کارشناسان آموزشی دانشگاه باکینگهام:
تا ۱۰ سال آینده رباتها جای معلمان را میگیرند
کارشناسان آموزشی دانشگاه باکینگهام بر این باورند که تا ۱۰ سال آینده با تحول در هوش مصنوعی و یادگیری عمیق ماشینی شغل معلمان اهمیت خود را از دست خواهد داد و رباتها چه به صورت فیزیکی و یا به صورت اپلیکیشن مسائل آموزشی را به صورت اختصاصی به دانشآموزان ارائه خواهند کرد.
![کارشناسان آموزشی دانشگاه باکینگهام:تا 10 سال آینده رباتها جای معلمان را میگیرند کارشناسان آموزشی دانشگاه باکینگهام:تا 10 سال آینده رباتها جای معلمان را میگیرند](https://static2.bartarinha.ir/servev2/TZjNGQ3OTI1Y/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg)
به نقل از تلگراف، پروفسور آنتونی سلدان، معاون رئیس دانشگاه باکینگهام گفت: با پیشرفت هوش مصنوعی تا ۱۰ سال آینده دیگر نیازی به روشهای آموزشی رایج یعنی آموزش یکسان برای همه دانشآموزان نیست، چرا که مطالعات ما نشان میدهد که هر دانشآموز نیازمند یک روش آموزشی مشخص و مبتنی بر علایق و انگیزههای شخصی است.
پیشرفت فناوری هوش مصنوعی تا ۱۰ سال آینده به مرحلهای از نبوغ خواهد رسید که انگیزه و تمایل دانشآموزان به مسائل درسی به کمک سیستم تشخیص حرکات چهره و دنبال کردن مسیر چشمان مشخص خواهد شد.
محققان امیدوارند با روی کار آمدن فناوری آموزش به کمک رباتهای هوشمند دیگر نیازی به ارائه مواد درسی به صورت اجباری و بدون توجه به سلایق دانشآموزان نباشد و از همه مهمتر دیگر نیازی نباشد که دانشآموزان جهت انجام امور کلاسی در تلاش برای رسیدن به سرعت کلاس باشند، چرا که آنها باید تکالیف درسی را با سرعت خود انجام دهند.
کارشناسان آموزشی دانشگاه باکینگهام معتقدند که امروزه قدرت سلطه فناوری بر هیچکس پوشیده نیست و بالاخره هوش مصنوعی با پیشرفتهای چشمگیری که در طول چند سال اخیر داشته وارد حوزه آموزشی خواهد شد.
سرعت و دقت هوش مصنوعی در کنار مصونیت از برخی از ویژگیهای منفی انسان مثل خستگی و عصبانیت از تکرار موضوع، عامل اصلی افزایش بازده آموزشی است و زمان حضور فیزیکی دانشآموزان در کلاس تا ۷۰ درصد کاهش مییابد.
پروفسور آنتونی سلدان ورود فناوری هوش مصنوعی به حوزه آموزش و پروش را چهارمین انقلاب در تمدن انسان میداند.
وی معتقد است که اولین انقلاب در تمدن انسان یادگیری مهارتهایی همچون اصول بقاء - تغذیه، شکار، کشاورزی و ساخت پناهگاه است. دومین انقلاب آغاز پدیده انتقال دانش و سومین انقلاب اختراع صنعت چاپ است.
نظر کاربران
جالبه، نمیگن ربات ها جای کارگران معادن را میگیرند، یا به پاکسازی محیط زیست مشغول میشوند، یا جای منشی ها و... را میگیرن! قراره جای معلمان را بگیرن! تنها حرفه ای که عامل انسانی در آن نه به خاطر تخصصش بلکه به خاطر عواطف انسانی و احساساتش حضور دارد.
واقعاً مضحک گفته اند.
خبر بسیارخوبی برای دولت مردان آینده کشور است چون با پول حاصل از صرفه جویی در هزینه های آموزش و پر ورش خواهند توانستدر بازسازی مناطق جنگ زده سوریه و عراق و افعانستان و فلسطین و لبنان ... تلاش بیشتر کرده و یا مثل احمدی نژاد برای مردم کشورهایی مانند ونزوئلا خانه بسازند البته اگر این ربات های معلم بتوانند احساس داشته وبا دانش آموز حاصل طلاق و دانش آموز معتاد و دانشآموز دارای مشکلات خانوادگی و اجتماعی و دانش آموز ناهنجار خوب تعامل نمایند.
هیچ وقت ربا تها نمی توانند مثل انسان فکر کنند و جای انسان را بگیرند،هر چقدر هم که پیشرفت کنند.