سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای با تشریح آخرین وضعیت نفتکش ایرانی گفت: آتش نفتکش ایرانی خاموش نشده است و کشتی به یک طرف متمایل شده و در حال غرق شدن است.
خبرگزاری ایرنا: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای با تشریح آخرین وضعیت نفتکش ایرانی گفت: آتش نفتکش ایرانی خاموش نشده است و کشتی به یک طرف متمایل شده و در حال غرق شدن است.
علیرضا آیروش افزود: به دلیل گسترش لکه های نفتی و شعله های آتش تا شعاع بیشتر از یک کیلومتر، علیرغم بسیج امکانات و تجهیزات امدادی و آتش نشانی در محل، هنوز کشتی در آتش می سوزد و آتش آن خاموش نشده است.
آیروش در مورد وضعیت جستجوی خدمه نیز گفت: هیچ شواهدی برای جان باختن خدمه مفقود شده کشتی ایرانی وجود ندارد و جستجوها برای یافتن افراد مفقود شده همچنان ادامه دارد.
وی گفت: دولت محلی شانگهای و همچنین دولت مرکزی پکن تمام تلاش خود را برای جستجوی خدمه مفقود شده این کشتی بکار گرفته است.
شنبه شب در اثر برخورد نفتکش ایرانی با یک کشتی باری چینی - هنگ کنگی در سواحل شرقی این کشور ۳۲ خدمه که ۳۰ نفر آنها ایرانی و دو نفر بنگلادشی هستند، مفقود شده اند.
وزارت حمل و نقل چین اعلام کرد حادثه ساعت ۸ شب شنبه در ۱۶۰ مایلی دلتای یانگ تسه رخ داد.
این کشتی به مقصد کره جنوبی حرکت می کرده که در ۲۵۰ کیلومتری سواحل شهر شانگهای چین با یک کشتی باربری ثبت شده برای هنگ کنگ برخورد کرده است.
وزارت راه و ترابری چین در بیانیه ای اعلام کرده که ۲۱ سرنشین چینی کشتی باربری کریستال که حامل بار غله از آمریکا بوده است، نجات یافته اند.
اوت سال ۲۰۱۶ نیز یک نفتکش ایران در تنگه سنگاپور با یک کشتی باری سوییس برخورد کرد که تلفاتی نداشت و باعث نشت نفت به دریا نشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
ضمن دعا برای سلامت این عزیزان به در گاه خداوند بزرگ ، بنظر میرسد چون تجربه قبلی در این زمینه حادثه مشابه وجود دارد ، بهتر است لزوم یک نشست کارشناسی بین الملی و بررسی چگونگی آن یک ضرورت است ، چراکه ممکن است مثل سایر مسائل ما استانداردهای بخصوص در بخش ناوبری قضیه و یا آموزشهای فنی تیم خدماتی به روز نباشد که در جهت جلوگیری از تکرار این حادثه سهمگین ممکن است موثر قرار بگیرد . حسین .
بدون نام
به کمونیست چین هرگز اعتماد نکنید اگر کشتی متعلق به خودشان بود شک نکنید خدمه نجات پیدا میکرد با تکنولوژی که در اختیار دارند همان ساعت اولیه به کمک سرنشینان کشتی میرفتند برایشان مهم نبود بزار بسوزه همه غرق شوند :
اسمم خر نفهمه
خب باید قانون گواهینامه کشتی عوض بشه تا دست فرمونشون خوب بشه مثلا اول ب۱ بعدش ب۲ بعدش پ۱ بعدش پ۲بعدش ت۱ بعدش ت۲ مگه ما برا رانندگی ۵تا گواهینامه نگرفتیم خب برا کشتی هم درست کنن تا رانندگیشون خوب بشه دیگه تصادف نکنن والا
نظر کاربران
ضمن دعا برای سلامت این عزیزان به در گاه خداوند بزرگ ، بنظر میرسد چون تجربه قبلی در این زمینه حادثه مشابه وجود دارد ، بهتر است لزوم یک نشست کارشناسی بین الملی و بررسی چگونگی آن یک ضرورت است ، چراکه ممکن است مثل سایر مسائل ما استانداردهای بخصوص در بخش ناوبری قضیه و یا آموزشهای فنی تیم خدماتی به روز نباشد که در جهت جلوگیری از تکرار این حادثه سهمگین ممکن است موثر قرار بگیرد . حسین .
به کمونیست چین هرگز اعتماد نکنید اگر کشتی متعلق به خودشان بود شک نکنید خدمه نجات پیدا میکرد با تکنولوژی که در اختیار دارند همان ساعت اولیه به کمک سرنشینان کشتی میرفتند برایشان مهم نبود بزار بسوزه همه غرق شوند :
خب باید قانون گواهینامه کشتی عوض بشه تا دست فرمونشون خوب بشه مثلا اول ب۱ بعدش ب۲ بعدش پ۱ بعدش پ۲بعدش ت۱ بعدش ت۲ مگه ما برا رانندگی ۵تا گواهینامه نگرفتیم خب برا کشتی هم درست کنن تا رانندگیشون خوب بشه دیگه تصادف نکنن والا