مهندسان تست گوگل چه کارهایی انجام میدهند؟
بخش مهندسان تست گوگل موسوم به Test Engineer یکی از کارگروهای تخصصی شرکت گوگل است که از طریق آزمایشهای مختلف سرویسها و محصولاتی که از سوی گوگل عرضه میشوند را مورد بررسی قرار میدهند.
مهندسان این بخش برای آنکه بتوانند آزمایشها را به درستی انجام دهند نه تنها به تخصصهای مختلف مهندسی و مهارتهای بالا نیاز دارند، بلکه باید از قدرت خلاقیت بالایی نیز برخوردار باشند. گوگل تنها از طریق این آزمایشها اطمینان حاصل میکند سرویسها و محصولاتی که طراحی کرده است مورد نیاز مردم خواهد بود.
این مهندسان با آغاز هفته کاری این سوال را از خود میپرسند که چگونه قادر هستیم یک چرخه توسعه محصول کارآمد را پیادهسازی کنیم، به شکلی که در نهایت کاربران نهایی از خروجی کار خرسند باشند؟ نقش مهندسان آزمایش در زمینه محصولات و سرویسهای رایگان گوگل همچون موتور جستوگر، جیمیل و داکس پر رنگتر از نقشی است که در زمینه نسخههای تجاری دارند. به عبارت دقیقتر این مهندسان تا حد امکان سعی میکنند بهترین و راحتترین ویژگیها را در نسخههای رایگان محصولات گوگل قرار دهند.
در اوایل آغاز به کار گوگل گروه کوچکی از مهندسان این شرکت بر این باور بودند که این شرکت باید از یک متدولوژی تکرارشونده برای توسعه نرمافزارها استفاده کند. اینکار باعث میشود تا فرآیند آزمایش به طور مداوم ادامه پیدا کرده و کیفیت محصولات بهبود یابد. آنها موفق شدند بر مبنای این ایده بهترین راهکارهای عملی آزمایش را در اختیار تیمهای مختلف گوگل قرار دهند که از آن جمله به Test Certified Program و Testing on the Toilet میتوان اشاره کرد.
چالشهای روزانه مهندسان بخش آزمایش
خودکارسازی فرآیند اعتبارسنجی دستی محصولاتی که قرار است منتشر شوند. این خودکارسازی به طراحان وقت بیشتری میدهد تا مشکلات احتمالی را پیش از انتشار نهایی مورد بررسی قرار دهند.
طراحی و پیادهسازی یک راهکار خودکارسازی برای نظارت بر میزان مصرف باتری از سوی اندروید
کیفیتسنجی اگر از یک مجموعه دادهای بالغ بر میلیاردها موجودیت در ارتباط با محصولی استفاده شده باشد.
نوشتن یک بسته آزمایش خودکار معتبر
مطالعه پروپوزالهای مهندسی طراحی برای اطلاع پیدا کردن از جدیدترین ویژگیها به منظور ارائه پیشنهادی در ارتباط با اینکه فرآیند آزمایشپذیری در کجا و چه مکانی به مرحله اجرا در آید.
پژوهش عمیق در ارتباط با Stack Trace که از سوی کاربران و از طریق سامانه دریافت بازخوردها دریافت شده است.
جستوجوی عمیق کدهای پایه به منظور شناسایی مالک اصلی کدها
سازماندهی یک تیم کاری که به سایر تیمهای شرکت یاد دهد چگونه از بهترین رویکردهای آزمایشی در ارتباط با وظایف خود استفاده کنند.
ارسال نظر