۶۷۲۹۴
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

اتوبوس سانحه دیده هیچ مشکلی نداشت!

در پی تصادف مرگبار هفته گذشته در آزادراه قم - تهران، مدیرعامل شرکت اتوبوس سانحه‌دیده اعلام کرد: اتوبوس‌ سانحه دیده این شرکت سالم بود و استانداردهای لازم را داشت و اسناد آن موجود است.

خبرگزاری ایسنا: در پی تصادف مرگبار هفته گذشته در آزادراه قم - تهران، مدیرعامل شرکت اتوبوس سانحه‌دیده اعلام کرد: اتوبوس‌ سانحه دیده این شرکت سالم بود و استانداردهای لازم را داشت و اسناد آن موجود است.

محمد ورپشتی - مدیرعامل شرکت همسفر چابکسوار - با ابراز تأسف از این حادثه گفت: اتوبوس سانحه دیده هیچ مشکل فنی نداشت و لاستیک‌های آن‌ تا ۸۰ درصد عاج داشتند.

وی با تأکید بر اینکه تمام اسناد سالم بودن اتوبوس سانحه دیده موجود است، گفت: در تصادفات اولین قربانی، رانندگان هستند و شرکتی که ۱۰ سال از عمر فعالیت آن می‌گذرد و حدود ۳۰۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند را بدون هیچ دفاعی تعطیل کرده‌اند درصورتیکه علت این حادثه ناوگان یا راننده نبوده است.

ورپشتی افزود: شرکت همسفر چابکسوار پیش از متوقف شدن حدود ۳۰۰ اتوبوس و در سراسر کشور نمایندگی داشت.

همچنین احمدرضا عامری - رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری کشور - با تأکید بر اینکه عامل تصادف دو اتوبوس در آزادراه قم - تهران که هفته گذشته رخ داد، راننده نبوده است، گفت: هر دو اتوبوس‌ تمام استانداردهای لازم را داشتند و قبل از سفر چک شده‌اند.

وی با بیان اینکه علت سانحه در حال بررسی و قرار است تعطیل شدن شرکت مسافری تجدید نظر شود، افزود: در این گونه حوادث دیواری کوتاه‌تر از رانندگان وجود ندارد و همیشه در حوادث نوک پیکان اتهام به سوی راننده است در حالیکه در این مورد اگر گاردریل در جاده دارای استقامت کافی بود با این اتفاق مواجه نمی‌شدیم یا حادثه به این شدت رخ نمی‌داد.

عامری با بیان اینکه لاستیک ماشین‌های سانحه دیده استانداردهای لازم را داشته و از مارک‌های معروف و معتبر جهانی بوده است، اظهار کرد: ترکیدن لاستیک امری طبیعی است که ممکن است اتفاق بیفتد اما گاردریل‌ها باید محکم‌تر یا فنری باشند تا از وقوع این حوادث دلخراش جلوگیری شود.

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری کشور گفت: گاردریل‌ها در دنیا حالت فنری دارند که اگر وسیله‌ای با آن‌ها برخورد کند شکسته نمی‌شوند که لازم است گاردریل‌ها در جاده‌های ایران هم خاصیت فنری داشته باشند یا بسیار محکم‌تر ساخته شوند تا در صورت برخورد وسایل نقلیه شکسته نشوند و ایمنی لازم را برای راه تأمین کنند.

دوشنبه شب هفته گذشته بر اثر تصادف و آتش‌سوزی دو اتوبوس مسافربری شرکت اسکانیا در آزادراه قم - تهران ۴۴ نفر از مسافران جان خود را از دست دادند و ۳۹ نفر مجروح شدند که در گزارش اولیه پلیس‌راه، احتمال استاندارد نبودن ناوگان مطرح شده که باید در اظهارات قطعی توسط مراجع تحقیقاتی، جزئیات این حادثه مشخص شود.

برای پیگیری علت این حادثه کمیسیون ماده ۱۲ در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شد که طبق رأی این کمیسیون، شرکت همسفر چابکسوار تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت ندارد و به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی اقدامات و بررسی‌های لازم توسط پلیس راه و مراجع ذیربط ادامه دارد تا نتایج آن اعلام شود.

با توجه به دستور ویژه رییس جمهور مقرر شده کمیسیونی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و پلیس راه تشکیل شود و ‌گزارش نهایی این کمیسیون تا هفته آینده ارائه شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • غریبه

      این می اندازه گردن اون و اون می اندازه گردن این

    • مملي

      توي ايران از گارد ريل فقط براي جدا كردن جاده‌ها از همديگه استفاده ميشه و اصلاً جنبه ايمني نداره. بيشتر جاها هم كه از بلوكهاي بتني استفاده مي‌كنن كه خودش خسارتهاي تصادفات رو افزايش ميده

    • ترسو

      کاملا درست گفته هر وقت هواپیما هم سقوط میکرد سریع خلبان را مقصر جلوه میدادند. مخصوصا موقعی که طرف خودش هم کشته شده است و نمیتواند از خودش دفاعی کند ! گرچه که فایده ای هم ندارد. ولی موضوع گاردریل ها کاملا منطقیست .

    • داغ دیده

      چطوری میخوان جواب خانواده های داغ دیده رو بدن!!! با این کار فقط دارن تقصیر گردن هم میندازند. چرا اتوبوس باید چند ثانیه بعد از برخورد آتیش بگیره مگه بنزین سوپر داره که اینطور میشه!!! من خانواده یکی از قربانیام و واقعا به زانو در اومدم. توی اتوبوس سه نفرمون سوختند و جزقاله شدند .کاش من هم مرده بودم و این روز رو نمیدیدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج