از معدن چیان قلعه یورت تا دریانوردان کشتی سانچی
۳۰ دی ماه ۱۳۹۵ آتش به جان ساختمان پلاسکو در تهران افتاد. یکی از قدیمی ترین بلندمرتبه ها ناگهان آتش گرفت و رفته رفته این آتش به تمام ساختمان سرایت کرد. اکثر کسبه این ساختمان تخلیه شدند اما ۱۶ آتش نشان و پنج نفر از مردم هنوز در ساختمان بودند که ناگهان فروریخت.
پلاسکو
30 دی ماه 1395 آتش به جان ساختمان پلاسکو در تهران افتاد. یکی از قدیمی ترین بلندمرتبه ها ناگهان آتش گرفت و رفته رفته این آتش به تمام ساختمان سرایت کرد. اکثر کسبه این ساختمان تخلیه شدند اما 16 آتش نشان و پنج نفر از مردم هنوز در ساختمان بودند که ناگهان فروریخت. پس از آن فاجعه آغاز شد و عملیات آواربرداری 9 روز طول کشید تا بتوانند پیکر جانباختگان را پیدا کنند. در آن 9 روز همه ایران تجربه ای مانند همین 9 روزی را داشتند که بر کشتی سانچی گذشت. در برخی خبرها گفته می شد شاید آن 16 آتش نشان در موتورخانه هنوز زنده باشند و حتی شایعاتی مبنی بر ارسال پیامک از سوی آتش نشانان حاضر در موتورخانه منتشر شده بود
معدن یورت
13 اردیبهشت امسال در همهمه های قبل از انتخابات و التهابات سیاسی ناگهان در شهر آزادشهر استان گلستان در یکی از معادن انفجار مهیبی رخ داد. کارگردان معدن «یورت» مشغول کار بودند که بر اثر این انفجار ناگهان سنگ ها ریزش کردند و کارگران در عمق 1300 گرفتار شدند؛ فضایی که در آن از گازهای سمی پر بود و هر لحظه امکان سانحه برای کارگران وجود داشت. در اینجا هم منتظر معجزه بودیم اما باز هم رخ نداد و پس از چند روز بیم و امید پیکر 43 کارگر معدن یورت از زیر آوار پیدا شد. علت های زیادی در مورد این سانحه مطرح شد اما در نهایت استاندار گلستان درباره دلیل وقوع حادثه انفجار گفت:
نفتکش سانچی
ماجرا را همه می دانیم. ۹ روز بیم و امید در آخر ناامید. حادثه تصادف دو کشتی در آب های چین بود. روز شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ نفتکش ایرانی سانچی از عسلویه حرکت کرده بود و قرار بود جهت تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود. در راه با یک کشتی باری چینی با بار لوبیا در سواحل چین برخورد کرد. نفتکش سانچی حامل ۱۳۶ هزار تُن نفت خام و میعانات سبک نفتی بود. طول این نفتکش ۲۷۴ متر بود و با پرچم پاناما بر روی دریا تردد می کرد. محموله نفتکش سانچی نفت فوق سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود که این موجب آتش سوزی سریع کشتی شد.
غواصان ایرانی
در اردیبهشت سال ۱۳۹۴ ناگهان خبری شوکه کننده منتشر شد: «با گذشت ۳۰ سال از عملیات کربلای ۴، کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که اجساد ۱۷۵ غواص ایرانی را که با دستان بسته شهید شدهاند، در منطقه ابوفلوس عراق کشف کرده است. فرمانده این ستاد همچنین اعلام کرد برخی از اجساد کشف شده دارای هیچ جراحتی نیستند و نیروهای بعثی آنها را زنده به گور کرده اند.»
پیکر این غواصان به همراه 100 رزمنده گمنام دیگر طی مراسمی در روز 26 خرداد 1394 در تهران و از میدان بهارستان تا معراج شهدا تشییع شد. پس از پیدا شدن پیکرهای این غواصان تا مدت ها تمام مردم ایران داغدار بودند و روایت های مختلفی از نحوه به شهادت رسیدن آنها مطرح میشد. خبرگزاری تسنیم در مورد دلیل این ماجرا نوشته بود: «این شهدا که جمعی از غواصان و خط شکنان شهید عملیات کربلای 4 بودند در دی ماه سال 65 در جریان عملیات کربلای 4 که طرح آن توسط آواکس های آمریکایی لو رفته بود، خط عملیاتی اروند را شکستند و حتی از جزیره ام الرصاص هم عبور کردند.
نظر کاربران
چو گلدان خالی لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم
اگر داغ دل بود ما دیده ایم
اگر خون دل بود ما خورده ایم
اگر دل دلیل است ،آورده ایم
اگر داغ شرط است ما برده ایم
اگر دشنه ی دشمنان گردنیم
اگرخنجر دوستان گرده ایم
گواهی بخواهید اینک گواه
همین زخم هایی که نشمرده ایم
دلی سربلند و سری سر به زیر
از این دست عمری به سر برده ایم...................... ولی تا کی!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
5 آذر 95 حادثه قطار سمنان - دامغان با 45 كشته كه زنده زنده جلوي چشم مسئولين راه آهن سوختند را همه فراموش كردند و اصلا از اين حادثه با حجم كشته بالاتر از بقيه حوادث يادي نمي شود .
واقعا تلخ است
ببخشید خیلیا رو از قلم انداخته اید. حادثه قطار، اتوبوس راهیان نور و ....
ما همیشه داغداریم.