فیس لیفت تویوتا لندکروزر پرادو رونمایی شد
نسخه فیس لیفت تویوتا لندکروزر پرادو (Toyota Land Cruiser Prado) رسما در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی شد. در ادامه با مشخصات فنی و قابلیتهای این اتومبیل ژاپنی آشنا شوید.
غول خودروساز ژاپنی طی هفتهها و ماههای منتهی به سال ۲۰۱۸ میلادی تصاویر مختلفی از نسخه تجدید طراحی شده اتومبیل تویوتا لندرکروزر پرادو را در سطح اینترنت منتشر کرد. حال این خودرو فیس لیفت در نخستین سفر جهانی خودش به فرانکفورت آمده تا در مقابل دید علاقهمندان قرار گیرد. پرادو که آن را به عنوان یک خودروی محبوب در بازارهای اروپایی میشناسیم، در نسخهی فیس لیفت خود تغییرات زیادی را دیده است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
طراحی خارجی
یکی از مهمترین بخشهای تغییر پیدا کرده در این نسخه فیس لیفت قسمت جلویی خودرو بوده است. در این بخش دماغه خودرو به طور کامل از نو طراحی شده است و فیس لیفت تویوتا لندرکروزر پرادو صاحب یک جلوپنجره جدید شده است. پیچیدگی طراحی جلوپنجره این خودرو به قدری زیاد است که نمیتوان با یک جمله ساده آن را وصف کرد. چراغهای جدیدی نیز به این جلوپنجره متصل شدهاند که علاوه بر کارایی بهتر، چهرهای بسیار مدرنتر را به خودرو بخشیدهاند. اگر شما تیپهای بالارده فیس لیفت تویوتا لندرکروزر پرادو را خریداری کنید، این چراغها از نوع LED خواهد بود. به جز اینها، ما میتوانیم تغییراتی کوچک را نیز در سپر و گلگیرهای قسمت جلویی مشاهده کنیم.
به طبع این تغییرات تنها به قسمت جلویی خودرو محدود نمیشوند؛ ما میتوانیم تغییراتی (هرچند اندک) را در قسمت پشتی فیس لیفت تویوتا لندرکروزر پرادو نیز مشاهده کنیم که اصلیترین بخش به تغییر گرافیک داخلی چراغها مربوط میشود. همچنین رینگهای آلیاژی در اندازههای ۱۷ و ۱۹ اینچی (بسته به کلاس انتخابی) و در رنگهایی مختلف در زیر این خودرو نونوار شده مورد استفاده قرار گرفته است. در مجموع نیز حدودا ۶ سانت به طول لندرکروزر پردادو افزوده شده است.
داخل کابین
با ورود به داخل کابین پرادو ۲۰۱۸ تویوتا، سریعا چشمتان به یک کنسول وسط و صفحه آمپر جدید میخورد که نسبت به نسل پیشین دستخوش تغییراتی شده است. یک نمایشگر بزرگ ۸ اینچی برای سیستم چندرسانهای خودرو و یک نمایشگر ۴.۲ اینچی درست در میانهی صفحه آمپر تعبیه شده است. اینها بزرگترین تغییرات اعمال شده در داخل خودرو جدید ژاپنیها است، با این حال هنوز هم نمیتوان آن را همانند رقبای قدرتمندش در بازار مدرن و زیبا دانست!
پیشرانه
پیشرانهی استفاده شده در زیر کاپوت فیس لیفت تویوتا لندکروزر پرادو نسبت به کشورهای مختلف قابل ارائه کاملا متفاوت است و از طیف گستردهای بهره میبرد. یکی از مهمترین گزینهها، یک نمونه ۲.۸ لیتری چهار سیلندر دیزلی با توان تولید ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتنمتر است که با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک روانه بازار خواهد شد. البته شما میتوانید این خودرو را با یک گیربکس شش سرعته دستی نیز سفارش دهید که در آن صورت گشتاور به ۴۲۰ کاهش پیدا میکند. این دو مدل، دارای سرعت حداکثری ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت هستند، اما از شتاب متفاوتی برخوردارند؛ شتاب مدل گیربکس اتوماتیک ۱۲.۱ ثانیه است و مدل گیربکس دستی فیس لیفت تویوتا لندکروزر پرادو ۰.۶ ثانیه سریعتر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر میرسد.
اما اگر یکی از طرفداران پیشرانههای بنزینی هستید، شما میتوانید یک مدل ۲.۷ لیتری با توان تولید ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۶ نیوتنمتر را خریداری کنید که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک به چرخها انتقال پیدا خواهد کرد. این مدل میتواند با حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. یک مدل قدرتمندتر ۴ لیتری نیز در اینجا به چشم میخورد که قادر به تولید ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتنمتر است. این مدل قدرتمند، تنها توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد.
در نسخه فیس لیفت تویوتا لندکروزر پرادو ، خودروساز ژاپنی با تجهیز آن به پکیج ویژهای به نام "Safety Sense" ایمنی آن را نیز ارتقا بخشیده است. پکیج مذکور شامل تکنولوژیهایی همچون سیستم پیش از برخورد، تشخیص عابر پیاده، نوربالای اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی و همچنین خروج از خط است. همچنین پرادو جدید تویوتا به نسخهی جدیدی از سیستم نظارت بر فشار لاستیکها، هشدار ترافیک در پشت خودرو و هشدار دهنده نقاط کور خودرو تجهیز شده است.
نظر کاربران
خدا ما را افریده فقط عکس را نگاه کنیم مسعولان اجازه سوار شدن این خودروها را به ما ایرانی ها نمی دهند
آرزوی سوار شدن با این ماشینها برای ما یک رویاست