پایداریها مجبور به فروش خانههای خود شدند
سیدمحمدجواد ابطحی گفت: پایداری به طور جدی فتیله خودش را پایین کشیده است. وقت هم میخواهد، در واقع دوستان پایداری ما باید وقتگذار باشند اما این طور نیست.
نامه نیوز نوشت: سیدمحمدجواد ابطحی گفت: پایداری به طور جدی فتیله خودش را پایین کشیده است. وقت هم میخواهد، در واقع دوستان پایداری ما باید وقتگذار باشند اما این طور نیست.
محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی درباره علت سکوت پایداری در حوزه سیاسی گفت: پایداری به طور جدی فتیله خودش را پایین کشیده است. وقت هم می خواهد، در واقع دوستان پایداری ما باید وقت گذار باشند اما این طور نیست. اگرچه سیاست کلی پایداری از اول هم همین بود. معتقدم پایداری زود وارد عرصه سیاست شد. پایداری معتقد به فرهنگ سازی بود.
وی افزود: آن طور نیست که حالا همه پایداری ها عرصه سیاسی را بوسیده و کنار رفته باشند، اخباری از فعالیت آنها دارم ولی همان طور که یاد شد به طور جدی وارد صحنه نمی شوند. بالاخره با وضعیتی که در مجلس دهم، شوراهای پنجم و ریاست جمهوری دوازدهم شاهد بودیم، نظرها به آن طرف رفت که تفکر اصلی که باعث بنیانگذاری و شکل دهی پایداری بود باید دنبال شود. یعنی پایداری باید در اقشار مختلف جامعه همچون دانشجویان، کارگران و اصناف فرهنگ سازی کند. حتی بعضی اعضا فعلا عطای سیاست را به لقایش بخشیدند و باید دید چه می شود.
عضو جبهه پایداری درباره برنامه پایداری برای انتخابات مجلس سال ۹۸ و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ یادآور شد: هنوز چیزی اعلام نکردند ولی بعید می دانم که پایداری ها بخواهند مقابل دیگر اصولگرایان بایستند و برای خودشان برنامه خاص جداگانه ای داشته باشند چون تجربه این مشی نشان داد که به نتیجه نمی رسند. بر همین اساس پایداری فقط برای ادای تکلیف در زمان انتخابات می گوید «فلان نامزد اصلح است»، بعد کنار می رود و فعالیت آنچنانی نخواهد داشت. می دانم بعضی دوستان ما از دوران قبل تبلیغات نیز بدهکاری دارند و هزینه هایی که انجام دادند تأمین نشده و مجبور شدند خانه های شان را بفروشند تا آن هزینه ها را بپردازند.
وی ادامه داد: در واقع برای برخی هاشان همین طور شده است. برخی هاشان خرجی کردند و هزینه های سراسری بود، مثل شاخه های اصلاح طلبی نبود که ابتدا از نامزدها پول کلانی می گرفتند تا نام آنها را در لیست بگذارند. پایداری ها این کار را انجام نمی دادند و براساس آرمان ها حرکت کردند. بالاخره هر انتخاباتی ناچارا هزینه هایی برای تبلیغات می خواهد.
ابطحی درپاسخ به این سئوال که یعنی آنهایی که نتوانستند وارد انتخابات مجلس دهم شوند، اینقدر فشار هزینه های تبلیغات انتخاباتی برای شان وارد شد که خانه های شان را فروختند؟ گفت: بله، بعضی های شان را می شناسم و با آنها ارتباط دارم که بندگان خدا وضعیت اقتصادی مناسبی واقعا ندارند. بالاخره جنگ را پول انجام می دهد. به همین جهت است که خیلی ها به منافع اقتصادی چنگ می اندازند که تأمین شود تا از کسب منافع اقتصادی برای کسب قدرت سیاسی استفاده کنند و بلاعکس هم است. که البته کسب قدرت سیاسی برای کسب منافع اقتصادی خطرناک تر است.
ارسال نظر