واقعیت مجازی در خدمت صنعت توریسم
تجارت توریسم در حال گسترش یافتن است و به این منظور دستاندرکاران این بخش به فکر استفاده از واقعیت مجازی برای جذب مخاطبان بیشتر افتادهاند.
شرکتهای توریستی ولز برای جذب گردشگر به سراغ استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی رفتهاند و بنیاد «ویزیت ولز» اعلام کرده مبلغی ۲۹۰ هزار پوندی را برای ساخت ۶ پروژه ساخت واقعیت مجازی تعیین کرده است.
گفته شده افزایش شرکت گردشگران موجب شده تا این بازار به ارتقای سطح خودش فکر کند.
بنیاد حیات وحش جنوب وغرب ولز ۳۰ هزار پوند از «ویزیت ولز»دریافت کرده تا دو ویدیوی واقعیت مجازی درباره «شیرجه دولفینها» در ساحل پمبروکشایر و «پرواز مانند یک پرنده» در سیلگران تهیه کند.
مسئولان گفتهاند این ویدیوها را در مناطق حیات وحش و مدرسهها نمایش دادهاند و قصد آنها از این کار تشویق مردم به بهره گرفتن از جذابیتهای شگفتانگیز حیات وحشی است که در ولز وجود دارد.
یکی از مسئولان در این باره گفته است: نسل جوان که به استفاده از تکنولوژی خیلی علاقه دارد، اما خیلی خوب میشود که ببینیم نسل مسنتر نیز با استفاده از همین ابزار به این سوژهها علاقهمند شوند.
مسئول این پروژه افزود این کار به آهستگی پیش میرود و ما میخواهیم با توجه به بازخورد مخاطبان این کار را ادامه بدهیم. در عین حال ما برنامههای خاصی برای سال ۲۰۱۸ تدارک دیدهایم که «سال استفاده از دریا» است و میخواهیم از همه عناصر تکنیکال در سطحی بالاتر به این منظور استفاده کنیم.
وی افزود: ۸۵ درصد مردمی که این ویدیوها را دیدهاند گفتهاند حتما برای دیدن جذابیتهای بنیاد حیات وحش میروند.
یکی دیگراز متخصصان نیز تاکید کرد که میتوان از تکنولوژی برای ارایه بهتر زیباییها و غوطهور شدن در کشور، برای گردشگران کار کرد.
وزیر اقتصاد ولز نیز گفت افزایش استفاده از تکنولوژیهایی مثل واقعیت مجازی، فرصتهای بیشتری را در اختیار کسب وکار مربوط به گردشگری میگذارد و وقتی میخواهی کسی را از خارج از کشور به ولز بکشانی باید از بهترین ابزار بهره بگیری و این روش خیلی جذابتر از بروشور یا تبلیغات بازرگانی است.
ارسال نظر