نانوایی و میوه فروشی در صدر شکایات مردمی
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدگنندگان اعلام کرد: از مجموع شکایات مردمی در تیر ماه، ۸۵ درصد مربوط به کالا و ۱۵ درصد مربوط به خدمات است؛ به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از پارکینگ شهری و تعمیرگاه های خودروهای سبک بوده است. همچنین گرانفروشی و کم فروشی در صدر تخلف گزارش های دریافتی است.
خبرگزاری ایسنا: مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدگنندگان اعلام کرد: از مجموع شکایات مردمی در تیر ماه، ۸۵ درصد مربوط به کالا و ۱۵ درصد مربوط به خدمات است؛ به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از پارکینگ شهری و تعمیرگاه های خودروهای سبک بوده است. همچنین گرانفروشی و کم فروشی در صدر تخلف گزارش های دریافتی است.
غلامرضا صارمیان عملکرد تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها را طی تیر ماه سال جاری تشریح و اظهار کرد: این سامانه ابزار نظارتی مردم بر عملکرد بازار است. طی تیر ماه سال جاری در مجموع ۱۴ هزار و ۱۰۰ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان ها دریافت شده که از این تعداد ۷۳ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۲۷ درصد باقی مانده نیازمند کار کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط است.
وی افزود: از مجموع شکایات ۸۵ درصد مربوط به کالا و ۱۵ درصد مربوط به خدمات است؛ به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از پارکینگ شهری و تعمیرگاه های خودروهای سبک بوده است و گرانفروشی و کم فروشی در صدر عناوین تخلف گزارش های دریافتی قرار گرفته است.
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات اظهار کرد: از مجموع شکایات دریافتی، ۴۳۵ فقره (سه درصد از کل شکایات) با برآورد ارزش بیش از ۱۱ میلیارد ریال در کارگروههای رسیدگی مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع آن تشکیل و ارجاع پرونده منتفی شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش شده پس از دریافت شکایات در کوتاه ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود، توضیح داد: بازرسان این سازمان در سراسر کشور همزمان به کنترل و نظارت می پردازند. برای نمونه شهر تهران به هفت منطقه تقسیم شده که پس از دریافت شکایات، بازرسان در مدت زمان کمتر از نیم ساعت در محل حضور یافته و نسبت به بررسی شکایات و ارایه گزارش اقدام می کنند.
صارمیان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف از طریق تلفن شماره ۱۲۴ مراتب را به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور اطلاع داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.
نظر کاربران
دلیل گران فروشی تو میوه فروشیها کرایه بالای مغازه و ضایعات میوه است چون بسته بندیهای ما اصلا استاندارد نیست کرایه ملک و هزینهای سر بار برای کاسبها خیلی زیاده با جریمه هم نمیشه درستش کرد شما اگر به باغات ترکیه سر بزنید میبینید که چطور با برنامه ریزی خوب تونستن جلوی این اجحاف در حق مشتری رو بگیرن
این مطالب که گفته شده همه ذکر مصیبت است. در رابطه با با موضوع شکایات و رسیدگی کاشکی توضیحاتی میداد