۷۰۱۹۸۲
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

اصرار عجیب و شبهه‌دار برای اجرای طرح شخصی!

ایده پر سر و صدای وزیر که یک شبه و بی هیچ اعلام قبلی در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد، در نتیجه مخالفت‌های فراوانی که آفرید، موقتا از دستور کار خارج شد؛ اتفاقی تکراری و البته هزینه آفرین که به مانند همیشه به سرعت فراموش خواهد شد!

تابناک: ایده پر سر و صدای وزیر که یک شبه و بی هیچ اعلام قبلی در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد، در نتیجه مخالفت‌های فراوانی که آفرید، موقتا از دستور کار خارج شد؛ اتفاقی تکراری و البته هزینه آفرین که به مانند همیشه به سرعت فراموش خواهد شد!

طرح حذف آزمون مدارس نمونه و تیزهوشان که چندی پیش با اعلام وزیر در توئیتر به اجرا در آمد، موقتا متوقف شده است. این را برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر می‌دهند که طی روز‌های گذشته یکی از دستور جلسه هایشان در این شورا، بررسی همین موضوع بوده است.

افرادی از جمله عزت‌اله ضرغامی که بعد از آن جلسه به صراحت از «پایان نشست به نفع سمپادی‌ها» سخن به میان آورد و گفت: «آزمون پایه هفتم متوسطه اول در سال جاری برگزار می‌شود و پذیرش در این مدارس همانند گذشته خواهد بود. اجمالا قرار شد آزمون دوره متوسطه اول برای سال جاری مثل گذشته انجام شود و اصلاحات انجام گرفته توسط شورای عالی آموزش و پرورش برای سال‌های آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.»

اظهار نظری که نشان می‌دهد طرح برچیدن مدارس سمپاد که مسئولان آموزش و پرورش و در راس ایشان، وزیر این وزارت‌خانه بر قطعی بودن آن و مزایایش اصرار داشتند، موقتا برچیده شده است. همان طرحی که بی مقدمه و ناگهانی خبر اجرایش مخابره شد تا خانواده‌های بسیاری را شوک زده کند. چه آن‌هایی که فرزندانشان در مدارس نمونه و تیزهوشان درس می‌خوانند و چه دیگرانی که دوست دارند آینده درسی فرزندشان در این مدارس رقم بخورد و برای این منظور از گذشته برنامه ریزی کرده‌اند.

برنامه‌هایی که در سایه اجرای ناگهانی تصمیم حذف این مدارس همه نقش بر آب شدند. انگار نه انگار که می‌شود برچیدن این مدارس سابقه دار را در یک بازه و به مرور انجام داد نه دفعتا و ناگهانی. اقدامی آنقدر ناگهانی که این باور را به وجود آورده بود که شرایط تغییر خواهد کرد. وضعیتی همراه با تردید برای خانواده‌ها که هنوز کامل رفع نشده است.

آن گونه که بعد از اظهار نظر‌های اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیدمحمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش مدعی شد، مصوبه حذف آزمون ورودی برای ابتدایی پابرجاست، اما نیازمند امضای رئیس جمهور است تا بعد از آن ابلاغ شود. اتفاقی که هنوز رخ نداده و برخی بر این باورند که دلیلش، مخالفت رئیس جمهور با این کار است.

مخالفتی که می‌تواند ناشی از مخالفت‌های صورت گرفته با تصمیم وزارت آموزش و پرورش باشد. مخالفت‌هایی که موجب شده نظر رئیس جمهور در این باره تغییر کند چراکه بطحایی پیشتر از اعلام تصمیمش در این خصوص به رئیس جمهور و دریافت نظر موافق وی خبر داده بود، اما حالا با امضا نشدن این مصوبه توسط رئیس جمهور مواجهیم که نشان می‌دهد نظر روحانی عوض شده است.

وضعیتی که ممکن است ناشی از اشکال رئیس جمهور به شیوه اجرای این تصمیم باشد نه کلیت حذف آزمون از مدارس ابتدایی یا حذف مدارس ویژه. شیوه انتقاد آفرینی که وزارت آموزش و پرورش برای اجرای تصمیمی در نظر گرفت که به زعم ایشان، مزایای فراوانی برای کشورمان به همراه دارد و می‌بایست به سطوح دیگر نیز سرایت داده شود.

اتفاقی که اگر منجر به توقف اجرای این تصمیم شود، عملکرد مسئولان آموزش و پرورش نسنجیده جلوه می‌کند و از صلابت تصمیم شان می‌کاهد و اگر به لغو این تصمیم منجر شود، دردناک‌تر است. آنقدر دردناک که می‌توان پرسید آیا مسئولانی که توان اجرای یک تصمیم اساسی مانند حذف مدارس نخبه پرور کشور را ندارند، در دیگر عرصه ها کارشناسی شده و با حساب و کتار رفتار می‌کنند یا به دنبال اجرای ایده های شخصی هستند؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    هیچ فرقی نمی کند ! وزیر کاره ای نیست اختیار آموزش ما در ید موسسات حفظ پاسخ سوال و شرکت در امتحان است اگر این آموزش راه به صنعت و تعالی دارد بفرمایید پاسخگو باشند؟

  • صالحی

    آقای وزیر محترم آموزش و پرورش ، مصوبه یک شبه که بدون کارشناسی و مطالعه صادر نمودید مبنی برحذف آزمون دانش آموزان مقطع ششم قابلیت اجرایی و وجه قانونی ندارد. مطابق قانون نیازمند تایید شورای انقلاب فرهنگی و امضا ریس جمهور محترم را دارد.

    مطابق فصل هشتم چهار چوب نهادی و نظام اجرای تحول بنیادین آموزش و پرورش:
    برای تحقق اهداف و برنامه های سند ملی آموزش و پرورش در افق چشم انداز،سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر برفرآیند تحول بنیادین در دو سطح به شرح زیر صورت می پذیرد:
    بخش اول:سیاست گذاری و تصمیم گیری کلان و نیز ارزیابی و نظارت راهبردی فرآیند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی بر پایه این سند بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد.

  • راد

    آقای وزیر محترم آموزش و پرورش ، مصوبه یک شبه که بدون کارشناسی و مطالعه صادر نمودید مبنی برحذف آزمون دانش آموزان مقطع ششم قابلیت اجرایی و وجه قانونی ندارد. مطابق قانون نیازمند تایید شورای انقلاب فرهنگی و امضا ریس جمهور محترم را دارد.

    مطابق فصل هشتم چهار چوب نهادی و نظام اجرای تحول بنیادین آموزش و پرورش:
    برای تحقق اهداف و برنامه های سند ملی آموزش و پرورش در افق چشم انداز،سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر برفرآیند تحول بنیادین در دو سطح به شرح زیر صورت می پذیرد:
    بخش اول:سیاست گذاری و تصمیم گیری کلان و نیز ارزیابی و نظارت راهبردی فرآیند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی بر پایه این سند بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج