نوید محمدزاده و مهناز افشار در یک نمایش مسالهدار
روزنامه اصولگرای جوان در خبری مدعی شده است: چارلز ديكنز اگر ميدانست بيلبوردهاي گرانقيمت تبليغاتي در تهران قرار است در اختيار اليور توييست پسر بچه يتيم داستانش قرار بگيرد، شايد كاري ميكرد كه اليور به جاي درخواست يك كاسه سوپ بيشتر، سراغ مجوز ساخت سريال در شبكه نمايش خانگي برود و با فاگين پير در توليد آثار هنري مشاركت كند.
حسين پارسايي، كارگردان تئاترهاي مذهبي در سالهاي نهچندان دور، مدير كل دفترنمايش خانگي، مستند و فيلم كوتاه سازمان سينمايي و دبير شورا سياستگذاري تئاتر ايرانشهر، قرار است تئاتر «اليور توييست» را روي صحنه ببرد؛ تئاتري موزيكال و البته متفاوت با آثار ارزشي كه پارسايي با ساخت آنها به شهرت رسيد. اين روزها «اليور توييست» يكبار ديگر نام پارسايي را بر سر زبانها انداخته است و رسانهها دليل آن را رابطه ميان وی و يك تهيهكننده حاشيهدار ميدانند. در اين ميان پاي «شهرزاد» هم درميان است.
حسين پارسايي، كارگردان آثاري چون «من كه دا نيستم»، «سردار مهر و ماه»، «بانوي آب و آيينه» و «آرسنيك و تور كهنه» بعد از دبيري پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت، از تئاتر دور شد و به سازمان سينمايي رفت. وي با آمدن رجبي معمار به خانه هنرمندان، عضو شوراي سياستگذاري تماشاخانه ايرانشهر شد و گفته ميشود مرد اول تصميمگيري براي نمايشهاي ايرانشهر شده است. پارسايي بعد از مدتها دوباره سراغ كارگرداني رفته و ميخواهد يكي از شاهكارهاي ادبيات كلاسيك يعني «اليور توييست» نوشته چارلز ديكنز را در تالار وحدت اجرا كند؛ نمايشي موزيكال كه صدايش در رسانهها پيچيد. رسانهها از روابط پشتپردهاي كه باعث شد تا بيلبوردهاي تبليغاتي سريال «شهرزاد» در اختيار آگهيهاي نمايش «اليور توييست» قرار بگيرد، پرده برداشتند.
براي پيش درآمد پرداختن به تبليغات نمايش «اليور توييست» بهتر است، بخشهايي از نقد «رجانيوز» بر رفتار مديريتي پارسايي را مرور كنيم. رجانيوز در مطلبي با عنوان « نگاهي به كارنامه پر ابهام و عجيب «حسين پارسايي» از مديران شهرداري و دولت / امروز باد به كدام سمت ميوزد؟!»
پشتپردههايي از نحوه تبليغات«اليور توييست» و تعامل پارسايي با تهيهكننده «شهرزاد» خبرساز شده است. پارسايي، در آخرين شماره هفتهنامه شهرزاد كه همزمان با انتشار هر قسمت از اين سريال منتشر ميشد، يادداشتي را در ستايش «شهرزاد» نوشت و در آن براي تهيهكننده اين سريال آرزوي موفقيت كرد. پارسايي، پيشتر نیز از محمد امامي تهيهكننده «شهرزاد» حمايت كردهبود و شايد همين حمايت تمامقد بود كه باعث شد بهرغم شهرت بد امامي در پرونده اختلاس از صندوق ذخيره فرهنگيان، ساخت«شهرزاد» متوقف نشود؛ كاري كه براي ديگر توليدات شبكه نمايش خانگي بيسابقه بوده. آيا امامي اين محبت پارسايي را بيپاسخ گذاشته است؟
نادر فتورهچي، روزنامهنگار اصلاحطلب، در توييترش نوشتهاست: « آبان 95: «مديركل نمايش خانگي» از سريال فاخر متهم اختلاس از صندوق ذخيره فرهنگيان«حمايت فرهنگي»ميكند. آبان 96: متهم اختلاس از صندوق ذخيره فرهنگيان از تئاتر فاخرِ مديركل نمايش خانگي «حمايت مالي» ميكند. اگر اسم اين «فساد» نيست، چيست؟
نظر کاربران
پشت پرده سینمای ایران افتضاحه
فحشا در سینمای ایران بیداد می کنه
حالا هی به این بازیگرنما ها جایزه بدین و دستمزدهای چند صد میلیونی بهشون بدید
متاسفم
در سینما های ایران رو باید تخته کنند
ما مردم عادی دستمون از همه جا کوتاه،صاحب منصبان ومیلیاردرها هرکاری بخوان میکنن،امیدوارم خودشون به جون هم بیفتندوهمدیگرو ازسرراه این مردم زجر کشیده بردارن،هرغلطی دلشون بخواد میکنن وکسی کاری بهشون نداره چون دست همشون تو یک کاسه است اگه سقوط کنن همه باهمن،امیدوارم اونروز زودتر برسه