معرفی شورولت کامارو ۲۰۱۹ با ظاهری جذاب
کمپانی شورولت، از مدل ۲۰۱۹ خودرو محبوب خود یعنی کامارو پرده برداری کرد. این مدل در مقایسه با قبل، تغییراتی را در جلو پنجره، چراغها و نیز در داخل کابین تجربه کرده است. چندی پیش تصاویر جاسوسی از نمونه در حال آزمایش به دست آمده بود و حالا این مدل رسما رونمایی شده و یک موتور ۴ سیلندر توربو جدید برای تریم ۱LE را هم با خود به همراه دارد.
وبسایت جی اس ام: کمپانی شورولت، مدل ۲۰۱۹ از محصول محبوب خود یعنی کامارو را معرفی کرد که تغییراتی را در ظاهر و قوای محرکه تجربه کرده است.
کمپانی شورولت، از مدل ۲۰۱۹ خودرو محبوب خود یعنی کامارو پرده برداری کرد. این مدل در مقایسه با قبل، تغییراتی را در جلو پنجره، چراغها و نیز در داخل کابین تجربه کرده است. چندی پیش تصاویر جاسوسی از نمونه در حال آزمایش به دست آمده بود و حالا این مدل رسما رونمایی شده و یک موتور ۴ سیلندر توربو جدید برای تریم ۱LE را هم با خود به همراه دارد.
البته باید بگوییم که بزرگترین و مهمترین تغییر، در جلو پنجره رخ داده و طراحی جدید موجب میشود تا کامارو وحشیتر از هر زمان دیگری به نظر برسد. شورولت در طراحی این خودرو از زبان طراحی جدیدی استفاده کرده که وجود دریچههای هوای بزرگتر و خطوط شکسته بیشتر، موجب بهتر شدن جریان هوا و کاهش تاثیر منفی هوا میشود. در مدل SS هم همین ویژگی دیده میشود که نه تنها باعث زیباتر شدن آن شده، بلکه حجم هوای ورودی به محفظه موتور را در هر دقیقه ۲۵۰۰ لیتر افزایش میدهد. به این ترتیب موتور کار بسیار راحتتری برای خنک شدن دارد و میتواند حداکثر توان خود را ارائه دهد.
در کنار جلو پنجره، یکی از مهمترین ویژگیهای این کامارو، رنگ آبی جدیدی است که برای آن در نظر گرفته شده. بد نیست بدانید که این رنگ از کامارو ترانس ام مسابقهای در سال ۱۹۶۷ به عاریت گرفته شده است. رینگهای ۲۰ اینچی موجب زیبایی بیشتر و نیز بهبود عملکرد خودرو میشود. اما چراغها هم در جلو و عقب کمی تغییر کرده و با بهروزرسانی که برای آنها صورت گرفته، چهره خودرو را جذابتر کردهاند به علاوه اینکه چراغهای جلو از نوع LED است.
اما در داخل کابین، کامارو تنها تغییرات جزئی را تجربه کرده است. نورپردازی داخل کابین در همه تریمها به صورت آپشن، و آینه وسط متصل به دوربین عقب در تریمهای بالا مانند ۲SS و ZL۱ به صورت استاندارد عرضه میشود. کامارو ۲۰۱۹ همچنین از سیستم اطلاعات و سرگرمی شورولت بهره میبرد و همانند سایر محصولات این کمپانی از جمله مالیبو و کروز، این سیستم به بلوتوث مجهز است و اپلیکیشنهای بیشتر و گرافیک بهتر از جمله تغییرات آن هستند.
از نظر فنی، مهمترین بهروزرسانی در مدل قدرتمند SS رخ داده است. در این نسخه یک موتور ۸ سیلندر وجود دارد که قدرت خود را از طرق جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخها انتقال میدهد. به علاوه ویژگی لانچ کنترل و حفظ خودرو بین خطوط در دسترس است. البته برای مشتاقان، همچنان جعبه دنده ۶ سرعته دستی هم قابل انتخاب است. صحبتی از افزایش احتمالی قدرت موتور به میان نیامده است.
اما در نسخه ۱LE برای نخستین بار از یک موتور چهار سیلندر استفاده شده است. این موتور ۲.۰ لیتری توربو که در کامارو استاندارد مورد استفاده قرار گرفته، میتواند قدرتی معادل ۲۷۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۴۰۰ نیوتن متر تولید کند. این نیرو به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته دستی کنترل میشود. سیستم تعلیق پیشرفته، توزیع وزن به صورت ۵۰ / ۵۰ میان چرخهای جلو و عقب، حالت رانندگی مخصوص پیست و مسابقه برای مسیرها و شرایط خاص، لانچ کنترل در کنار موارد دیگر، از جمله ویژگیهای آن هستند.
کامارو ۲۰۱۹ به همراه نسخه ۱LE از سال جاری عرضه میشود. هنوز جزئیات مربوط به قیمت آن اعلام نشده اما انتظار داریم نسخه ۱LE قیمتی بین ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار داشته باشد. به نظر میرسد شورولت این نسخه را برای رقابت با خودروهایی چون هوندا سیویک R، فولکس واگن گلف R و هیوندای ولوستر N آماده کرده باشد.
نظر کاربران
سایپا یاد بگیر!!!
پاسخ ها
چیرو.با چی مقایسه میکنی حتی مقایسه کردنشم قشنگ نیست
چقد شبیه به سمنده
یکمم به پراید شبیهه