چرا بسته اینترنتی ما زود تمام میشود؟
برخی کاربران گله دارند که چرا حجم اینترنت ما زود تمام می شود؟ کارشناسان راهکارهایی پیشنهاد میکنند که میتوان از آنها برای مدیریت و کنترل مصرف اینترنت همراه استفاده کرد.
خبرگزاری ایسنا: برخی کاربران گله دارند که چرا حجم اینترنت ما زود تمام می شود؟ کارشناسان راهکارهایی پیشنهاد میکنند که میتوان از آنها برای مدیریت و کنترل مصرف اینترنت همراه استفاده کرد.
ممکن است برخی کاربران از اتمام زود هنگام حجم بسته اینترنتی خود گلهمند باشند. بعضا گفته میشود که این اتفاق به دلیل بهروزرسانی و فعالیت خودکار نرمافزارهای نصب شده روی دستگاههای کاربر (گوشی، تبلت و...) در زمان اتصال به اینترنت یا استفاده از نرم افزارهای مالتی مدیا (مثل اینستاگرام و ...) یا هک شدن احتمالی مودم میافتد. اما کارشناسان راهکارهایی پیشنهاد میکنند که میتوان از آن روشها برای مدیریت و کنترل مصرف اینترنت همراه استفاده کرد.
یکی از راههای پیشنهادی، استفاده از پنل E-Care شرکت ها و نرم افزارهای موبایلی و تطابق آن میزان مصرف واقعی برای کنترل و مدیریت مصرف بهتر، مشاهده و کنترل تاریخچه میزان مصرف در بازههای زمانی مختلف است.
مراجعه به مودم مشترک و بررسی وضعیت آپلود و دانلود ثبت شده فرآیند تست و بررسی صحت اطلاعات پنل کاربری هم مورد دیگری است که میتواند از سوی کاربر انجام شود. جهت انجام تست و بررسی صحت وضعیت ترافیک مصرفی، کاربر در پنل اختصاصی خود باید مراحل زیر را انجام دهد:
۱. قطع همزمان ارتباط اصلی مودم و تمام دستگاه های متصل به جز یک دستگاه مجهز به نرم افزار تست و مدیریت میزان مصرف ITM, DU-Meter, STG) My data manager )
۲. اتصال مجدد ارتباط مودم
۳. راه اندازی نرم افزار اندازه گیری حجم ترافیک اینترنت و ثبت ترافیک مصرفی در زمان تست
۴. شروع استفاده از اینترنت(وب گردی، شبکه های اجتماعی، پخش ویدئو، دانلود و آپلود)
۵. قطع ارتباط و اندازه گیری میزان مصرف در طول بازه اتصال و مقایسه ان با موارد ثبت شده در CRM یا پنل کاربری مشترک در همان بازه اتصال
سامانه سنجش سرعت
۱. ورود به پرتال سازمان به آدرس www.CRA.ir مراجعه به بخش خدمات الکترونیک و انتخاب پنجره سامانه سنجش سرعت شرکت مورد نظر
۲. انتخاب یکی از سرورهای داخل و خارج شبکه و اپراتور
۳. ملاحظه نتایج تست شامل مقادیر تاخیر، سرعت دانلود و آپلود و ...
۴. ثبت نتایج تست و ارائه کد رهگیری به مشترک
۵. امکان مشاهده و صحت سنجی نتایج تست در پنل کاربری و سوابق مشترک
نظر کاربران
نه من قبول ندارم تمام اپراتورها سرمردم کلاهمیزارن تمام
بسته زود.تموم میشه!!! چون شرکتهای ارائه کننده خدمات به صورت انحصاری کار میکنند و به کسی نباید جواب پس بدهند , چون میتوانند که بسته را زودتر تمام کنند , چون کسی دستش جایی بند نیست تا کاری بکنه .
به همین سادگی بسته زود تموم میشه مثل پسته ای آجیل شب عید که زود تموم میشه
چون .. دزده . ما اصلا فیلم و انیمیشنی دانلود نمی کنیم وارد اینستا و شبکه های مشابه که کلی فیلم و عکس داره نمیشیم ، بسته مون یک ساله ماهی ده گیگه، مصرفمونو بالای ده گیگ در ماه نشون میده. هیچ مرجعی هم پاسخگو نیست. دلیلش هم فقط
پاسخ ها
ازاون سالی گرونیها شروع شد.چیپسها.پر باد شد..این چیزا دیگه چیزیی نیست..هموطن....
اگر شما تمامی موارد امنیتی را هم رعایت کنید بازهم اپراتورها حجم بیش از 10 برابری را برایتان محاسبه می کنند. درحالیکه شما فقط سایتها را باز و مرور می کنید و هیچ فیلمی را آنلاین نمی بینید و یا نرم افزار دانلود نمی کنید که ظرفیت هر سایت بسیار پائین است بازهم اپراتورها برایتان حجم بالایی را محاسبه می کنند و متأسفانه تنظیم مقررات نیز با آنان همراهی می کند! تنها راه جلوگیری از دزدی اپراتورها استفاده از شمارشگر اینترنت سخت افزاری و یا نرم افزار فقط خواندنی است که آنهم به اراده مسئولان ذیربط بستگی دارد.
چون مخابرات وشرکتها سرمردم کلاه گشادمیزارن