دپوی هزار دستگاه خودروی وارداتی غیراستاندارد
رییس سازمان ملی استاندارد ایران از دپوی ۱۰۰۰ دستگاه خودروی وارداتی غیراستاندارد در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خبر داد.
خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان ملی استاندارد ایران از دپوی ۱۰۰۰ دستگاه خودروی وارداتی غیراستاندارد در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خبر داد.
نیره پیروزبخت در حاشیه چهاردهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران که ظهر امروز سالن همایشهای بینالمللی سازمان صداوسیما برگزار شد، در پاسخ به اینکه چه تعداد خودروی وارداتی که با معیارهای سازمان ملی استاندارد ایران انطباق نداشتهاند مرجوع و دپو شدهاند؟ اظهار کرد: در حال حاضر در گمرکات ما حدود ۱۰۰۰ دستگاه خودرو مجوز ترخیص ندارند و مربوط به خودروهای مختلفی از جمله خودروهای اروپایی یا آسیای دور میشوند. تنها در یکی از گمرکات که مربوط به هرمزگان است ۸۰ درصد خودروی غیراستاندارد وجود دارد و در دو گمرک دیگر حدود ۲۰۰ خودرو نیز چنین وضعیتی دارند.
وی افزود: این خودروها در حال حاضر در سازمان اموال تملیکی قرار دارند که اجازه ترخیص یا فروش به آنها ندادهایم و از ابتدای امر نیز اعلام کردیم که باید مرجوع یا صادر شوند. این خودروها ابتدا در گمرک بودند و سپس به اموال تملیکی رفتند و آنجا نیز نتوانستند تاییدیههای لازم را اخذ کنند.
رییس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به این که بیشترین مغایرت تطبیق استاندارد این خودروها چه بوده است؟ گفت: این خودروها موفق به اخذ گواهی تاییدیه نو نشدند و نتوانستند ۵۲ استاندارد لازم را کسب کنند. برخی از آنها در خصوص میزان مصرف سوخت تطبیق نداشتند و برخی دیگر با مسائل دیگری روبرو بودند.
پیروزبخت همچنین در مورد کیفیت مصالح ساختمانی بیان کرد: استاندارد مصالح ساختمانی به روز شده و تولید در این حوزه مطابق استاندارد است. اما فرآیند ساخت از شناخت ساختگاه تا مرحلهی نهایی باید براساس استانداردهای مربوطه که شامل اییننامهها و مقررات ساختمان است مدنظر قرار گیرد و هر کدام از آنها رعایت نشود مشکلاتی ایجاد خواهد شد. یکی از مسائل مهم این است که نظام مهندسی نباید تاییدیههای لازم را صادر کند.
وی در پاسخ به سوال دیگری مربوط به صنایع غیراستاندارد در بازار اعلام کرد: در سال گذشته حدود ۱۵۰ نشان جعلی استاندارد در همه صنایع کشف شده که در بخش لوازم خانگی بیشترین محصولات مربوط به اجاق گاز و کولر بود.
نظر کاربران
استانداردی که مطالعات و پژوهش های محققان این عرصه قربانی زیر میزی و رو میزی هایی که دریافتشان از منافذ قانونی در راستای تامین بودجه خودو یا تغییر موضع خود باشد و یا نسبت و رادیکال های شناسه های استاندارد با هر دولت جدید تغییر کند و بیشتر به تعریف های استاندارد بین الملل سوق و نیل داشته باشد به سوی استانداردهای تحمیل شده داخلی گام بردارد فقط به درد زیر جرز دیوار و گل گرفتن درش کارایی داره نه بیشتر
یعنی پراید ما از خودروی اروپایی بهتر است. برید بابا خودتان را مسغره کنید وخودروها را ترخیص کنید
هه ههه نه اینکه خودروهایی ایرانی دارای استاندارد هستند حتما پراید خیلی خوبه
پراید نهایت استاندارد را دارد
افرین اقای بختیار
همچنین گفت استاندارد ندارند که انگار که تولید داخل تمام استانداردها را دارد. بگو زورم به داخلی ها نمیرسه.. والا خودتی...
سایپا وایرانخودروی مونتاژکار، نمایندگان انحصاری داعش درایران هستند یعنی با بودن اینها نیازی به داعش نخواهدبود و اینها کارداعش را سهل و آسان کرده اند حتما نباید که با اسلحه و بمب ترور کرد بلکه با خودروهای بی کیفیت هم میشه مردم را ترور جانی و مالی وغارت کرد.
کاش کارخانه سازنده این ۱۰۰۰ خودرو را هم اعلام میکردند
منظورشون از استاندارد یعنی به محض تصادف بری اون دنیاااااا
از کی تا حالا خودروهای اروپایی .و ژاپنی استاندارد نیستن !!ولی خودروهای ساخت داخل ایران استاندار هستن جوک سال بود
برادران محترم شخصیت تک تک شماها بالاتر از این هست که سربسرشون بگذارید اینها خیلی پرروتر از این حرفان