۷۲۱۸۸
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

خودروی وزیر صنعت چیست؟

در حالی که آمارهای رسمی از سطح کیفی نه چندان ایده آل پراید و سمند روایت می‌کند، وزیر «صنعت، معدن و تجارت» می‌گوید هر دو خودرو را دارد و از آنها لذت هم می‌برد.

روزنامه دنیای اقتصاد: در حالی که آمارهای رسمی از سطح کیفی نه چندان ایده آل پراید و سمند روایت می‌کند، وزیر «صنعت، معدن و تجارت» می‌گوید هر دو خودرو را دارد و از آنها لذت هم می‌برد.

محمدرضا نعمت‌زاده که در برنامه یکشنبه شب گذشته «پایش» حضور یافته بود، تاکید کرده که هم پراید و هم سمند، هر دو خوب کار می‌کنند و اگرچه ظاهرشان شبیه محصولات خارجی نیست، اما در کل مناسب به نظر می‌رسند. وی اما با ذکر خاطره‌ای، به نوعی از خودروسازان داخلی و سیاست‌های حمایتی دولت از صنعت خودرو دفاع کرده و گفته‌است که وقتی دلیل رونق تولید و صادرات یکی از خودروسازان بزرگ دنیا را پرسیده است، آنها صبوری و از خودگذشتگی مردم را دلیل اصلی این موفقیت دانسته‌اند.

بنابر روایت نعمت‌زاده، آن خودروساز بزرگ، محصولات خود را در بازارهای صادراتی ارزان‌تر از داخل به فروش می‌رسانده و مردم نیز با وجود گران‌تر بودن و کیفیت پایین‌تر خودروهای داخلی نسبت به خارجی‌ها، تولید کشور خودشان را خریداری می‌کرده‌اند. در واقع این دو اتفاق توامان (صبوری و از خودگذشتگی مردم) سبب شده خودروسازی آن کشور به رشد و توسعه دست یابد.

به نظر می‌رسد هدف وزیر صنعت از نقل این خاطره، پیغامی غیر مستقیم به مشتریان ایرانی بوده و به نوعی از آنها خواسته تا صبوری بیشتری در برابر خودروهای داخلی پیشه کنند. این در حالی است که هم‌اکنون حدود نیم قرن از تولد صنعت خودرو ایران می‌گذرد و مردم به اندازه کافی و بلکه بیشتر، کم و کاستی‌هاي این صنعت را تحمل کرده‌اند. کیفیت نازل و قیمت بالا، دو مشکل اساسی خودروسازی ایران به شمار می‌رود که پس از این همه سال، مردم در مورد آنها صبوری به‌خرج داده اند. طی این سال‌ها تنها درصد بسیار کمی از ایرانی‌ها قادر به خرید خودروهای خارجی بوده‌اند و تعرفه بالای واردات اجازه نداده بیشتر ایرانی‌ها طعم کیفیت و قیمت مناسب را بچشند، اما صنعت خودرو چندان استفاده‌ای از این فرصت نبرد.

وزیر صنعت، اما در ادامه اظهاراتش از ابلاغ برنامه تولید به خودروسازان صحبت به میان آورده و گفته که قرار است طی امسال، ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور به تولید برسد. نعمت زاده همچنین دلیل افزایش قیمت خودرو را کاهش تولید دانسته و تاکید کرده هماهنگی لازم میان وزارت صنعت و شورای رقابت بر سر قیمت خودرو انجام شده است و خودروسازان از این پس خود ارز موردنیازشان را تامین خواهند کرد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • مهمان

    صبوری در مقابل تولیدات داخلی یعنی استفاده از خودروهایی که سالهای گذشته از چرخه تولید شرکتهای پژو فرانسه و کیا کره خارج شده و صنعت خودروسازی عقب مانده ما هنوز که هنوزه اونارو داره با افتخار و با حذف و اضافه در چراغ و صندوق و .... تولید و به ملت بیچاره غالب میکنه که ملت درمانده در مقابل هیچ چاره ای برای خرید ندارن . کشورهای در حال توسعه یا امکانات را در اختیار شرکتهای تولیدی بزرگ قرار میدهند و یا کپی برداری محض میکنند که با اصلش فرقی نداره ولی متاسفانه در کشور ما هیچکدام رعایت نمیشه . به امید روزی که مسئولان و خودروسازان از خواب بیدار بشن .....

  • samane

    1- وزير محترم به جز اين دو ماشين آيا ماشين خارجي ديگري ندارند؟
    2-تا كي بايد تحمل كنيم دقيقا ؟؟!!
    3- به چه قيمتي بايد تحمل كنيم ؟؟! يك وقتي هست مشتري تحمل مي كند كارخانه هم به فكر بهبود محصولاتش هست نه اين كه ما فقط تحمل كنيم و كارخانه در فكر پوست كندن ما!!!!

  • بدون نام

    آقا زاده های آقای نعمت زاده چی سوار می شن؟ واقعا خبرنگاری نیست که بتونه به این سوال جواب بده؟

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج