«هوم پاد» اپل پشت سر آمازون، گوگل وعلیبابا
اپل بهعنوان عرضهکننده دیرهنگام، با فروش ۶۰۰ هزار اسپیکر هوشمند «هوم پاد» در فصل اول سال مالی ۲۰۱۸ رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.
خبرآنلاین: اپل بهعنوان عرضهکننده دیرهنگام، با فروش ۶۰۰ هزار اسپیکر هوشمند «هوم پاد» در فصل اول سال مالی ۲۰۱۸ رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.
بر اساس آمار منتشره از سوی Strategy Analytics علیرغم کسب رتبه چهارم بعد از آمازون، گوگل و علیبابا، فاصله زیادی با رقبا دارد.
آمازون و گوگل درمجموع ۷۰ درصد از بازار اسپیکرهای هوشمند را در اختیار گرفتند و سهم ۶ درصدی اپل ناچیز هرچند است، اما باعث شد تا آمازون سهمش به زیر ۵۰ درصد برسد. آمازون با عرضه ۹.۲ میلیون اسپیکر در فصل اول و رشد دو برابر نسبت به سال قبل بیش از ۴۳.۶ درصد از بازار را در دست گرفت و گوگل با عرضه ۲.۴ میلیون اسپیکر سهمی معادل ۲۶.۵ درصد را در اختیار گرفت.
علیبابای چین و شائومی(شیائومی) نیز به ترتیب ۷۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار اسپیکر راهی بازار جهانی کردند. سایر فروشندگان با عرضه ۱.۳ میلیون اسپیکر توانستند ۱۳.۹ درصد از سهم بازار را از آنِ خود کنند.
ارسال نظر