۶۶۷۷۵۰
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

وضعیت وخیم خوزستان به دلیل هجوم ریزگرد‌ها

نماینده مردم اهواز در شورای عالی استان‌ها گفت: به دلیل معضل ریزگردها، وضعیت مردم در استان خوزستان بسیار وخیم است و لازم است راهکار‌های اساسی برای حل مشکلات مردم در دستور کار قرار گیرد.

خبرگزاری میزان: نماینده مردم اهواز در شورای عالی استان‌ها گفت: به دلیل معضل ریزگردها، وضعیت مردم در استان خوزستان بسیار وخیم است و لازم است راهکار‌های اساسی برای حل مشکلات مردم در دستور کار قرار گیرد.

سید محسن موسوی گفت: معضل ریزگرد‌ها در استان خوزستان و به خصوص در شهر اهواز آنقدر گسترده است که بدون عظم ملی، حل این معضل ممکن نیست.

وی افزود: ریزگرد‌های خوزستان علاوه بر منشاء داخلی، منشاء خارجی نیز دارد و حل مشکلات شهروندان با کمک یک ارگان ممکن نیست.

نماینده اهواز در شورای عالی استان‌ها با اشاره به خشک شدن تالاب‌ها در برخی از مناطق استان خوزستان اظهارکرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزگردها، تالاب‌هایی است که خشک شده اند و اگر برای احیای آن‌ها برنامه ریزی شود، تا حدود زیادی معضل ریزگرد‌ها برطرف خواهد شد.

موسوی در خصوص اقدامات شورای شهر و شهرداری اهواز برای حل مشکل شهروندان این شهر اظهارکرد: در حوزه مقابله با ریزگردها، کار از دست شهرداری و شورای شهر خارج است، زیرا سطح معضل آنقدر گسترده است که رفع آن از پس این نهاد‌ها بر نمی‌آید.

وی ادامه داد: در بحث ریزگردها، کار حتی از دست استانداری خوزستان نیز خارج شده و نیاز است مسئولان وزارت نفت و سازمان محیط زیست به کمک استان خوزستان بیایند.

عضو شورای شهر اهواز خواستار برنامه ریزی به منظور احیای دوباره تالاب‌ها در استان خوزستان شد و تصریح کرد: بهترین راهکار برای از میان بردن منشاء ریزگردها، احیای دوباره تالاب‌ها است. تالاب‌های موجود در استان خوزستان به دلیل سد سازی و برخی اقدامات دیگر خشک شده اند و رسوبات رودخانه‌ای کف تالاب‌ها یکی از عوامل تاثیر گذار در افزایش ریزگرد‌ها در آسمان خوزستان است.

موسوی ادامه داد: اگر آب به تالاب‌های خوزستان باز گردد زندگی اولیه در کنار تالاب‌ها از سر گرفته می‌شود و این موضوع می‌تواند نقش تاثیرگذاری در کاهش ریزگرد‌ها داشته باشد. تبخیر آب تالاب ها سبب جلوگیری از ریزگردها شده و این راهکار مناسب ترین راهکار در شرایط کنونی برای حل مشکل ریزگردها در خوزستان است.

نماینده اهواز در شورای عالی استان‌ها از طرح‌ها و لوایح نمایندگان این شورا برای حل معضل ریزگرد‌ها خبرداد و اذعان کرد: نماینده استان‌هایی از جمله خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و برخی استان‌های دیگر طرح‌هایی را برای کاهش مشکل ریزگرد‌ها ارائه خواهند داد و امیدوار هستیم با ارائه طرح و لایحه به مجلس و دولت بتوانیم اقدام اساسی برای کاهش ریزگرد‌ها در برخی از نقاط کشور داشته باشیم.

وی در خصوص تاثیر درخت کاری در کاهش ریزگرد‌ها در جنوب کشور بیان کرد: در حال حاضر شاهد کاشت درخت در برخی از مناطق جنوبی کشور هستیم. درخت کاری راهکار بلند مدتی است که حداقل تاثیر آن بعد از گذشت ۱۰ سال نمایان می‌شود. در حال حاضر با توجه به وخامت اوضاع، لازم است از راهکار‌های کوتاه مدت از جمله احیای دوباره تالاب‌ها بهره برد.

موسوی تاکید کرد: وضعیت مردم در استان خوزستان وخیم است. تنفس در هوایی که پر از ریزگرد است سبب بیماری شهروندان شده و باید به این مسائل توجه ویژه‌ای شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دست شما درد نکنه

    • بدون نام

      آقایون باید عمل کنند . اینا فقط بلدن حرف بزنن . تا شما بخواید نقشه های هری پاتری تون رو اجرا کنید ملت تو خاک تلف شدن

    • بدون نام

      من یک خوزستانی ام
      فکر می کنم بالای 10 ساله که پدیده ریز گرد ها مواجه ایم و فکر نمی کن حداقل تا 10 سال دیگه هم مسولین کاری برا ریشه کن کردن این موضوع بتونن انجام بدن. حداقل کاری که تو کوتاه مدت می تونن انجام بدن1 نصب علائم هشدار دهنده است موقع بالارفتن آلودگی بالاتر از حد مجاز ه2توزیع ماسک آلودگی هوا استاندارد در داروخانه ها به صورت نیم بها و یا معرفی آن و فرهنگ سازی استفاده از ن 3 دایر کردن مراکز تخصصی و رایگان جهت بیماری های تنفسی در این استان 4توزیع بروشور ها در سطح ادارات و آموزش در مدارس جهت آموزش های بهداشتی جهت کاهش اثرات مخرب این پدیده در بدن انسان

    • بدون نام

      بابا مدیریت کلان جامعه اشکال دارد سیستم مدیریت درست نیست

    • ناشناس

      خوزستان تازمانی. که نفت دارد. نفتش رو میبرن. ونفس مردم. هم. خفه. بمیرن. مگه واسشون مهمه. مهم سرمایس. که دارن. استخراج میکنن. ومیفروشن. ومیخورن. وننوش جون. میکنن. سرمردم به زیر گور. مگه غیر ازاینه. ولی این مردم خدایی. دارن خیلی بزرگ. که پناه بی پناهان است. امبدوارم. مسولینودولتمردانی که به این مردم. بی توجهی میکنن. خودشون به این بلایی عظمی گرفتارشدن! !!!

    • m

      باسلام،از ماست که بر ماست،بابا هنوز مسؤلین رده بالای استان وحتی شهرستان ها بخودشون جرأت نمیدن موقعی که ریز گردها به بیست برابرحد مجاز میرسه مدرسه ویا ادار ه ها روتعطیل اعلام کنن امان از دست پشت میز نشینی وریاست که آدما رو به کجا میرسونه امان،امان،امان،امان.......................

    • بدون نام

      نگران نباشید . دو میلیارد و پانصد میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بودجه دفاعی گرفتن که جلوی حمله ریز گردها را بگیرند

    • بدون نام

      مدیران مخالف با ابادانی کشور را اخراج دستگیر واعدام کنید تا کشور مسیر خوشبختی راه طی کند وهر کس جلوگیری کرد با مجازات مدیران مخالف ابادانی کشور ان شخص دشمن کشور ومردم است وباید مجازات سنگین شود که اعدام بهترین راه است واگر کوتاهی کردید ازاین عمل به شدید ترین بلایا گرفتار میشوید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج