یک استاد دانشگاه:
خروج اروپاییها تاثیری بر صنعت خودرو ندارد
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تیراژ تولید خودروهای مشترک تولیدی با خودروسازان اروپایی بسیار محدود است؛ بنابراین قطع تولید آنها تاثیری بر صنعت و بازار خودروی ایران نخواهد داشت.
ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تیراژ تولید خودروهای مشترک تولیدی با خودروسازان اروپایی بسیار محدود است؛ بنابراین قطع تولید آنها تاثیری بر صنعت و بازار خودروی ایران نخواهد داشت.
امرالله امینی اظهار کرد: تردیدهایی که در رابطه با ادامه همکاری خودروسازان اروپایی پیش آمده فرصت مناسبی است تا خودروسازان بر پروژه تولید پلتفرم و خودروهای ملی متمرکز شوند.
وی با بیان اینکه خودروسازان به توانایی طراحی و تولید خودرو با برند ملی دست یافتهاند، خاطرنشان کرد: هم در ایران خودرو و هم در سایپا پروژه طراحی و تولید پلتفرم ملی در دست اجرا است اما در شرایط جدید خودروسازان باید این پروژهها را تسریع کنند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: درواقع اعلام پژو سیتروئن مبنی بر تعلیق فعالیتها در ایران نشان داد که خودروسازان در هر شرایطی حتی ادامه همکاری با اروپاییها نباید از تقویت توان داخلی غافل شوند.
وی افزود: البته با توجه به عدم حضور خودروسازان چینی در بازار آمریکا، مشکلی در فعالیت این خودروسازان در ایران ایجاد نخواهد شد؛ با این حال اولویت اول صنعت خودرو باید تولید و عرضه خودرو با برند و قطعات داخلی باشد.
امینی با بیان اینکه در حال حاضر نیز بیشترین تیراژ تولید خودرو در ایران مربوط به برندهای داخلی است، تصریح کرد: خودروسازان توانایی تامین نیاز داخلی را دارند؛ بنابراین نگرانی نسبت به بازار خودرو وجود ندارد.
چندی پیش شرکت پژو سیتروئن اعلام کرد که به دنبال خروج آمریکا از برجام، فعلا فعالیتهای خود در ایران را تعلیق میکند. در واکنش به این اتفاق کارشناسان این اقدام پژو سیتروئن را به "خودزنی" خودروساز فرانسوی تعبیر کردند.
به گفته آنها "با توجه به اینکه پژو پیش از این برای بازگشت دوباره به ایران مجبور به پرداخت غرامت چند صد میلیون یورویی شده بود و هم پژو و هم سیتروئن در فعالیتهای خود در ایران اقدام به سرمایهگذاری قابل توجهی کردهاند و امکان خروج سرمایهگذاری انجام شده را نیز ندارند با توقف فعالیت در ایران این شرکتها اقدام به خودزنی کردهاند".
نظر کاربران
پس چرا هنوز هیچی نشده اینقدر ماشین گرون شده
اولش اینو میگید بعد یک مدتی تاثیراتش رو میبینیم
خجالت بکشید بسه چقدر دروغ میگید دیگه حال به همزن شده حرفاتون
تاثیری نداره که ماشین توبازارنیست وهرروزقیمتا میرن بالا
ما همچنان با تمام قوا به تولید خودروهای مرگ از جمله پراید ادامه خواهیم داد و مشت محکمی به دهان دشمن خواهیم کوبید، نیازی هم به خارجیا نداریم.
خندیدیم
حالا تأثیر نداره این حال وروزمونه اگر تاثیر میداشت دیگه چی میشد؟
برو پی کارت ال هاش خریدم الان تحویل نمی دهند می گویند اف هاش نیست بیا دنک فنگ ببر اف هاش کجا دنگ فنگ کجا تحریم اثر ندارد کم دروغ بگوید
واقعا تاثیری نداره چون کارخونه های تولید خودرو در داخل نابود شدن بود و نبود شرکتهای اروپایی دیگه هیچ کمکی نمی تونن به صنعت خودروسازی کشور بکنن سالانه جون میلیونها نفر از مردم ایران در اثر نا ایمن بودن خودروهای داخلی گرفته می شه واقعا کی پاسخگو هستش
مگر ورودشان تاثیری در کیفیت خودرو داشت که الان خروجشان داشته باشد؟
جک سال.بزبزی
خبر ندارید که همه قطعات خودروها از خارج از کشور وارد میشود و حتی بعضی از آنها از هند و با مارک ساخت ایران وارد میشود
مثلاً تو استاد دانشگاهی؟
فقط اسم استاد دانشگاه را یدک میکشید ولی دانش و لیاقت این عنوان را ندارید
راست میگن فرقی نداره مردم اسکول بیچاره ایران هستن که سمند رو 50میلیون پول بدن بعد پراید بشه 35میلیون . درود به خیامی مدیرعامل ایران ناسیونال
چقدددر حرف مفت میزنید خدایی