پرداخت مبلغ هنگفت توسط گوگل به گوشی سازها
گوگل بیشتر ازآنچه تصور کنید به سازندگان تلفنهای همراه جهت قرار دادن گوگل بهعنوان موتور جستوجوی پیشفرض میپردازد. تنها سال گذشته گوگل تحت عنوان «هزینه کسب ترافیک» ۷.۲ میلیارد دلار به اپل و سازندگان گوشیهای اندرویدی پرداخت کرده است.
همین کار گوگل باعث شده است هزینه آنها برای وبسایت گوگل از ۷ درصد کل هزینه در سال ۲۰۱۲ به ۱۱ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش یابد. با توجه به تغییر قوانین رگولاتوری در اروپا، به نظر میآید گوگل بعدازاین مجبور به پرداخت هزینههای بیشتر نیز خواهد بود.
چندی پیش اپل در iOS ۱۱ گوگل را جایگزین بینگ در صفحه اصلی خود و چند جای دیگر کرد. باوجوداینکه کمپانی آلفابت از اعلام دقیق هزینه این کار طفره رفته است، تحلیلها نشان از آن دارد که بخش اعظمی از این ۷.۲ میلیارد دلار به اپل پرداختشده است.
تلاشهای سختافزاری جدید گوگل میتواند هزینههای کسب ترافیک را به حداقل برساند. اما مشکل این است که با توجه به سهم زیاد سختافزار جدید آنها از بازار، با فروش هریک آیفون آنها باید پول بیشتری بابت کسب ترافیک پرداخت کنند.
ارسال نظر