۶۷۱۶۰۷
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

افزایش نرخ بلیت مترو تا ۱۲۰ درصد؟

این روزها زمزمه گران شدن مترو به گوش می رسد. بعد از تصویب طرح جدید ترافیک، شهرداری لایحه ای پیش بینی کرده تا این بار قیمت حمل و نقل عمومی را افزایش دهد. با این پیشنهادات شهر برای مردم عادی گران و برای سرمایه داران ممکن و راحت تر می شود.

این روزها زمزمه گران شدن مترو به گوش می رسد. بعد از تصویب طرح جدید ترافیک، شهرداری لایحه ای پیش بینی کرده تا این بار قیمت حمل و نقل عمومی را افزایش دهد. با این پیشنهادات شهر برای مردم عادی گران و برای سرمایه داران ممکن و راحت تر می شود.

در شورای شهر این روزها بحث های مختلفی در جریان است؛ بودجه و طرح ترافیک و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی.

لایحه ای که شهرداری برای قیمت کرایه مترو پیش بینی کرده، شامل بندها و تبصره هایی است، درست مثل طرح ترافیک که در آن موضوع استفاده در ساعت های پیک و غیرپیک مطرح شده است.

ارائه تخفیف برای سفر با مترو در ساعات غیرپیک یا ارائه تخفیف در روزهای تعطیل از جمله این بندها و تبصره هاست. مسائلی که البته هنوز تا تصویب در شورای شهر چند قدمی فاصله دارند.

نکته جالب توجه در این لایحه افزایش ۱۲۰ درصدی بعضی از سفرهاست. در این لایحه پیشنهاد شهرداری برای سفر حومه به تهران هم با افزایش ۸۸ درصدی روبرو بوده است.

این افزایش قیمت ها در حالی است که شهرداری در این روزها برای ارائه طرح ترافیک جدید هم مورد انتقاد قرار گرفته است.

پیشنهاد حذف سهمیه جانبازان، معلولان و خبرنگاران از طرح ترافیک و برخی مسائل دیگر در شرایطی اتفاق افتاده که شهرداری کرایه حمل و نقل عمومی را هم با افزایشی قابل توجه روبرو کرده است.

اینکه برخی نمایندگان مجلس شائبه کسب درآمد از طرح جدید ترافیک را مطرح کردند، همین پیشنهادات معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار است؛ پیشنهاداتی که شهر را برای مردم عادی گران و برای سرمایه داران ممکن و راحت تر می کند.

اگر به این مسائل پیشنهاد پولی شدن تونل ها و پل ها و بزرگراه ها را هم اضافه کنیم معلوم می شود، تنها مساله مورد توجه شهرداری، ادامه همان رویکرد غلامحسین کرباسچی در گران کردن تهران و تهرانفروشی است؛ آنقدر که تنها کسانی که استطاعت مالی مدنظر وی را دارند بتوانند در پایتخت زندگی کنند.

باید منتظر ماند و دید، لیست امید کرباسچی در شورای شهر، چقدر می توانند آنچه وی به عنوان دستورکار در اختیار آنان قرارداده را در شهر پیاده کنند.

هرچند به ظاهر برخی اعضای شورا با اقدامات نجفی، شهردار تهران مخالفند، مخالفتی که گویا قراراست به حذف نجفی و روی کار آمدن نفری، هم حزبی کرباسچی و از تبار کارگزاران بینجامد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بیخیال

    چرت و پرت گویی های این مملکت تمامی نداره

  • خدا ...عاشقتم

    بازم فشار ب مردم فقیر میاد...خدا نشناسا این مردم فقیرن ک ماشین شخصی ندارن برن اینور وانور...باید کرایه رو گرون کنین..خدایا امام زمان رو برسون خسته شدیم

  • بدون نام

    این کار درست یعنی دوبار ماشین شخصیتو سوار شو بیا بیرون.

  • سجاد

    این مترو برای خودمردمه،اینکه میگیدساعت پیک وغیرپیک معنی نداره.مردم این کشورایرانین نه مملکت جای دیگه مثل اینه که شمابرای منزلتون قانون بذاری ازساعت فلان هرکدوم ازاعضای خانه خواست بیاد تو بایدمالیات بده خجالت هم خوب چیزیه.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج