۶۷۲۸۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

حقیقت تلخ لاستیک اتوبوس‌های بین شهری

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در خصوص حادثه اتوبوس مسافربری در جاده تهران - قم و مرگ ۴۴ مسافر اظهار کرد: بسیاری از اتوبوس‌های بین شهری وضعیت مشابه این اتوبوس را دارند و باید ضمن تاکید بر اخذ معاینه فنی اتوبوس‌ها از مراکز معتبر و مکانیزه بر کیفیت و وضعیت لاستیک مورد استفاده این خودروها نظارت دقیق صورت گیرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در خصوص حادثه اتوبوس مسافربری در جاده تهران - قم و مرگ ۴۴ مسافر اظهار کرد: بسیاری از اتوبوس‌های بین شهری وضعیت مشابه این اتوبوس را دارند و باید ضمن تاکید بر اخذ معاینه فنی اتوبوس‌ها از مراکز معتبر و مکانیزه بر کیفیت و وضعیت لاستیک مورد استفاده این خودروها نظارت دقیق صورت گیرد.

رضوی با بیان اینکه اتوبوس اسکانیا خودرویی است که استانداردهای بین المللی را اخذ کرده است،گفت: موضوع این است که طی چند سال اخیر قیمت لاستیک اتوبوس‌ها از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان حدود ۱۰ برابر افزایش داشته و به ۵ تا ۶ میلیون تومان رسیده است، در این میان افراد سودجو به احتکار لاستیک‌ها طی چند سال پرداخته‌اند و عملا لاستیک‌های نو در انبارها فرسوده شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل بالا بودن قیمت لاستیک، شاهد استفاده از لاستیک‌های چینی و کم کیفیت توسط برخی اتوبوس‌ها هستیم.

رضوی تصریح کرد: احتکار لاستیک‌ها در انبارها به مدت ۳ تا ۴ سال باعث شده که لاستیک‌ها عمر مفیدشان تمام شود و عملا لاستیک‌های نو، فرسوده باشند. چنانچه در مورد اتوبوس حادثه دیده نیز با وجود باقی ماندن ۶۰ درصد عاج لاستیک، قطعا لاستیک‌ها عمر مفیدشان به پایان رسیده بوده است.

وی افزود: برای آنکه شاهد تکرار چنین حوادث دلخراشی نباشیم باید مسئولان و دستگاه‌های ذیربط چاره‌ای اندیشیده و اجازه ندهند که اتوبوس‌های بین شهری از لاستیک‌هایی که سال‌ها در انبارها خاک خورده‌اند استفاده کنند.

مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر متاسفانه با وجود آنکه چند مرکز معاینه فنی برای خودروهای سنگین در تهران وجود دارد، شاهد آن هستیم که بسیاری از اتوبوس‌ها بین شهری معاینه فنی خود را از مراکز شهرستان ها اخذ یا خریداری می‌کنند و عملا وضعیت ایمنی این خودروها به طور دقیق مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال امسال در ایام نوروز ۴ اتوبوس بین شهری در یکی از مراکز مکانیزه معاینه فنی تهران مورد بررسی قرار گرفتند و با وجود اینکه این اتوبوس‌ها برگه معاینه فنی از مراکز غیرمعتبر را اخذ کرده بودند اما در همان تست اول یعنی تست ترمز رد شدند.

رضوی تاکید کرد: نباید مسئولان اجازه دهند هیچ اتوبوسی بدون آنکه وضعیتش از نظر ایمنی مورد تایید باشد از پایانه‌های مسافربری خارج شود تا جان و سلامتی مردم به خطر نیافتد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • پوریا

    iهمه این اتفاقات و مشکلات برمیگرده به قضیه تحریم ها شرکت تعاونی ها پول ندارن این همه پول لاستیک بدن مجبورن طوری لاستیک بخرن که براشون صرف داشته باشه. با اید از ریشه درست بشه اقای روحانی!!!!!

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج