه چه کار کرده‌اند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • حسین

    نظارت‌بر صورتحساب مشترکین را مورد توجه قرار دهید همراه اول بنظر میرسد در مورد مشترکین خود اجحاف می کند ضمنا"مالیات ارزش افزوده بر روی بسته های اینترنت قانونی است ضمن اینکه اخیرا"افزایش قیمت برای بسته های اینترنت در نظر گرقته شده است

  • بدون نام

    من با *۸۰۰#هم اقدام به لغو ارسال پیامک کردم ولی باز هم این پیامکها ارسال میشود وبه محض اتصال به اینترنت برای انجام کار چند دقیقه ارسال این تبلیقات ادامه کار را غیر ممکن میکند وآرامش انسان رااز بین میبرد مثل تبلیقات اینترنت رایگان یا جایزه ۲۰۰ میلیون تومان پول نقدو....
    که من از داشتن تلفن همراه پشیمانم ولی به اجبار به خاطر برخی کارها از آن استفاده میکنم .واقعا چرا باید در کشور اینهمه بی توجهی به حریم و امنیت و آسایش مردم از طریق موبایل صورت گیرد

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج