۵۶۶۷۴۴
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

کراس اوور جدید جگوار E-Pace رونمایی شد

پس از تجربه موفق عرضه خودروی جگوار F-Pace، این خودروساز بریتانیایی دومین کراس اوور خود را نیز معرفی کرد. جگوار E-Pace طی مراسمی رسمی در لندن رونمایی شد.

وب سایت گجت نیوز - م. معصوم‌پور: پس از تجربه موفق عرضه خودروی جگوار F-Pace، این خودروساز بریتانیایی دومین کراس اوور خود را نیز معرفی کرد. جگوار E-Pace طی مراسمی رسمی در لندن رونمایی شد.
کراس اوور جدید جگوار E-Pace رونمایی شد

جگوار E-Pace کراس اوور کوچک‌تری از مدل اف پیس است و به عنوان رقیب خودروهایی مانند آئودی Q۳، مرسدس بنز GLC و بی ام و X۱ روانه بازار خواهد شد. ای پیس که اکنون کوچک‌ترین محصول جگوار محسوب می‌شود، دارای ساختاری فولادی با معماری و پلتفرم مشتق گرفته از رنج روور ایووک است. این خودرو از شیوه پیشرانه عرضی بهره می‌برد که بر اساس آن، موتور به صورت عرضی نصب می‌شود. شرکت خودروسازی جگوار، سه سال زمان را صرف توسعه و به‌کارگیری سخت افزار تعلیق سدان XE در کراس اوور E-Pace کرده تا بتواند سواری آن را مانند یک خودروی جگوار کند.

کراس اوور جدید جگوار E-Pace رونمایی شد

جگوار E-Pace از نظر طراحی از خطوط و ویژگی‌های همیشگی این برند انگلیسی بهره می‌برد، اما تیم طراحی این شرکت به سرپرستی یان کالوم برای طراحی این خودرو به جای کوچک‌تر کردن مدل F-Pace از استایل کوپه اسپورت F Type استفاده کرد. این امر به خوبی در چراغ‌های جلوی جگوار E-Pace مشاهده می‌شود و خط کمر آن نیز همانند خودروهای کوپه به سمت بالا حرکت می‌کند و در نهایت با یک لچکی کوچک خاتمه می‌یابد. همچنین در این کراس اوور کوچک از رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی استفاده شده است. این رینگ‌ها، بزرگ‌ترین رینگ‌هایی هستند که تا به امروز در خودرویی از این کلاس به کار می‌رود.

یکی از قدم‌های مثبت و بزرگ جگوار به سمت جلو، کابین مدل E-Pace است که تلفیقی از نمای لوکس و اسپورت را به نمایش می‌گذارد. این موضوع نشان می‌دهد که طراحی داخلی‌های محصولات جگوار پس از طراحی ناامیدکننده XE در نسل جدید XF و F-Pace در حال بهتر شدن است. این روند در مدل E-Pace نیز تداوم داشته و حتی می‌توان آن را بهترین فضای داخلی جگوار تا به امروز دانست.

کراس اوور جدید جگوار E-Pace رونمایی شد

در طراحی داخلی جگوار E-Pace الهام گرفتن از اف تایپ به خصوص در قسمت دستگیره سمت راست کنسول و غربیلک فرمان به خوبی قابل مشاهده است. توجه به جزئیات در کابین این خودرو تا اندازه زیادی بهبود یافته و استفاده از رنگ‌های متضاد، تریم و متریال باکیفیت، نمای خوبی را به این فضا بخشیده است.

سیستم اطلاعات و سرگرمی Touch Pro مجهز به صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی در تمامی تیپ‌های این کراس اوور کوچک قرار گرفته و بنا به ادعای جگوار، نحوه پاسخگویی آن بسیار شبیه به گوشی های هوشمند است. این سیستم قادر خواهد بود اینترنت ۴G، وای فای با قابلیت اتصال هشت دستگاه و مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های متصل را ارائه دهد. علاوه بر آن، نمایشگر سربالای جگوار و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی TFT به عنوان صفحه آمپر دیجیتالی مشابه صفحه آمپر کابین مجازی آئودی برای کراس اوور E-Pace سفارش داده شده است.

کراس اوور جدید جگوار E-Pace رونمایی شد

فضای داخلی جگوار E-Pace نیز بسیار جادار است و فضای عقب آن را می‌توان حتی هم‌اندازه برادر بزرگ‌تر یعنی اف پیس دانست. فاصله محوری بیشتر خودرو در مقایسه با رنج روور ایووک به افزایش فضای داخلی آن کمک کرده است. یان کالوم، سرپرست تیم طراحی جگوار در این باره می‌گوید فضای داخلی خودرو به اندازه طراحی بیرونی آن اهمیت دارد و به همین دلیل توجه زیادی به کابین جگوار E-Pace شده است. صندوق بار خودرو نیز در زمان باز بودن صندلی‌های عقب ۵۷۷ لیتر ظرفیت دارد که رقم نسبتا قابل توجهی به شمار می‌رود.

برای زیر کاپوت جگوار E-Pace نیز در بازارهای اروپایی، ۵ پیشرانه مختلف شامل سه نمونه دیزلی و دو واحد بنزینی ارائه شده که خریداران می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. همه این پنج پیشرانه از سری Ingenium بوده و همگی ۲ لیتری ۴ سیلندر هستند. نمونه‌های دیزلی در سه سطح قدرت ۱۵۰ اسب بخار، ۱۸۰ اسب بخار و ۲۴۰ اسب بخار ارائه می‌شوند و واحد‌های بنزینی نیز با دو سطح قدرت ۲۵۰ و ۳۰۰ اسب بخار قابل سفارش هستند. البته باید اشاره کرد که برای بازارهای آمریکای شمالی تنها پیشرانه‌های بنزینی عرضه می‌شوند.

کراس اوور جدید جگوار E-Pace رونمایی شد

مدل بنزینی ۳۰۰ اسب بخاری جگوار E-Pace که بالاترین نسخه آن محسوب می‌شود در مدت ۵.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی بر روی ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. به جز مدل پایه دیزلی E-Pace که به همراه گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه خواهد شد، سایر مدل‌ها به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک مجهز هستند. همچنین مدل دیزلی پایه به صورت دیفرانسیل جلو بوده و دیگر مدل‌ها دارای سامانه چهار چرخ محرک دائمی خواهند بود.

سیستم چهار چرخ محرک در نسخه‌های قوی‌تر جگوار E-Pace به فناوری Active Driveline مجهز شده که می‌تواند قدرت را به صورت اختصاصی بین هر چهار چرخ تقسیم کند. به عقیده این خودروساز بریتانیایی، این قابلیت باعث می‌شود تا احساس یک خودروی دیفرانسیل عقب به وجود آید.

کراس اوور جدید جگوار E-Pace رونمایی شد

جگوار E-Pace در دو نسخه معمولی و R-Design روانه بازار می‌شود. نسخه آر دیزاین، نمایی اسپورت با طراحی جلو و عقب تهاجمی خواهد داشت. همچنین به همراه پیشرانه‌های متنوع و طیف کاملی از آپشن‌ها و امکانات، سه پکیج مخصوص نیز برای این کراس اوور جدید ارائه می‌شود.
کراس اوور جدید جگوار E-Pace رونمایی شد

قیمت پایه کراس اوور جدید جگوار از ۳۸ هزار و ۶۰۰ دلار برای بازار ایالات متحده آمریکا آغاز می‌شود و امکان سفارش خرید آن از اواخر سال جاری فراهم خواهد شد. جگوار E-Pace از اوایل سال ۲۰۱۸ در بازار آمریکا عرضه می‌شود و مدل تمام الکتریکی I-Pece نیز در همان سال به خانواده کراس اوورهای جگوار اضافه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج