تلفات جانی در جادههای ایران؛ ۳۵ برابر ژاپن
استاندار اصفهان گفت: در بخش مهندسی ترافیک در استان اصفهان اقدامات وسیعی صورت گرفته است و تعداد دوربینها از ۱۴۰ دوربین در سال ۹۲ به هزار دوربین در پایان امسال افزایش خواهد یافت که نتیجه آن کاهش میزان سرعت به میزان یک سوم است.
وی افزود: جان انسانها بیشترین ارزش را در این بین دارد. در دنیا به ازای هر دو هزار خودرو بر اثر تصادفات ۹ نفر کشته بر جای میماند در حالی که در ایران تا چندسال پیش در ازای هر ۱۰ هزار خودرو ۳۷ نفر جان خود را از دست میدادند و ایران در میان ۱۹۰ کشور تا چند سال گذشته جزو رتبههای آخر بوده است.
استاندار اصفهان گفت: میزان تلفات جانی جادهها در ایران ۳۵ برابر ژاپن و دو برابر ترکیه است، اما از سال ۹۲ با شروع کار دولت تدبیر و امید و تلاشهای بزرگ و وسیع نیروی انتظامی خسارات جانی در حوادث رانندگی حدود ۲۷ هزار کشته و ۲۵۰ هزار زخمی به کمتر از ۱۷ هزار کشته رسیده است.
زرگرپور با اشاره به اینکه برنامه حمل و نقل ترافیک در مثلث مهندسی ترافیک، اعمال قانون و آموزش قرار دارد، اظهار کرد: مهندسی ترافیک بر عهده شهرداری و وزارت راه و شهرسازی، اعمال قانون بر عهده پلیس و امور مربوط به آموزش و فرهنگسازی بر عهده نهادهای فرهنگی و رسانهها است. در بخش مهندسی ترافیک در استان اصفهان اقدامات وسیعی صورت گرفته است و تعداد دوربینها از ۱۴۰ دوربین در سال ۹۲ به هزار دوربین در پایان امسال افزایش خواهد یافت که نتیجه آن کاهش میزان سرعت به میزان یک سوم است.
وی ادامه داد: خط BRT درون شهری در شهر اصفهان از سال ۹۲ تا به امروز به بیش از ۶۵ کیلومتر رسیده است که این نیز در میزان کاهش تصادفات موثر است و در بخش جادهای از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۶۲۵ کیلومتر آزادراه و بزرگراه احداث و ۴۳۰ کیلومتر در دست ساخت است و تعداد دوربینهای جادههای استان از ۳۶ دوربین در سال ۹۲ به بیش از ۲۰۰ دوربین در پایان امسال خواهد رسید.
استاندار اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان در سال ۹۲، شاهد هزار و ۳۰۰ کشته در حوادث جادهای و شهری بودهایم در حالی که این آمار در سال ۹۵ به هزار و ۵۰ کشته رسیده است.
زرگرپور تصریح کرد: در مرحله فرهنگسازی و آموزش گرچه پلیس و شهرداریها اقداماتی را انجام دادهاند اما اقدامات صورت گرفته به اندازه کافی نبوده است و هرچند که زمانی که تصادفی رخ میدهد رسانههای مختلف از زوایای گوناگون گزارشاتی ارایه داده و عکسهایی را میگیرند و با بازماندگان صحبت میکنند اما اگر به جای اینها فرهنگ سازی شود و آسیبها از صدا و سیما بیان و راهکارهایی ارائه شود قطعا موثرتر خواهد بود.
نظر کاربران
جالب اینجاست ایمنی ماشین هاشون هم چندین برابر ماشین های ماست
اخه جاده ها اونا کجا و جاده ها ما کجا
باسلام
احتراما محققان محترم ،ایران را با کشوری مثل خودش مقایسه کنند نه با کشور ژاپن . ایران را با افغانستان و پاکستان و میانمار و کشورهای زیر خط توسعه و پییشرفته مقایسه کنید . با سپاس
شاید صد برابر
بیشترین مرگ درتصادف جادهای به نسبت جمعیت مربوط به هموطنان غیور بختیاری میباشد
وقتی یک سری گوساله جران جنگ جنگجو پشت فرمان مینشینند نتیجه همین است!