دردسر گرانی اخیر برای خودروسازان
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به این طی چند وقت اخیر خودروسازان فروش نقدی نداشته اند گفت: همین اقدام جای بحث دارد که اگر در جلسه سه شنبه آینده به نتیجه مشخصی نرسیم بحث تحقیق و تفحص از خودروسازی ها قوت بیشتری می گیرد.
خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به این طی چند وقت اخیر خودروسازان فروش نقدی نداشته اند گفت: همین اقدام جای بحث دارد که اگر در جلسه سه شنبه آینده به نتیجه مشخصی نرسیم بحث تحقیق و تفحص از خودروسازی ها قوت بیشتری می گیرد.
سعید باستانی از آمار ضد و نقیض واردات خودرو گفت و این که وزارت صمت موظف شده است آمار دقیق واردات خودرو را هم به لحاظ تعداد هم به لحاظ سهم ارزشی آن بازار به کمیسیون ارائه کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره میزان داخلی سازی خودروها نیز گفت: آنچه درباره داخلی سازی ۸۰ درصدی خودروها از نظر صنعتی گفته می شود از این جنبه که مثلا ما تولید کننده بدنه یا رینگ هستیم درست است اما مواد اولیه رینگ را از کجا می آوریم، تولیدکننده قطعات پلاستیکی هستیم اما آیا ان مواد پلاستیکی داخلی است یا وارد می شود اینها نیاز به واردات و نیاز به تامین ارز خودروساز را وابسته نگاه می دارد.
وی درباره میزان واردات خودرو هم گفت: آماری که داریم ۷ درصد خودروها وارداتی است، اما مهم شیوه و میزان تعرفه گذاری است که حتما حمایت از تولید داخل باید در آن نهفته باشد، اگر ارزبری را در نظر می گیریم و اینکه واردات خودرو یک عددی ارز بری دارد این هم باید کنترل شود که واردات قطعات منفصله خودروسازان هم ارزبری دارند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این که مدیریت بخش خصوصی در هزینه و بهینه سازی بهتر از بخش دولتی است گفت: باید در خودروسازی به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم.
حمید گرمابی دیگر نماینده مجلس هم با تاکید بر ضرورت ریشه یابی مشکلات بازار خودروی کشور گفت: این موضوع باید بررسی شود که چرا با وجود این که تعرفه های خودروهای وارداتی ما بالای ۷۵ درصد است هنوز در قیمت گذاری و کیفیت مناسب خودروهای داخلی مشکل داریم.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه تصریح کرد: باید قیمت خودرو را بر مبنای نظام تعرفه ای به گونه ای تعیین کنیم که به تولید ملی کمک کند با این حال این تعرفه ها باید کاهشی باشد نه افزایشی تا مردم نیز بتوانند با قیمت مناسب خودرویی را که از کیفیت استانداردی برخوردار است استفاده کنند.
نظر کاربران
الکیه
پاسخ ها
اینشاالله درد سرشون بشه درد گردن، درد کمر، درد زانو که الکی قیمت خودروهای بی کیفیتشان را گرون کردند.
خجالت اوره نفت پالیشگاه پتروشیمی داریم ولی مواداولیه پلاستیک وارد میشه
نمی صرفه تولید این اشغال ها را متوقف کنید .
من می گویم نیازی به تولید بیشتر نداریم .
مملکت از انواع خودرو اشبا شده .
فوقش مردم خودشان باز سازی و بهینه سازی می کنند .
خیلی مطمئن تر از این آشغال های پر خرج هست .
راحت یکی دو سال خط تولید را بخوابانید . اگر ضرر کردید .
اگر قیمت رو طوری تعیین کنیم که فقط نیازمند واقعی بیاد جلو خوبست . و از دلالی حدود پنج شش سال و فروش زیاد و ایجاد ترافیک راحت می شویم . قیمت بالا فروش کم . ترافیک بهتر .
خودرو سازهایی که آگاهانه دارن خودرهای بی کیفیت و ناایم میسازند وبا جان مردم بازی میکنن قطعا دستشان به خون کسانی که در این راه کشته شده اند آلوده ست وخداوند جای حق نشسته،تقاصشان را میگیرد.
با این همه مخ های برنامه نویسی هنوا میگن آمار دقیق واردات خودرو را نداریم ،
فقط الان درحال حاضر باتعدادی دزد وبی چشم رو طرف هستیم.
نماینده مجلسی که درآمد دولتی رو به اشتباه تولید ملی اعلام میکنه و از طرفی درآمد دولتی رو به جان مردم برتری میده،سطح تحصیلاتش چقدره؟
اگه برداشت شمای نماینده اینه که ما مونتاژ کننده هستیم و فقط رینگ و اطاق میسازیم ؛ اخب چه دلیلی دارد جان مردم رو تو آهن پاره ها فدا میکنید؟
شما که ازین آهن پاره ها سوار نمیشید؛نباید نظر غیر علمی و غیر کارشناسی بدید.
ما که نفهیدیم چطو شدکه ایطو شد مسخره ها!!!!دروغ وریا وتزویر آخر این مملکتو نابود می کنه