۷۰۷۸۹۲
۲۴ نظر
۵۰۱۱
۲۴ نظر
۵۰۱۱
پ

پاکروح: قیمت آب باید واقعی شود

پاکروح گفت: وزرات نیرو برای مدیریت آب در تلاش است و برنامه ای برای جیره بندی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: شاهین پاکروح معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در وزرات نیرو حول محور مدیریت عرضه و تقاضا برای عبور از کم آبی تلاش های بسیاری صورت گرفته است،اظهار کرد: درتلاشیم با مدیریت تقاضا با تنش آبی مقابله کنیم و برنامه ای برای جیره بندی در نظر نگرفته ایم.

معاون راهبردی و نظارت بهره برداری آبفای کشور با بیان اینکه ۳۳۴ شهر در کشور در معرض تنش آبی قرار دارند،تصریح کرد:از این تعداد ۱۰۷ شهر در وضعیت قرمز قرار دارد. اصفهان،شیراز،بندرعباس،بوشهر،کرمان و مشهد نیاز مصرفشان ۲۰ درصد بیشتر از تولید آبشان است.

پاکروح ادامه داد: از ۳۳۴ شهری که در معرض تنش آبی هستند ۶۲ شهر با جمعیت ۶.۸ میلیون نفر در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند که در این وضعیت نیاز آب مصرفی این شهرها از ۱۰ درصد تا ۲۰ درصد بیشتر از تولید آب آنها برآورد شده است.

معاون راهبردی و نظارت بهره برای کشور افزود: ۱۶۵ شهر با جمعیت ۱۰.۵ میلیون نفر در وضعیت زرد هستند بدین معنا که نیاز روزانه آنها به آب ۱۰ درصد کمتر از تولید آب است.

وی با بیان اینکه میزان نزولات جوی نسبت به ۵۰ سال گذشته کاهش محسوسی داشته است،افزود:با توجه خشکسالی های اخیر میزان بارش نسبت به ۵۰ سال گذشته افت محسوسی داشته است و میزان بارندگی نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش رانشان می دهد.

معاون راهبردی و نظارت بر بهربرداری آبفای کشور با بیان اینکه عمده بارش در پاییز و زمستان محقق نشده است،ابراز کرد: سهم بارش در بهار و تابستان نیز اندک بوده است.

پاکروح با اشاره به کاهش ذخائر برفی در کشور اظهار کرد: میزان ذخائر برفی در کشور به دلیل افزایش دما و کاهش بارش به کمتر از ۲۵ درصد رسیده است.

وی بیان کرد:زاینده رود در حال تجربه بدترین شرایط خود در پنجاه سال گذشته است بطوریکه ذخیره ۳۵۵ میلیون متر مکعب آب آن به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.

معاون راهبردی و نظارت بر بهربرداری آبفای کشور گفت:حفر ۲۸۳ حلقه چاه برای تامین آب شهری در نظر گرفته شده است البته با همکاری سایر دستگاه ها از چاه هایی که برای مصارف کشاورزی حفر شده اند نیز استفاده خواهد شد.

پاکروح ادامه داد:با استفاده از تجهیزات کاهنده آب می توان مصارف آب را بدون تغییر در کیفیت مصرف، کاهش داد.

وی با بیان اینکه برای عبور از خشکسالی نیازمند اعتباری به میزان یک هزار میلیارد تومان هستیم ،ابراز کرد:از این میزان اعتبار تاکنون تنها ۲۰۰ میلیارد تومان برای مدیریت خشکسالی تامین شده است از اینرو برای اجرای سایر برنامه ها همچنان نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر هستیم.

معاون راهبردی و نظارت بر بهربرداری آبفای کشور با بیان اینکه قیمت آب نیاز به تجدیدنظر دارد،بیان کرد:قیمت آب سهم بسیار کمی در سبد خانواده ها دارد و بخشی از اتلاف آن به خاطر قیمت پایین آن است بنابراین باید اقداماتی برای واقعی سازی قیمت صورت بگیرد.

پاکروح تصریح کرد:با وجود یک دهه خشکسالی و امکان ادامه آن باید برای عبور از این شرایط با طبیعت منطبق شویم.

وی با بیان اینکه افزایش دما در افرایش میزان مصرف تاثیر گذار است،گفت: با افزایش گرما میزان مصرف آب نیز افزایش می یابد به طوری که با افزایش ۱ درجه ای گرما میزان مصرف آب چندین برابر افرایش خواهد یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعی شود یعنی گران شود؟....تورو خدا بگید چه چیزی و کی ارزون واقعی میشه...یا کی درامد با خرج جور میشه..چرا این شیب گرونی همه اش به سمت دولت سرازیره..

    • بدون نام

      قیمت همه چی باید واقعی شود آب حقوق دستمزد کارگران وکافی است یک نگاه به حقوق و دستمزد کشور های جهان بکنیم چه چیز ما واقعی است غیر از حقوق مدیران

    • بدون نام

      کدوم اب ـــخوزستان که اب خوردن نداره برا شستن هم خوب نیست اول اب خوب بدین بعد گرون کنید اب رودخانه که هزینه ای نداره

    • بدون نام

      فقط تا ی چیزی میشه میخواید گرون کنید

    • بدون نام

      همین مانده اب وگران کنید

    • آزاد

      ای خاک بر سرتون که تا کم میارین مثل معتادا سریع به جیب مردم خیره میشین

    • بدون نام

      به هر خانه وواحدمسکونی یک کولر گازی اقساطی داده شود وکولر ابی هاجمع گردد تابه مقدارزیادی درمصرف اب صرفه جویی گردد

    • بدون نام

      به جای حل مسئله
      صورت مسئله پاک نکنید

    • بدون نام

      چیه؟ منطورتون اینه که گرونش کنید؟ خوب بفرمایید. دیگه چرا از طعنه و کنایه استفاده می کنید. رک و راست بگید

    • بدون نام

      آخه گا......عزیز،مگر غیر از این است بنزین هشتاد تومانی شد هزار تومان افت نکرد هیچ بلکه رکود شکست عید امسال،برق رو چند درصد گران کردید در این پنج سال حداقل 100%چی شد،اقای عزیز ما احتیاج به تکنولوژی روز دنیا داریم ،با حلوا حلوا گفتن که دهن شیرین نمیشه یا باران نیست که دعا کنیم ،اقا کشور مدیر کاردان با کارگران ماهر وباتجربه میخواد نه تسبیح وصلوات ونماز،علم روز در کنار دین این است که جواب میده تا زمانیکه ایران درش را بروی دنیا به خاطر مسایل هزاروچهارصد سال پیش بسته نگه داره همین آش است و همین کاسه البته که زاهد در خلوت کار دیگر میکند واین عوام هستند که فریب زاهد نماها را میخورند!!!

    • بدون نام

      اره بابا خیلی الان ارزونه گرونش کن تو میتونی جک

    • بدون نام

      دیگه ملتون شماها نمودید بااین قیمتهای واقعی .اخه بی پدر مادر پس چرا چند سال همون یارانه ی ک حق مسلم مردم واقعی نشده

    • فاطمه

      منظورش اینه که چون طرح حذف سوبسید دادن دولت زمان احمدی نژاد به بخش حامل های انرژی موفق شده بود و به نفع دولت و به ضرر ملت شد و قبض های چندین برابر فشار اقتصادی زیادی به مردم بیچاره آورده، حالا هم میگن این مبلغ کمه و بیشتر باید بگیرم. آخه اینا سیری ناپذیرند. وای به حال ملت. آب و برق مجانی شده این!!!

    • بدون نام

      از قیمت واقعیش الان هم بالاتره.

    • بدون نام

      اگر شما دارید همه مثل شما نیست مردم ایران را آواره ومهاجر نکنید فقط کیسه دوخته آید برای دوشیدن مردم

    • بی نام

      قیمت آب رو افزایش بدن با این درآمد پایین مردم فاجعه بهداشتی اتفاق میفته.

    • امیر

      فکرکنم فردا هم پول هوای الوده رو به زور برای مردم پولی کنین

    • بدون نام

      حقوقا رو اول واقعی کنید!

    • مردم

      بهانه ها شروع شد برای افزایش قیمت اب چه تحلیل جالبی برای عبور از خشکسالی باید قیمت اب واقعی شود

    • بی نام

      اب را گران کنند چاره کار نیست بیشترین مصرف نادرست دربخش کشاورزی است و ناکارامد بودن مسولین را نشان می دهد ‌.

    • کریم

      جناب آقای پاکروح، مدرکتون را از کجا گرفتین
      که برای حل مشکل ، گران کردن را یک راه حل میدانید کاش اگر دانشگاه رفتی در اونجا را تخته
      کرده باشن ، شایدم شما کتابهای عوضی خوندی
      حیف اون پستی که شما اشغال کردی

    • محمدرضا بختیار

      جناب پاک روح روحت را پاک کن بنده فرآیند خبری اخبار در پی معضل بی آبی را حرکتی در راستای افزایش قیمت آن می دانستم و می دانم مسئولین کشوری اگر دلسوزانه در جهت این هدف گام بر می داشتند تغییر کل مدیریتی مدیران این مجموعه را باید به اجرا می گذاشتند چرا که به دلیل ناکارآمدی و عدم تخصص چاره را در افزایش تعرفه ها می دانند ولی این مدیران فرا فکن ایجاد یک حلقه یا چند حلقه چاه عمیق را برای مناطق شهرداری مجاز می دانند و در اجرای چنین طرح مبتذل و ناشیانه در آلوده نمودن سفره زیرزمینی آب و هدر دادن این حوزه یدطولا دارند کدام از پارک های ایران که دارای آبنما هستنند یا حوض و ابگیر دارای فیلترینگ آب و تصفیه مجدد برای بکارگیری مجدد آن هستند

    • بدون نام

      ازافغانیابگیرین بودجه و منابع کشور شغل به جای ایران و ایرانی صرف۱۵ملیون افغانی میکنیدوموجب بیکاری ۱۰ملیون شدن

    • اسحاق خمر

      اسلام ملت را توسری خور کردن یک عده ای این همه فشار فقر بر ملت کافی است ملت دیونه شدن وتحمل دیوانه ها وکنترل آنها سخت خواهد شد که دیگر از جان خود هم سیر شدن شما را بخدا ب فکر گران کردن نباشید ب فکر کاهش قیمت‌ها باشید این انقلاب براحتی بدست نیامده برای حفظ انقلاب وایمان مردم تلاش کنید که امام راحلمان رحمت الله علیه زحمت ورنج فراوان بردن دیگر ظلم برملا کافی است بار خود را بسته اید حال ب فکر سلامت روان وایمان شان باشید وکمک به خارج را کمتر کنید ما کمک میکنیم اما از آنها توهین میشنویم قدرتمند کردن آنها باعث میشود بر علیه خودمان شمشیر بکشند پس با احتیاط عمل کنیم که اگر شمشیر کشیدن ملت بتواند جلوی شان بایستن اگر از داخل بر ملت ظلم شود همان بهتر که از غریبها ظلم ببینیم حداقل میگوییم غریبه هستن نه اشنایان وهم وطن خودمان پس بهتراست ملت را حفظ کنیم ودوستان خارجیمان را بطور مساوی با ملت حفظ کنیم برای آینده ما عالی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج