۶۶۸۸۷
۲۰ نظر
۵۰۰۵
۲۰ نظر
۵۰۰۵
پ

روایت تکان دهنده از حادثه دلخراش اتوبان قم

«دیروقت بود. چشمانم را روی هم گذاشتم و خوابم برد اما ناگهان صدای فریادی را شنیدم. آتش همه جا را گرفت. بوی سوخته می‌آمد. اتوبوس از دود پر شده بود.»

روزنامه شرق: «دیروقت بود. چشمانم را روی هم گذاشتم و خوابم برد اما ناگهان صدای فریادی را شنیدم. آتش همه جا را گرفت. بوی سوخته می‌آمد. اتوبوس از دود پر شده بود.»

اینها را یکی از مسافران اتوبوس تهران - یزد می‌گوید، اتوبوسی که در ۲۸ کیلومتری قم دچار حادثه‌ای فجیع شد. «زهره خان‌محمدی» از شامگاه دوشنبه که دو اتوبوس با هم تصادف کردند و طعمه آتش شدند، در بیمارستان علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) قم بستری است.

او ادامه می‌دهد: «من برای خرید جهیزیه دخترم به تهران رفته و تمام پول‌هایم را هم خرج کرده بودم. داشتم به شهر خودمان برمی‌گشتم که این حادثه اتفاق افتاد. تقریبا همه مسافران خواب بودند فقط صدای زمزمه دو نفری که با هم صحبت می‌کردند به گوش می‌رسید. با شنیدن صدای فریاد از خواب پریدم.

مردی داد کشید: یا خدا بعد ناگهان همه جا آتش گرفت. آتش خیلی زود در تمام اتوبوس پخش شد به نظر یک ثانیه هم طول نکشید. بعد هم انفجار رخ داد. من و چند مسافر دیگر در صندلی‌های بعد از یخچال نشسته بودیم. آنهایی که جلو بودند همان اول فوت شدند. بوی گوشت سوخته در اتوبوس پیچیده بود. ترسیده بودیم. نمی‌دانستیم چه‌کار کنیم. چند نفر که از آنجا رد می‌شدند همین‌که ما را دیدند سریع داخل اتوبوس دویدند و با چکش و وسایل دیگر شیشه‌های عقب را شکستند بعد ما را از اتوبوس به بیرون پرت کردند.

من کنار جاده منتظر بودم تا آمبولانس مرا به بیمارستان برساند.»یکی از پرستاران بیمارستان علی‌بن ابی‌طالب(ع) قم نیز می‌گوید: «خیلی از زخمیان ترخیص شدند. بیشتر مجروحان دچار شکستگی استخوان‌های پا شده‌اند چون مردم آنها را برای نجات از آتش از پنجره به بیرون پرت کرده بودند البته برخی از آنها نیز به دلیل دودگرفتگی آسیب ریه دارند.»او ادامه می‌دهد: «بعد از وقوع حادثه پسربچه‌ای را در میان مجروحان به بیمارستان آوردند که بسیار آشفته بود وقتی از او پرسیدیم مادرت کجاست جواب داد نمی‌دانم.

مجروحان دیگر توضیح دادند مادر این کودک با وسیله‌ای، شیشه را شکست و فرزندش را به بیرون پرت کرد اما خودش نتوانست از اتوبوس بیرون بیاید در میان آتش سوخت و فوت شد.»پسری دانشجو که در این حادثه زخمی شده و در بیمارستان نکویی قم بستری است، درباره زمان وقوع حادثه می‌گوید: «داشتم از اصفهان به تهران می‌آمدم همه چیز خوب بود تا اینکه یکدفعه صدای انفجار شنیدم خیلی شدید بود. فکر کردم بمب کنار جاده‌ای منفجر شده است. راننده فریاد زد یا حضرت زهرا.

اتوبوس تکان شدیدی خورد و همه از روی صندلی‌ها پرت شدیم. بعد همه جا آتش گرفت و یکدفعه اتوبوس منفجر شد. مسافرانی که در قسمت جلو بودند درجا فوت شدند. فقط مسافران قسمت عقب نجات پیدا کردند.»او ادامه می‌دهد: «وقتی ما را به بیمارستان آوردند معلوم بود بیمارستان در حالت آماده‌باش است. به‌سرعت به ما رسیدگی کردند و همه چیز خوب و مرتب بود و حتی از استانداری قم هم آمدند و وضعمان را پرس‌وجو کردند.»

همراه یکی دیگر از مجروحان به نام محمد بناپور که در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری است، می‌گوید: «محمد فعلا نمی‌تواند صحبت کند اما به ما گفت زمان حادثه فقط صدای انفجار شنید. او گفت فقط مسافران قسمت عقب اتوبوس نجات پیدا کردند و بقیه فوت شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • جليلي

      انشااله ديگر از اين حوادث اتفاق نيفتد و خداوند مجروحان را شفاي عاجل و به بازماندگان صبر جزيل عطا فرمايد

    • احسان

      خدا به بازماندگان صبر عا کنه واقعا خیلی سخته پسر خاله خودم توی یک حادثه آتش سوزی فوت کرد الان بغض گلویم را گرفته واقعا خیلی سخته

      پاسخ ها

      • reza

        خدا رحمتش کنه.

    • reza

      لعنت به این لاستیک های بی کیفیت چینی. لعنت به اونهایی که این لاستیک ها رو وارد می کنند. لعععنننننتتتت.

      پاسخ ها

      • طُرفه

        خوبه این چین بود که فحشش بدین!!! از کجا میدونی لاستیکا چینی بوده ؟! ماشین منم چینیه! اگر پراید بود در این چهار سال بایستی یک سری لاستیک عوض میکردم!

      • بدون نام

        عزیزم لاستیک چینی وارد نمیشه...به جای پول نفت پین به ما سی میلیون دلار کالا میده تا اون چراغ بی ارزش رو در جلسات سازمان ملل فشار نده و سه تا رای مخالف همیشه باشن (چین و روسیه و ایران)

      • reza

        طرفه جان تو خودتم محصول وارداتی چینی هستی. نظراتتم همیشه در این سایت گویای خیلی چیزهاست.

    • شهرزاد

      خدایا چرا توی کشورهای جهان سوم جون انسان ها هیچ ارزشی نداره؟ توی کشورهای پیشرفته برای نجات جون یه حیوون کلی هزینه می کنند و وقت می ذارن. نمونه هاش رو توی همین برترین ها دیدیم از ساختن پای مصنوعی برای الاغ و ساختن یه چیزی مثل ویلچر برای سگ. اما توی کشور ما هرروز تصادف هر روز مرگ هرروز آتش سوزی و ریزش ساختمان و نیش عقرب و سرنگ آلوده و غیر استاندارد و هزارتا درد و بدبختی دیگه... این مردم مظلوم چه گناهی کردند آخه.

    • mojgan

      kheili ghamangiz bood.khoda rahmateshoon kone.omidvaram ba masoolin barkhord beshe.ke arzeshe joone mardomo kamtar az lastic midoonan!ey

    • بدون نام

      خدا به باز ماندگان صبر عنايت بفرمايد. ورفتگان را قرين رحمت خود نمايد.خيلي سخت است ولي بايد توجه داشت سرعت زياد بيشتر مواقع كار دست ادم ها ميدهد

      پاسخ ها

      • طُرفه

        آخ از سرعت زیاد! من خودم (خانم هستم) دو شب پیش در جاده چالوس رانندگی میکردم، ظهر رفتیم نیمه شب برگشتیم. در طول رفت و برگشت شاید ده تا اتوبوس سره راهم بودن که شما نمیدونید سره این پیچ های پرپیچ جاده چالوس چه سریع می پیچیدندو توی این جاده باریک چطور حرکت میکردند! از نظر من در همچین جاده خطرناکی مثل چالوس یا هراز باید از سرعت مطمئنه پایینتر حرکت کنند! اگر سره یک پیچ اومد توی دل منو ماشین من، اتوبوس و ما را میفرستاد هوا کی جوابگو بود؟!؟

    • هدی

      آدما از یه ثانیه بعدشونم خبر ندارن برای شادی روحشون یه فاتحه بخونید.

    • romin

      دختر خاله ی یکی از دوستام جزو مسافرای توبوس تهران به یزد بوده میرفته دانشگاه یزد از روی انگشتر و نگین دندونش فهمیدن خودشه در جا سوخته بود برای آمزشش دعا کنید

    • ناهيد

      هرچند كه حادثه خيلي دلخراشي بود اما نمي دونم چرا از اين حادثه ها كه زياد هم اتفاق مي افتن درس نمي گيريم!
      حوادث هواپيمايي يه كم تموم شد،بعد حوادث تو درياي شمال، بعد حوادث تو سدها، حالا نوبت حوادث با اتوبوسه، حتما بعدشم حوادث با كشتي و غيره....
      چرا حتما بايد يه چيز تجربه بشه تا مسئولامون كمي به فكر بيفتن!(تازه اونم اگه بيفتن!!!!)
      بهرحال خدا اون بيچاره ها رو بيامرزه و به باز مونده هاشون صبر بده

    • ارغوان

      " آتش خیلی زود در تمام اتوبوس پخش شد به نظر یک ثانیه هم طول نکشید. بعد هم انفجار رخ داد. "
      چرا ؟؟؟
      چون تمام مبلمان داخل اتوبوس از مواد اشتعال زا ساخته شده . حالا اگر در یک کشور دیگر این مسئله رخ می داد فوری یک تیم از کارخانه سازنده اتوبوس مامور این می شد که موادی رو برای ساخت صندلی ها پیشنهاد بده که اینطور به سرعت آتش نگیره . این همه انسان در اثر تصادف کشته نشدند بلکه در اثر آتش سوزی که حتی چند ثانیه هم طول نکشیده سوخته و مرده اند درحالی که اگر مواد داخل کمتر قابل اشتعال بود و مقاومت بیشتری در مقابل آتش نشان می داد تعداد بیشتری از مسافران فرصت فرار از داخل اتوبوس را داشتند .

    • ناصر

      به نظرم پلیس نباید فقط به اعتبار آرم معاینه فنی توجه کند یه جریمه ای برای نواقص فنی آشکار مثل فرسودگی لاستیک جلودر نظر گرفته شود هرچند نباید ازخستگی وسرعت بالای خودرو چشم پوشی کرد

    • فری

      از وضعیت ناصاف و فرسوده اده نباید غافل شد .چون مسیر رفت و آمد من هم هست. بعضی قسمتا از بین رفته و همین تو سرعت بالا فشار زیادی به لاستیک وارد میکنه. چند شب پیش همین مسیرو میومدم دو مورد ترکیدگی لاستیک اتوبوس دیدم که یکیش نزدیک خودم اتفاق افتاد با صدای بلند که خوشبختانه لاستیک عقب اتوبوس بود و مشکل خاصی پیش نیومد. البته یه تصادف زنجیره ای هم شاهد بودم همون شب.

    • پدرام

      بابا اين قدر چين چين نكنيد كه اگه همين چين نبود بايد حسرت خيلي از چيزهارو مي كشيديد

    • مهنا

      خیلی سخته از دست دادن مادر یا پدرانی که اون بچه کوچولو ها از دست دادن من بابا بزرگم مرد بابام تاچند ماه توشوکش بود خدا به داد اون بچه کوچولو ها برسه...

    • سوزان

      خدا رحمتشون کنه، هموطنهای بیچاره.....
      خدا میدونه همشون بهر امیدی راهی این سفر شدن ولی سفر آخرتشون شد...حیف.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج