بطحایی: تمرکز گرایی دیگر تمام شد
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه باید سرش را از زیر خاکستر تمرکز گرایی بیرون بیاورد گفت: تا زمانی که مدرسه به سطحی از مطلوبیت نرسیده باشد و مدیر مدرسه جای خود را به عنوان راهبر آموزشی پیدا نکند موفق نخواهیم شد.
خبرگزاری ایسنا: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه باید سرش را از زیر خاکستر تمرکز گرایی بیرون بیاورد گفت: تا زمانی که مدرسه به سطحی از مطلوبیت نرسیده باشد و مدیر مدرسه جای خود را به عنوان راهبر آموزشی پیدا نکند موفق نخواهیم شد.
سید محمد بطحایی در آیین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگیهای حرفهای مدیران مدارس که در اردوگاه باهنر برگزار شد با تاکید بر اینکه تا مدرسه به سطح قابل قبولی از کیفیت و انتظارتی که از آن توقع میرود نرسد حتما اقدامات دیگر در حوزه تحول با شکست روبرو خواهد شد گفت: شاید تلاشهایی که تا پیش از این و از دهه ۶۰ در عرصه تحول آفرینی انجام شده بسیار قابل توجه بوده اما عمدتا با شکست مواجه شده و یکی از علل این است که به رکن مهم مدرسه بیتوجهی کردیم.
وی افزود: حتی اگر بهترین فضاهای آموزشی را بسازیم و بهترین تجهیرات را فراهم و در مدارس استاندارد خود جای دهیم و بهترین برنامههای درسی را طراحی کنیم اما تا زمانی که مدرسه به سطحی از مطلوبیت نرسیده باشد و مدیر مدرسه جای خود را به عنوان راهبر آموزشی پیدا نکند موفق نخواهیم شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تا زمانی که اهمیت مدرسه از ادارات آموزش و پرورش بیشتر نشود باور کنید نسل ها می آیند و باز به فکر تحول در این نظام خواهند بود گفت: هیچکجا مدارس تا این حد در سطح اجرا کننده محض باقی نمیمانند. ما واو به واو امور را بخشنامه میکنیم و به مدرسه میدهیم و گویی افرادی که در مدرسهاند افرادی کر و کور و گنکاند که باید دستشان را بگیریم و راه ببریم. مشخص است در چنین فضایی نمیتوانیم در دنیای پیچیدهای که به سرعت در حال تغییر است پاسخگو باشیم.
وی ادامه داد: در چنین فضایی مدرسه ما به یک محیط کاملا فرسایشی و کسل کننده تبدیل میشود، قرار است این مدرسه دانش آموز را به مراحلی از حیات طیبه برساند؟ شک نکنید دانش آموز تراز انقلاب از چنین مدرسه ای بیرون نمی آید. مدرسه باید سرش را از زیر خاکستر تمرکز گرایی بیرون بیاورد.
بطحایی از تلاشهای جهاددانشگاهی قدر دانی کرد و گفت: اگر به سراغ موسسهای به جز جهاد دانشگاهی میرفتیم طراحی این پروژه دو سه سال زمان میبرد اما جهاددانشگاهی تجارب خوبی داشت و به ما کمک کرد تا آن را به مرحله اجرا برسانیم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امیدواریم پایلوت طرح در سه استان تهران، شهرستانهای تهران به گونهای پیش برود که از اول مهر با استقبال خوبی روبرو و توسعه یابد. اکنون در حوزه منابع انسانی ما، متعهدترین و دلسوزترین کارکنان ما مدیران مدارس هستند. در سطح استان ها به مدیران مدارسی برمیخوریم که از جهات مختلف افراد پرتوان و شایستهای هستند. امیدواریم این طرح به سرعت زمینههای تحول را فراهم کند.
نظر کاربران
آقای وزیر از کدام تحول و تجهیزات حرف میزنند، بنده با ۲۳ سال سابقه و مدرک فوق لیسانس؛ در کلاسها و مدرسه ای هستم که صندلی دبیر در کلاس برا نشستن، ندارن؛ خوزستان شهرستان دشت آزادگان سوسنگرد
پاسخ ها
آقای وزیر فقط وزیر وزارتخانه ی از مدارس ومعلمین هیچ اطلاعی نداره متاسفانه
کر و لال.............شایدم همینجوره وقتی خروجی رو نگاه میکنیم....
حالا کی تمرکز کنه معلم یادانشاموز حالا اگر دانشاموز چراابید کتک بخوره تمکرکز رو چیبزاه من اینجوری متوجه شدم
سلام آقای وزیر من ازتهران هستمدرک لیسانس هستم من خدمتگزارهستم چرااقای وزیرماراراتغییرسمت نمیده من ازبرج 6/6/سال 96تصادف کردم ترقوه من شکست وجمجمه من ازسه جا ترک خورد وقادرنیستم من خدمتگزاری کارکنم ازشما وزیرمحترم خواهش میکنم بامساعدت اینجانب موافقت کنید من منتظر خبرشماهستم
من سال 95 مدرک لیسانس گرفتم من درسال 94بعلت بلندکردن فرش ازگردن دچار دیسک گردن شدم وسال 96بعلت تصادف ازناحیه ترق قوره وجمجمه من شکسته است ازوزیرمحترم اموزش وپرورس خواهش میکنم باتغییرسمت اینجانب دستورمساعدت بکنند من منتظرم
باسلام به وزیر اموزش وپرورش من خدمتگزارهستم من مدرک لیسانس مدیریت برنامه ریزی دارم من سال 94بعلت دستورمدیریک فرش بلندکردم دچارسانحه ازگردن شدم ودرسال 96بعلت ازمحل کارامدن به خونه تصادف کردم ازناحیه ترقوه وجمجمه من شکست ودیگه قادربه انجام کارنیستم ازوزیرمحترم درخواست میکنم باتغییر من دستورفرمایندتا مساعدت کنند باتشکر
مجتبی جان هرچند لیسانس گرفتی ولی جمله ها راکه نوشنی درحد پنجم ابتدایی هم نیست به نظر بنده از مدیرشکایت کن او به چه حقی گفته فرش را بردار باید خودش جابجا می کرد