طراحی تکراری در مدل جدید سیتروئن C۴
این روزها در گرد و خاک به پا شده از تاخت و تاز خودروهای ژاپنی، آلمانی، امریکایی و حتی کرهای در بازارهای جهانی، کمتر از شرکتهای فرانسوی و طراحیهای پرطرفدار خودروهای ساخت این کشور، میشنویم. در چنین شرایطی است که شرکت سیتروئن موفق شده است با مدل C۴ خود توجهها را به خود جلب کند.
این روزها در گرد و خاک به پا شده از تاخت و تاز خودروهای ژاپنی، آلمانی، امریکایی و حتی کرهای در بازارهای جهانی، کمتر از شرکتهای فرانسوی و طراحیهای پرطرفدار خودروهای ساخت این کشور، میشنویم. در چنین شرایطی است که شرکت سیتروئن موفق شده است با مدل C۴ خود توجهها را به خود جلب کند.
خودروبازها میدانند که مدل پر طرفدار سیتروئن C۴ کاکتوس از سال ۲۰۱۴ میلادی در بازار خودرو جولان میدهد. اکنون بعد از چهار سال تخت گاز رفتن، خودروساز فرانسوی تصمیم گرفته است تا طراحی جمع و جور هاچبک این مدل را برای اینکه بیشتر با طراحی ماشینهای رقبا هماهنگی داشته باشد، تغییر دهد. با این تغییرات بنیادین، این مدل جدید قرار است سیستم تعلیق روانتر، سانروفی بر روی سقف و ۳۱ آپشن مختلف برای انتخاب خریداران در طراحی داخلی خود داشته باشد.
علاقهمندان قدیمی این مدل نیز نگران نباشند چرا که ضربهگیرهای اختصاصی این مدل، از طراحی خودرو حذف نشدهاند، فقط بیشتر از روی درهای ماشین به سمت پایین و نزدیکی رکابها منتقل شدهاند. این دلبر آهنی برخی دیگر از ویژگیهای طراحی قدیمی خود مانند چراغهای کشیدهی جلو را همچنان حفظ کرده است. در مجموع شرکت سیتروئن مدعی است که در مدل جدید جسارت طراحی قبلی در بدنهای مستحکمتر بازنمایی شده است.
خریداران مدل جدید خودرو سیتروئن این امکان را دارند تا از میان ۹ رنگ متفاوتی که برای تولید این خودرو در نظر گرفته شده است، یکی را انتخاب کنند. ناگفته نماند که این پالت ۹ رنگ، رنگهایی مانند سفید یخچالی، طوسی متالیک و قرمز آلبالویی را نیز شامل میشود.
برای این بدنه پر زرق و برق، رینگهای اسپرتی در دو رنگ سیاه و خاکستری به صورت مربعی شکل طراحی شدهاند که در سایز ۱۶ و ۱۷ اینچی به بازار عرضه شدهاند تا خریدارانی که دوست دارند سیتروئن C۴ آنها یک سر و گردن از دیگر مدلها بالاتر باشد نیز در بازار این خودرو بینصیب نمانند. نکته قابل توجه اینکه رینگهای سایز بزرگتر در رنگهای بیشتری نیز به بازار عرضه خواهند شد.
برای موتور این خودروی جدید نیز سه نوع پیشرانه سه سیلندری در نظر گرفته شده است: مدل پایه این پیشرانه ۸۲ اسب بخار قدرت دارد و با یک گیربکس دستی ۵ حالته عرضه میشود. مدل میانی این پیشرانه نیز ۱۱۰ اسب بخار قدرت دارد و هم با گیربکس دستی ۵ حالته و هم با گیربکس اتومات ۶ حالته به فروش میرسد. گرانترین مدل نیز پیشرانهای دارد که ۳۱۰ اسب بخار قدرت دارد و در مدل دستی ۵ و در حالت اتوماتیک نیز ۶ مرحله دنده عوض میکند.
پیشرانهی دیگری نیز بر روی این بدنه جدید سوار میشود که از موتورهای دیزلی BlueHdi بهره میبرد، البته برای اینکه بتوانید از این این مدل خاص سواری بگیرید، لازم است حداقل تا فصل پاییز سال ۲۰۱۸ میلادی صبر داشته باشید. بر روی موتور دیزلی BlueHdi نیز هر دو گیربکس دستی یا اتوماتیک قابل نصب است و این پیشرانه زیر دست رانندگانی که از گیربکس اتوماتیک به روز شدهی S&S EAT۶ به همراه این فناوری تازه از راه رسیده استفاده میکنند تا ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد.
در داخل اتاق این مدل جدید از ۳ فناوری ارتباطی مختلف استفاده شده است و ۱۲ ابزار جانبی هم در میان ویژگیهای مدل جدید فهرست شدهاند که بود و نبودشان به انتخاب خریدار بستگی دارد. فناوریهای ارتباطی این مدل، سه موزد زیر را شامل میشوند:
- صفحهی نمایشگر آینه وسط که امکان اتصال به برنامههایی مانند Android Auto، Apple CarPlay و MirrorLink را داراست.
- سیستم ناوبری که در یافتن مسیر و پیمودن راههای میانبر به راننده کمک میکند.
- دست آخر نیز سیستمی مکانیاب با قابلیت برقراری تماسهای ضروری که قرار است در مواقع اضطراری به داد راننده آسیبدیده برسد.
رانندگانی که میخواهند از این آپشنهای بیشتر بر روی مدل انتخابی خود بهرهمند شوند، میتوانند رنگ طراحی داخلی اتاق را نیز از بین ۵ رنگ مختلف انتخاب کنند. این ۵ انتخاب عبارتاند از:
- مدل پایه که با صندلیهای پارچهای خاکستری روشن عرضه میشود.
- مدل قرمز شهری که با صندلی پارچهای بژ و داشبوردی به رنگ قرمز تیره تزئین شده است.
- مدل طوسی جیغ که صندلیهای طوسی را با داشبورد طوسی ست کرده است.
- مدل طوسی اسپرت که از صندلیهای چرمی سیاه و داشبورد خاکستری بهره میبرد.
- و در آخر نیز مدل قرمز اسپرت که صندلیهای چرمی بژ با نوارهای قرمز تیره را در کنار داشبورد قرمز تیره و استراحتگاههای بازوی بژرنگ قرار داده است.
ارسال نظر