۶۶۲۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

مسئول سهل انگاری در «سانچی»، چین است

یک وکیل دادگستری گفت: طبق قوانین و مقررات بین المللی مسئولیت هرگونه کوتاهی و سهل انگاری در رابطه با کمک فوری و همه‌جانبه به افراد حاضر در کشتی ایرانی حادثه دیده بر عهده دولت چین است.

خبرگزاری ایسنا: یک وکیل دادگستری گفت: طبق قوانین و مقررات بین المللی مسئولیت هرگونه کوتاهی و سهل انگاری در رابطه با کمک فوری و همه‌جانبه به افراد حاضر در کشتی ایرانی حادثه دیده بر عهده دولت چین است.

رسول کوهپایه‌زاده با بیان اینکه فاجعه تاسف‌بار سانچی از ابعاد مختلف حقوق بین الملل قابل بررسی و تامل است، گفت: بر اساس کنوانسیون های مصوب سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) این موضوع در قالب کنوانسیون های ایمنی، کنوانسیون های آلودگی، کنوانسیون های مسئولیت و جبران خسارت و نیز کنوانسیون جستجو و نجات دریایی مصوب ۱۹۷۹ که مشتمل بر یک مقدمه و ۸ ماده و یک ضمیمه بوده و از سال ۱۹۸۵ لازم الاجرا شده است، قابل تبیین است.

وی افزود: این کنوانسیون به منظور تنظیم و تدوین سیستم منظم و یکپارچه جهانی برای جستجو و نجات در زمان حوادث و سوانح دریایی ایجاد شده است تا اقدامات و آمادگی لازم جهت ایجاد نقشه ها و تبیین منطقه های عملیاتی و ایجاد مراکز اصلی و فرعی تجسس و نجات و همچنین در صورت بروز حادثه، روش های عملیاتی موثر به منظور کمک و نجات جان حادثه دیدگان و افراد دچار اضطرار در دریا توسط دولت‌های مرتبط و مسئول به فوریت اجرا شود.

وی تصریح کرد: اعضای این کنوانسیون باید از اتخاذ ترتیبات لازم برای ارایه خدمات آنی و کافی جستجو و نجات در آب های ساحلی خود اطمینان حاصل پیدا کنند و نیز ترتیبات لازم جهت تسهیل و تسریع ورود دیگر واحدهای نجات اعم از پروازی و شناور را برای سایر اعضا به آب‌های سرزمینی خود فراهم کنند.

کوهپایه زاده افزود: بر اساس ماده ۸ قرارداد بین المللی یکنواخت کردن بعضی از مقررات مربوط به تصادم کشتی ها «فرماندهان هر یک از کشتی ها که با یکدیگر تصادم کرده اند، متقابلا موظفند پس از تصادم در مورد کمک به کشتی دیگر و کارکنان و مسافرانش کوشش لازم را به‌عمل آورند.»

این حقوقدان تاکید کرد: با توجه به اینکه بر اساس گزارشات و اخبار منتشره بروز حادثه در دریای سرزمینی چین و به علت برخورد کشتی چینی با کشتی ایران صورت گرفته و صرف نظر از مشخص شدن مقصر اصلی حادثه، وظیفه و مسئولیت بین المللی دولت چین در کمک فوری و همه جانبه به افراد حاضر در کشتی ایرانی حادثه دیده مسلم و روشن است.

کوهپایه زاده تاکید کرد: طبق قوانین و مقررات بین المللی یقینا مسئولیت هرگونه کوتاهی و سهل‌انگاری در این خصوص بر عهده دولت چین است و در این رابطه لازم است مراجع ذی صلاح حقوقی و دیپلماتیک کشور با جدیت موضوع را پیگیری کرده و از حقوق شهدای این فاجعه دردناک و بازماندگان آنها و مردم ایران که امروز یک حق ملی است به نحو شایسته دفاع و صیانت کنند تا حداقل مرحمی هر چند ناچیز بر مصیبت سنگین وارده باشد و از تکرار این حوادث تلخ و جانکاه در آینده جلوگیری شود.

وی در پایان ضمن تسلیت شهادت کارکنان نفت کش ایرانی، برای خانواده ها و بازماندگان آنها آرزوی صبر و آرامش را داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • قرمزته

    باسلام
    این حادثه یقینا عمدی بوده کشتی باری اومده زده به نفتکش
    الان ماشین های پیشرفته سنسور و اپشن های به روز دارن و اخطار میدن چطور کشتی به این بزرگی و هیبت و تجهیزات فوق پیشرفته مثل سنسور،رادار،مرکز کنترل یعنی از فاصله چند کیلومتری و یا چند مایلی همه اینا فعالن چطور اومده مالیده
    و لذا خواهش و تقاضا داریم از مسئولین و مدیران کشور بیان حرف حقیقت رو بزن بگن که حادثه عمدی بوده دروغ تحویل ندید
    باتشکر

  • بدون نام

    شما لطفاً اگه می تونید اینو تحلیل کنید چطور دو تا قطار روی یک ریل مشخص با هم تصادف می کنند اونهم د رکشورهای پیشرفته ...اگه تونستی بعد بیا نظر بده در مورد کشتی روی آب که حرکتش تنها به قوۀ موتورهاش نیست .!!!!

  • محمود رضوی زاده

    با سلام از زوایا ی مختلف. معلوم است عمدی بوده وبدستور امریکابوده

  • قاسمی

    چرا اعلام نمی‌کنند مقصر کدوم کشتی بوده . وکشتی سانچی ومحموله اش بیمه بوده یا نه

  • بدون نام

    چین را باید تحریم کنیم والا دولت مسئول است ما مردم ایران از این حادثه ساده نخواهیم گذشت

    پاسخ ها

    • بدون نام

      ساده یا راه راه چین تا مغر استخوان اقتصاد مانفوذ کرده تحریم کنیم از کجا بیاریم؟

    • حسین

      امرییکا با ایران‌ از‌این کارها زیاد کرده

  • بدون نام

    تصادف اسمش روشه تصادف بوده ولی خاموش نکردن آتش عمدی بود تا مواد نفتی هرچه بیشتر بسوزه و آلودگی کمتری ایجاد بشه چین منافعش براش مهمتر از مرگ اتباع ایرانیه واین بیدار باش برای کسانیه که چین رو متحد میدونن

  • آریا

    تصادف عمدی نبوده ولی از بد حادثه کشتی ما از پهلو ضربه خورده و بدترین حالت رقم خورد ای کاش جای ضربه ها عوض میشد بعد اشکال ندشت آنها هم مقصر مان میکرند و خسارت و باج هم میدادیم حداقل هموطنانمان زنده بودن ولی افسوس الان همه چی به نفع چین تمام میشود و جرات اعتراض هم نداریم

  • بدون نام

    ی عده آدم بیفکر و مرغ مقلد مسلک، میگن آمریکا بوده ، عقل و شعورم چیز خوبیه از کی تا حالا دوست وبرادر چین حرف شنوی آمریکا شده ؟

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج