نکات مثبت حذف آزمون سمپاد
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آزمون ورودی مدارس سمپاد برای بازگرداندن شادی، نشاط و پویایی به مدارس ابتدایی حذف شده است.
خبرگزاری ایسنا: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آزمون ورودی مدارس سمپاد برای بازگرداندن شادی، نشاط و پویایی به مدارس ابتدایی حذف شده است.
ابوالفضل حقیقی در خصوص حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد اظهار کرد: مطابق با سند تحول بنیادین باید در ساختار آموزشی تغییراتی صورت میگرفت. شورای عالی آموزش و پرورش برای بازگرداندن شادی، نشاط و پویایی به مدارس ابتدایی اجرای این طرح را تصویب کرد.
وی ادامه داد: با حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد، استرس ناشی از تستزنی در دانشآموزان کاهش مییابد و آنها بیشتر به یادگیری مهارتهای زندگی میپردازند. زمانی که این آزمونها برگزار میشد، اگر دانشآموزان نمره کافی را برای قبولی کسب نمیکردند، احساس بیکفایتی در آنها بهوجود میآمد. برای شاناسایی و هدایت استعدادهای برتر، طرح «شهاب» جایگزین آزمونهای ورودی مدارس سمپاد شده است.
حقیقی تصریح کرد: مهمترین علت حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد، رعایت عدالت آموزشی است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: در خصوص اجرای این طرح، نمایندگان مجلس نگران هستند که قسمتی از بدنه آموزش و پروش حذف و مختل شود. یکی از نگرانیهای آنان این است که گرایش دانشآموزان به سمت مدارس غیر دولتی افزایش پیدا کند.
حقیقی در خصوص نظر نمایندگان مجلس افزود: نگرانی نمایندگان در خصوص نتایج اجرای این طرح کاملا به حق است و بر عهده متولیان دستگاه تعلیم و تربیت است که دستور شورای عالی آموزش و پروش را به بهترین شیوه ممکن به عمل درآورند تا این نگرانیها کاهش یابد.
نظر کاربران
بسیار غیر کارشناسی بود.
آقای وزیر محترم آموزش و پرورش ، مصوبه یک شبه که بدون کارشناسی و مطالعه صادر نمودید. قابلیت اجرایی و وجه قانونی ندارد.
مطابق قانون نیازمند تایید شورای انقلاب فرهنگی و امضا ریس جمهور محترم را دارد.
مطابق فصل هشتم چهار چوب نهادی و نظام اجرای تحول بنیادین آموزش و پرورش:
برای تحقق اهداف و برنامه های سند ملی آموزش و پرورش در افق چشم انداز،سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر برفرآیند تحول بنیادین در دو سطح به شرح زیر صورت می پذیرد:
بخش اول:سیاست گذاری و تصمیم گیری کلان و نیز ارزیابی و نظارت راهبردی فرآیند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی بر پایه این سند بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد.