۷۰۴۴۵۹
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

بازنشستگی و کمبود معلم در پایتخت

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت:با توجه به بازنشستگی نسبتا زیادی که آموزش و پرورش شهر تهران با آن مواجه است با معضل کمبود معلم مواجه خواهیم شد.

خبرگزاری تسنیم: آموزش‌وپرورش در سال‌های پیش رو با معضل بازنشستگی معلمان و بحران کمبود نیروی انسانی مواجه خواهد شد و از مهر ۹۷ با سه سال شدن هنرستان‌ها کمبود نیروی انسانی در این بخش به شکل ویژه‌تری محسوس خواهد بود.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش در مصاحبه با صداوسیما درباره کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه گفته است: به دلیل خروج نیروی انسانی از سال ۹۷ به بعد به شدت با کمبود نیرومواجه می‌شویم و تعداد افرادی که شرایط بازنشستگی پیدا می‌کنند افزایش می‌یابد. امسال ۶۵ هزار نفر در آموزش‌وپرورش بازنشسته می‌شوند و تا چهار سال آینده این تعداد شیب افزایشی خواهد داشت و باید از روش‌های مختلفی برای تامین نیروی انسانی در سال تحصیلی آینده و سال‌های بعد استفاده کنیم تا مشکلاتی برای نظام آموزش و پرورش کشور ایجاد نشود.

در همین رابطه عباسعلی باقری مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که در سال تحصیلی جدید با توجه به استقرار کامل نظام ۶.۳.۳ و سه پایه شدن هنرستان‌ها وضعیت کمبود معلم در مدارس شهر تهران به چه صورت است؟ اظهار کرد: با توجه به بازنشستگی نسبتا زیادی که آموزش و پرورش شهر تهران با آن مواجه است با معضل کمبود معلم مواجه خواهیم شد.

وی افزود: امسال بیش از ۴ هزار نفر در آموزش و پرورش شهر تهران بازنشسته خواهند شد و در کنار آن شاهد استقرار پایه دوازدهم خواهیم بود که این مسئله باعث می‌شود کمبود معلم در مدارس افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که برای جبران کمبود معلم در مدارس پایتخت چه تدابیری را اتخاذ کرده‌اید؟ گفت: پیش بینی ما این است که از طریق استخدام، انتقال معلم به تهران، جذب نیروهای حق التدریس و ادامه فعالیت معلمانی که بازنشسته می‌شوند کمبود معلم را جبران کنیم.

باقری بیان کرد: از معلمانی که امسال وارد سی و یکمین سال خدمت خود می‌شوند می‌خواهیم تا به فعالیت ادامه دهند و همچنین طرح خدمات آموزشی را برای جبران کمبود معلم درنظر داریم، در حاشیه شهر تهران و مدارسی که ممکن است مدارس سه شیفته شوند از طرح خرید خدمات استفاده می‌کنیم و در هنرستان‌ها نیز از این روش استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش بینی می‌کنید چه تعداد معلم در آستانه بازنشستگی به همکاری خود ادامه دهند؟ افزود: پیش بینی می‌کنیم یک سوم افرادی که بازنشسته می‌شوند به فعالیت خود ادامه دهند همچنین دانشگاه فرهنگیان و استخدام آموزش و پرورش هزار نیروی جدید وارد تهران خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اسمی از معلمانی که در مراکز تربیت معلم درس خواندن نزدند پس این افراد برای چه روزی تربیت شدند

    • بدون نام

      متاسفانه معلمان از آموزش و پرورش خاطره خوبی ندارند و بیشترشان برای رفتن لحظه شماری می کنند و دلیل آن هم تبعیض و نا عدالتی است واگر معلمی می خواهد علاوه برسی سال خدمت همچنان بماند ناچار است نه به خاطر دلخوشی از آموزش و پرورش . دولتهای گذشته و فعلی صدای معلمان را نشنیدند و جامعه دیر یا زود تقاص آنرا پس می دهد نسلی بی سواد بی مسئولیت ‌ و بی تفاوت که باید آینده کشور به آنها سپرده شود این شد نتیجه بی حرمتی به معلمان

    • بدون نام

      درمورده حقوق بازنشستهای تامین اجتماعی پیگیری کنیدکه هنوز ندادند

    • بدون نام

      کاری نداره که برای رفع این مشکل ابتدا دیوار بین کلاسا رو بردارید تا یه کلاس با هشتاد تا دانش آموز و بدید به یه معلم همچنین در پادگانا رو به در مدارس وصل کنید وسرباز ها را سرازیر کنید تو مدارس خلاصه ما هیچ مشکل غیر قابل حلی خدا رو شکر تو مملکت گل و بلبل نداریم !!!!؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      سپاه دانش سپاه ترویج وابادانی اگرمیخواهید پول ندهید سی سال حق بیمه داده شده که موقع بازنشستگی استفاده ببره انوقت شماها عزا میگیرن چرا به سن بازنشستگی رسیدی مگر مجانی ومفت میدی قضیه شب عزا شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج