مسئولان توییتر با متمرکز شدن بر دو فاکتور کیفیت و امتیاز داده شده از سوی فالورهای جعلی و واقعی و بررسی نزدیک به ۵ هزار حساب کاربری در این شبکه موفق شدهاند یک فرمول نسبتی را در این زمینه ابداع کنند.
وب سایت شبک: گروههایی سازمان یافتهای که در شبکههای اجتماعی مختلف به طور منظم و هدفمند اخبار جعلی را منتشر میکنند به یکی از بزرگترین چالشهای شبکههای اجتماعی تبدیل شدهاند.
اگر همین روند ادامه پیدا کند اعتبار شبکههای اجتماعی مخدوش خواهد شد. از طرفی بعضی از سازمانها و بازاریابها نیز برای دستیابی به حداکثر فروش هستند به تکنیک نه چندان جالب خرید فالورهای جعلی روی آوردهاند. به واسطه آنکه نشان دهند کسبوکار آنها یا مخاطبان تا چه اندازه نزد جامعه محبوب هستند.
این تنها سازمانها و بازاریابهای اینترنتی نیستند که سعی میکنند فالورهای جعلی را خریداری کنند. افراد سرشناس و حتا بعضی از خبرگزاریها نیز تصمیم گرفتهاند به این شکل آمار مخاطبان خود را افزایش دهند. بهطور مثال تنها در یک مورد مشخص شد تعداد فالورهای جعلی متعلق شبکه سی انان در توییتر بیش از 17 میلیون حساب جعلی بوده است. بهطوری که نزدیک به 48 درصد از آمار کل فالورهای این شبکه را تشکیل داده است. تحلیلی که از سوی سایت WND انجام شده نشان میدهد در میان خبرگزاریهای مختلف سیانان در زمینه جذب فالورهای جعلی شهرت بالایی دارد. Twitter Audit گفته است، در این زمینه تحقیق مفصلی انجام داده است.
مسئولان توییتر با متمرکز شدن بر دو فاکتور کیفیت و امتیاز داده شده از سوی فالورهای جعلی و واقعی و بررسی نزدیک به 5 هزار حساب کاربری در این شبکه موفق شدهاند یک فرمول نسبتی را در این زمینه ابداع کنند.
این شبکه اجتماعی بر مبنای توییتها، زمان و آخرین توییت ارسال شده و نرخ فالورها در مقایسه با دوستان این نسبت را به دست آورده است. در حالی که فرمول ابداعی توییتر در این زمینه کامل نیستند، اما این شبکه اجتماعی گفته است با این فرمول میتوان مشخص کرد آیا یک حساب کاربری واقعا از فالورهای حقیقی استفاده میکند یا فالورهای آن جعلی هستند.
با این وجود هنوز به درستی مشخص نیست چه تعداد از فالورهای جعلی غیر فعال در توییتر به حسابهای افراد سرشناس تعلق دارد. در همین ارتباط سایت CNet گزارش کرده است هر کاربر توییتر میتواند با پرداخت 12 دلار حداقل 1000 فالور توییتری را خریداری کند.
فاکس نیوز نیز آمار بالایی از فالورهای جعلی را به خود اختصاص داده است. Twitter Audit میگوید: «حساب توییری این شبکه با هشتک @FoxNews نزدیک به ۷ میلیون فالور جعلی دارد. به عبارت دقیقتر ۴۷ درصد از فالورهای این شبکه در توییتر جعلی هستند.» در ادامه گزارشی از هشتکهای سازمانی که گفته شده است بالاترین نرخ فالورهای جعلی را دارند منتشر شده است.
47 درصد از فالورهای توییتر ABC News
46 درصد از فالورهای توییتر نیویورک تایمز
41 درصد فالورهای توییتر هافینگتون پست
40 درصد فالورهای توییتر وال استریت ژورنال
40 درصد فالورهای توییتر رویترز
36 درصد از فالورهای توییتر اسوشیتدپرس
36 درصد فالورهای توییتر واشنگتن
35 درصد از فالورهای توییتر Daily Mail Online
35 درصد از فالورهای توییتر CBS News
34 درصد از فالورهای توییتر NBC
اعلام شده است که جعلی هستند. در این میان صرف نظر از فاکسنیوز، سازمانهای خبری زیر نیز به نظر میرسد تعداد کمتری فالور جعلی دارند.
۴ درصد از فالورهای توییتر Breitbart News جعل هستند.
۶ درصد از فالورهای توییتر Newsbusters جعلی هستند.
۱۲ درصد از فالورهای توییتر واشنگتن تایمز جعلی هستند.
۱۶ درصد از فالورهای توییتر Newsmax جعلی هستند.
۱۵ درصد از فالورهای توییتر Hot Air جعلی هستند.
۲۳ درصد فالورهای توییتر Townhall جعلی هستند.
۳۰ درصد از فالورهای توییتر Daily Caller جعلی هستند.
چگونه میتوانیم فالورهای جعلی را شناسایی کنیم؟
اما به عنوان یک قاعده کلی هر زمان مشاهده کردید فالورهای یک حساب کاربری بهطور ناگهانی و یک شبه افزایش بی سابقهای داشتند، به آن فالورها شک کنید. بهطور مثال زمانی که پستی در یک شبکه اجتماعی منتشر میشود به زمان کم یا زیادی نیاز دارد تا آمار لایکها یا مشاهده آن بالا رود. در نتیجه اگر مشاهده کرد تعداد فالورهای یک صفحه فراتر از فعالیت مدیر آن صفحه است بدانید که با یک صفحه جعلی روبرو هستید.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
ارسال نظر