شاسی بلند ب ام و X۲ رسما معرفی شد
کمپانی آلمانی ب ام و رسما از شاسی بلند جدید خود به نام X۲ رونمایی کرد. این کراس اوور جایی بین X۱ و X۳ قرار میگیرد.
جدیدترین محصول ب ام و اکنون اینجاست. ب ام و X۲ شاسی بلند آلمانی است که جایی بین X۱ و X۳ قرار میگیرد با وجود اینکه ارتفاع کمتری از X۱ دارد و فاصلههای محوری در آنها هم یکسان است. شاید این حرف باعث شود شما فکر کنید که محصول جدید باواریا از برادران هم ردیف خود کم هیجانتر باشد اما به لطف فاصله کمتر سپر جلو تا چرخها و همچنین فاصله کمتر کف خودرو تا زمین چهره X۲ عضلانیتر شده است.
این همان نکتهای است که در تیزرهای تبلیغاتی هم به چشم میآمد و در تصاویر رسمی که همزمان با رونمایی منتشر شده، به وضوح دیده میشود. با وجود ویژگیهایی چون چراغهای LED در جلو و عقب، رنگ بدنه خاص در نمای جانبی و اسپویلر متصل به سقف، X۲ میتواند حتی جایگاهی بالاتر در میان شاسی بلندها داشته باشد.
در داخل کابین همان طراحی چشم نواز و آشنای ب ام و به چشم میخورد که در بخشهای مختلفی از چرم پوشیده شده و امکان سفارش تریم تمام چرم هم برای خریداران میسر است. کابین شامل ۵ صندلی برای سرنشینان است که با صندلیهای عقب امکان خواباندن را دارند. با انجام این کار فضای بار شما به ۱۴۱۹ لیتر میرسد. کابین علاوه بر زیبایی، کارایی بالایی هم دارد. صفحه آمپر دیجیتالی ب ام و و نمایشگر مخصوص سیستم اطلاعات و سرگرمی در مرکز داشبورد از ویژگیهای مهم هستند. حتی در صورت خاموش بودن این نمایشگرها، کابین زیبایی دوچندانی پیدا میکند.
خریداران میتواند برای سیستم اطلاعات و سرگرمی نمایشگر ۶.۵ یا ۸ اینچی را سفارش دهند که آخرین سیستم دستیار راننده را در خود گنجانده و عملکردهایی همچون هشدار حرکت بین خطوط، و دستیار پارک را به همراه دارد. همچنین از دیگر ویژگیهای این سیستم میتوانیم به سیستم Connected + ب ام و، وای فای و اپل کار پلی اشاره کنیم. خبری از رانندگی خودکار برای X۲ نیست.
ب ام و برای نیروبخشی به کراس اوور کامپکت خود از یک موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر بهره گرفته که با پرخوران توربوشارژر توئین اسکرول تغذیه میشود و قادر است ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نیرو به وسیله جعبه دنده ۸ سرعته استپ ترونیک و با همراهی سیستم چهار چرخ متحرک ب ام و موسوم به xDrive به هر چهار چرخ منتقل میشود. ب ام و میگوید که شاسی X۲ برگرفته از شاسی X۱ است که تقویتهایی را تجربه کرده تا استحکام بالاتر و عملکرد بهتری ارائه دهد و در عین حال راحتی سرنشینان را فراهم کند.
سه حالت رانندگی مختلف برای خودرو وجود دارد شامل Comfort، Eco Pro و Sport. البته یک گزینه دیگر هم یه صورت اپشن قابل سفارش است و Dynamci Damper Control نام دارد و به صورت فعال، سیستم تعلیق را کنترل میکند. ب ام و تنظیمات خاصی را هم برای حضور خودرو در نواحی دارای پستی و بلندی قرار داده تا اگر کسی فکر آفرود سواری به X۲ به سرش زد، دست خالی پا به میدان نگذارد. التبه ما فکر میکنیم بیشتر مشتریان حضور در خیابانهای صاف و آسان را ترجیح دهند!
اگر خریداری مشتاق به داشتن یک خودروی اسپرتتر باشد، ب ام و او را ناامید نخواهد کرد چراکه میتواند X۲ M Sport X را سفارش دهد. در این نسخه از چرخهای ۲۰ اینچی استفاده شده و ارتفاع هم تقریبا ۱.۵ سانتی متر کاهش پیدا کرده است. بهبود سیستم تعلیق و تغییرات دیگری هم در آن دیده میشوند. البته پکیج M Sport تغییری را در موتور و قوای فنی تجربه نمیکند. به گفته ب ام و، X۲ با استفاده از موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر قادر است در مدت زمان ۶.۳ ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. انتظار میرود این شتاب و عملکرد برای بیشتر کاربران کافی باشد.
نظر کاربران
نه خوشم نیومد همون تیبا2 خودمون خیلی بهتره.
خدایی این آشغالا چیه معرفی میکنین این ماشین ها مال کشورای جهان سوم و آفریقاییه نه برای کشور پیشرفته ای مثل ایران که صنعت خودروش تو تمام دنیا سرآمده.
خداییش ما تو کشورمون پراید تولید میکنیم تیبا سمند و مردم مظلوم کشور ما مجبورن این ماشین ها رو سوار بشن