Story اینستاگرام یک ساله شد
امروز بخش استوری (Story) برنامه اینستاگرام وارد یک سالگی خود میشود. اینستاگرام با داشتن قابلیتهای ویژه و خاصاش توانسته از رقیب سرسخت خودش یعنی اسنپچت (Snapchat) پیشی بگیرد.
بخش Story برنامه محبوب اینستاگرام که در واقع از یک کلون اسنپچت (Snapchat) تشکیل یافته به عنوان یک بخش جداییناپذیر از بزرگترین برنامه ارتباطی بصری در جهان (یعنی اینستاگرام) یک سالگی خود را گذراند. نیمی از کسب و کار در سراسر جهان در ماه گذشته محتواهایی برای بخش Story اینستاگرام ایجاد و تولید کردهاند و به طور متوسط مصرف این برنامه به ۳۲ دقیقه در روز برای افراد زیر ۲۵ سال و ۲۴ دقیقه در روز برای کسانی که ۲۵ و بالاتر دارند افزایش یافته است.
اینستاگرام در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین شبکههای اجتماعی تصویر محور موجود محسوب میشود. در سمت مقابل اسنپ چت هم یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشنهای مشابه موجود است. اما به نظر شما کدامیک از این دو اپلیکیشن نسبت به یکدیگر برتری دارند؟ اینستاگرام در حال حاضر یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی موبایلی موجود به شمار میرود. این برنامه روز به روز در حال پیشرفت است و قابلیتهای جدیدی به آن اضافه میشود. این شبکه اجتماعی که مبتنی بر اشتراک گذاری عکس و ویدیوهای کوتاه است،
اولین و محسوسترین دلیلی که اینستاگرام را نسبت به اسنپ چت قدرتمندتر و بهتر میکند مربوط به سهولت استفاده و افزایش قابلیتهای آن است. اینستاگرام روز به روز در حال گسترش قابلیتهای اپلیکیشن خود است و رابط کاربری آن را به شیوهای طراحی کرده که کاربران به راحتی میتوانند از آن استفاده کنند. در سمت مقابل اسنپ چت دارای قابلیتهایی است که به سادگی نمیتوان از آنها استفاده کرد و برای آشنایی با آنها باید زمان نسبتا زیادی صرف شود.
- اصلیترین ویژگی اسنپ چت که آن را در مقایسه با هر اپلیکیشن دیگری برتر میکند مربوط به فیلترهای جالب و منحصر به فرد این اپلیکیشن است. فیلترهای ارائه شده در اسنپ چت مبتنی بر جنبههای خاصی از تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented Reality) هستند و بهترین ویژگی آن به شمار میروند. این فیلترها اغلب با به روز رسانیهای نسبتا زود به زود همراه میشوند و کاربر را قادر میسازند تا نسبت به ضبط ویدیو یا عکسهای جالب و مبتنی بر فیلترهای خاص وارد عمل شود. بنابراین فیلترهای جالب و منحصر به فرد اسنپ چت اصلیترین مزیت آن نسبت به اینستاگرام را شامل میشوند.
- استراتژی عملکردی یا اصطلاحا فرهنگ مجازی اغلب کاربران اسنپ چت در مقایسه با اینستاگرام کاملا متفاوت است. اگر دقت کرده باشید در اینستاگرام عموما افراد پستهایی ارسال میکنند که در آن ژستهای جدی دارند و حتی بسیاری از افراد از اینستاگرام به منظور گسترش فعالیتهای تجاری خود استفاده میکنند. اینستاگرام حتی در این راستا قابلیت بیزینس پروفایل را معرفی کرده بود. اما فرهنگ و رویهای که در اسنپ چت شاهد آن هستیم کاملا متفاوت است. در اسنپ چت کاربران بیشتر در پی اشتراک گذاری لحظات شاد خود هستند و سعی دارند تا حالتی سرگرم کننده را ایجاد کنند. در اسنپ چت کمتر شاهد اشتراک گذاری عکسهایی جدی و با ژستهای غیر طبیعی و مشابه با اینستاگرام خواهید بود. البته باید اشاره کنیم که این رویه چندان در رابطه با کاربران داخلی صدق نمیکند!
در پایان ۱۰ هشتگ محبوب در استوریها عبارتند از: #GOODMORNING #WORK #GOODNIGHT #MOOD #HAPPYBIRTHDAY #TBT #LOVE #HOME #BOMDIA #RELAX
Bomdia در واقع همان Hello یا Good Day پرتغالی است. پنج تگ محبوب مکان هم جاکارتا، سائوپائلو، نیویورک، لندن بریتانیا و مادرید اسپانیا هستند. آمار پنج فیلتر محبوب هم منتشر شده که شامل گوش سگ، ماسک خواب، گوش خرگوش، عشق و گوش کوآلا هستند. یک سال از اضافه شدن Stories به اینستاگرام میگذرد و تا به امروز تغییرات زیادی در ماهیت اصلی سرویس ایجاد شده است.
ارسال نظر