۷۰۹۸۲۱
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

بحران در پایتخت ۲۰۱۸، با یک ساعت بارندگی!

تابناک در گزارشی نوشت: فرقی نمی‌کند قم باشد یا شیراز، بجنورد باشد یا کرج یا حتی پایتخت؛ بارش باران که پیشتر نشان داده بود مدیران بسیاری از شهر‌های کشورمان عادت به «غافلگیر شدن» دارند، این بار مدیران تبریز را محک زد تا نتیجه مردودی شان آشکار شود!

تابناک در گزارشی نوشت: فرقی نمی‌کند قم باشد یا شیراز، بجنورد باشد یا کرج یا حتی پایتخت؛ بارش باران که پیشتر نشان داده بود مدیران بسیاری از شهر‌های کشورمان عادت به «غافلگیر شدن» دارند، این بار مدیران تبریز را محک زد تا نتیجه مردودی شان آشکار شود!

تبریز که به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور‌های اسلامی در ۲۰۱۸ معرفی شده و می‌کوشد الگویی در زمینه گردشگری به جهان اسلام ارائه دهد، در ساعات اخیر بحرانی شده است؛ بحرانی از جنس آب گرفتگی معابر و راه افتادن سیلاب که امیدواریم ابعاد آن به خسارات مادی محدود بماند.

بحران در پایتخت ۲۰۱۸، با یک ساعت بارندگی!

اتفاقی که در زمانی بسیار کوتاه از شروع بارندگی رخ داده و زندگی عادی در این کلانشهر کشورمان را مختل کرده است. وضعیتی بحرانی که تصاویر منتشر شده از آن حکایت از وارد آمدن خساراتی به شماری از هموطنانمان دارد. خساراتی که معلوم نیست آیا جبران خواهند شد یا قرار است همه چیز طبیعی تفسیر شده و به بوته فراموشی سپرده شود.

آن گونه که خبر می‌رسد، رودخانه فصلی و نسبتا خشکی که از این شهر عبور می‌کند، لبریز از آب شده و با سرریز کردن در قسمت هایی، خیابان‌ها را در بر گرفته و خودرو‌ها را بی اراده مالکان شان با خود همراه می‌کند. وضعیتی که منحصر به طغیان رود نیست و در برخی نقاط شهر به زهکش نشدن آب باران برمی‌گردد که دلایلی فنی‌تر دارد.

حال و روزی که برای ساکنان بسیاری از شهر‌های کشورمان آشناست. از اهالی لرستان و شیراز گرفته تا ساکنان قم که هنوز فراموش نکرده اند چگونه مسیل مقابل حرم مطهر پذیرای سیلاب شد و انبوه خودرو‌های پارک شده در پارکینگ ساخته شده در مصب رود را جاروب کرد. یا حتی اهالی پرشمار تهران که بعید است از یاد برده باشند چگونه سیلابی شدن مسیل کن یکی از خطوط مترو را به آکواریوم تبدیل کرد!

رویداد‌هایی که همیشه بی حادثه جانی نبوده و گاه به مانند سیلاب بجنورد، جان برخی شهروندان را ربود تا مسئولان شهری نتیجه بگیرند کانال‌های روباز آب نیازمند حفاظ هستند. دستور کاری که البته کمی بعد تا حدودی فراموش شد تا کماکان باران شدید حکم خطر مرگ را برای اهالی داشته باشد. رویدادی که وقتی از راه برسد، دیگه چاره کردنش فایده‌ای ندارد.

از این دست رویداد‌ها در کشورمان آنقدر رخ داده که اوضاع تبریز نیازمند شرح چندانی نیست چراکه اهالی کرج یا ساکنان سیستان و بلوچستان یا هموطنانمان در بسیاری از دیگر شهر‌های کشور نمونه‌های مشابه آن را تجربه کرده و به یاد می‌آورند. رویداد‌هایی که از آن‌ها عبرت گرفته نشد؛ فرجامی محتوم برای سیل امروز تبریز!

سیلی که می‌تواند خیلی وخیم‌تر از این‌ها باشد چراکه گزارش‌های هواشناسی برای هیچ مسئولی مهم جلوه نمی‌کند و اقدامات پیشگیرانه‌ای مانند لایروبی مسیل‌ها و کانال‌های انتقال آب و فاضلاب هم اساسا در دستور کار هیچ کس نیست. درست مثل برنامه کاری مسئولان شهری تبریز که می‌شود ماحصل تلاش‌های نکرده شان را در تصاویر منتشر شده از سیل امروز دید.

مسئولانی که پشت شان به چشمان بسته ناظران گرم است و ضرورتی نمی‌بینند پیش از واقعه آن را علاج کنند، حتی اگر واقعه به گرفتن جان برخی هموطنانمان منجر شود. اتفاقی که امیدواریم در تبریز رقم نخورد و بی وقوع آن، مدیران «جهان شهر» سال 2018 میلادی جهان مورد سوال قرار گیرند که آیا نمی‌شد از خسارت‌های بارندگی پیشگیری به عمل آورد یا خیر؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان همشون شاکی میشن...

    • بدون نام

      از وقتی یادمون میاد همین بوده

    • بدون نام

      واقا اگر یک ساعت باران شدید بیاد تهران دیگه قابل زندگی نخواهد بود بخصوص جنوب شهر جوبها جوابگوی بارندگی شدید نخواهند بود

    • محسن راد

      همه جای دنیا بعد از بارندگی سیلاب بشود آب گرفتگی بسیار طبیعی است و کار طبیعت است اما اینجا بحران مدیریت و مدیریت بحران و اشکلات فنی و هزار برنامه و قصۀ دیگر ...چقدر جالب !

    • جواد

      خاک بر یر مدیران نا لایق که فقط فکر پر کردن جیب خودشان هستن

    • بدون نام

      جهان سوم یعنی این

    • بدون نام

      همش حرفهای تکراری. همش چیزای منفی.همش‌گرانی.همش‌ استرس.همش دروغ ! چه تحملی داریم ما ملت ایران.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج