با بازی زیبا بروفه، محمد فیلی و...
«هاتف» در بین الحرمین به آخر خط رسید
تصویربرداری سریال «هاتف» در کربلا به پایان رسید.
بانی فیلم: تصویربرداری سریال «هاتف» در کربلا به پایان رسید.
نعمت چگینی با اعلام این خبر افزود: گروه یک هفته در بین الحرمین و شهر کربلا مستقر بودند و سکانس های مربوط به این لوکیشن را مقابل دوربین می برند.
نعمت چگینی در گفت و گو با بانی فیلم خبر از پایان تصویربرداری سریالش داد و افزود: تصویربرداری سریال با حضور زیبا بروفه، محمد فیلی و… در کشور عراق به مدت یک هفته ادامه داشت و با پایان تصویربرداری گروه روز گذشته به ایران بازگشتند.
این در حالی است که تدوین و صداگذاری کار هم در حال انجام است تا از نیمه دوم محرم سریال روی آنتن برود.
تصویربرداری سریال «هاتف» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی نعمت چگینی در ۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه ای برای پخش در ماه محرم تولید می شود.
در خلاصه داستان می آید: در روز عاشورا، ابراهیم در کربلا بر اثر حمله قلبی می میرد. دخترش ریحانه پیگیر آخرین گفته ناتمام پدر می شود. این پیگیری ریحانه را رو در روی خانواده و زندگی زناشوئی اش قرار می دهد. اما ریحانه اعتقاد دارد که عدالت نمی تواند در پشت در خانه آدم جا بماند… او پرده از ابهام وصیت پدر بر می دارد. در این روند شخصیت و ایمان خود را بازسازی کرده و بدست می آورد.
داریوش یاری کارگردان در گفت و گو با مهر درباره سریال «هاتف» که این روزها برای پخش از نیمه دوم محرم در حال ساخت است، بیان کرد: من و حسین تراب نژاد نویسنده حدود ۲ سال بود که برای یک طرح گپ و گفت های زیادی با هم داشتیم.
وی ادامه داد: من پیش از این سریال، مستند سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را ساخته بودم و برای آن هم تحقیقات بسیاری داشتم و در این تحقیقات به مفاهیمی مثل تصمیم گیری و عدالت طلبی رسیدم. من فکر می کردم اگر بخواهم این مفاهیم را با زمانه امروز مرتبط کنم با چه طرح و قصه ای می توانم آن را بیان کنم و درنهایت به طرح کنونی رسیدیم که هیچ شبکه ای متاسفانه این طرح را تصویب نکرد. من سر تله فیلم «حبیب» هم این مشکل را داشتم تا اینکه درنهایت در سیمافیلم ساخته شد.
کارگردان «هاتف» با اشاره به تغییرات بعدی روی طرح اصلی توضیح داد: برای ساخت این طرح نیز از دوستان سیمافیلم خواستم به ما اعتماد کنند تا کار را پیش ببریم. سپس از فروغ فروهیده نویسنده فعلی کار دعوت کردم تا طرح را بازنویسی کند. قهرمان این سریال در طرح آقای تراب نژاد مرد بود که ما او را به زن تبدیل کردیم و همچنین با توجه به مسایل روز جامعه شغل خبرنگار را برای وی در نظر گرفتیم تا به نوعی توجه به طیفی هم باشد که خیلی در جامعه زحمت می کشند.
یاری درباره اهمیت کار کردن سوژه های به روز درباره واقعه کربلا و امام حسین(ع) عنوان کرد: اگر به «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا» اعتقاد داشته باشیم و آن را بفهمیم سراغ درس هایی می رویم که از این واقعه باید بیاموزیم. آن روایت تاریخی مثل یک کتاب است که باید به آن مراجعه کرد اما اصل این درس ها برای بسیاری از بحران ها به ویژه بحران های اخلاقی که جامعه دچار آنهاست نجات دهنده است. عاشورا مردانی دارد که در یک لحظه تاریخی تصمیم می گیرند و در یک لحظه هم رستگار می شوند و جامعه باید با شناخت این مردان این نقاط تصمیم گیری را شناسایی کند.
وی با اشاره به شخصیت های سریال «هاتف» یادآور شد: در سریال «هاتف» همه شخصیت ها وسوسه می شوند و حتی قهرمان اصلی قصه هم وسوسه می شود، بسیاری در این وسوسه ها تصمیم می گیرند که منافع خود را انتخاب کنند و عده ای هم تصمیم می گیرند که منافع خود را کنار بگذارند و به امام حسین (ع) لبیک بگویند. لبیک به امام به این معناست و اگر امام از دیگران یاری می خواهد منظورش این است که آیا کسی هست که دین خدا را یاری کند؟ و هرکسی که طرف حق بایستد دین خدا را یاری کرده است.
کارگردان «هاتف» در پایان درباره واقعه عاشورا و اینکه چرا بیشتر به شفا گرفتن و… منحصر شده است، اظهار کرد: عاشورا برای ما طنابی است که هر وقت می خواهیم نجات پیدا کنیم به آن متوسل می شویم که البته در همان حد هم این طناب به ما کمک می کند، اما اگر نخواهیم به معرفت برسیم جاهل از دنیا می رویم و به چیزی بیشتر دست نمی یابیم.
پ
ارسال نظر