۵۶۴۷۴۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

برای میراث یزد به چه کسی باید تبریک گفت؟

سوالی که پیش خواهد آمد در این نکته است: آیا مدیران و متولیان امر واقف هستند که با حمایت از بخش خصوصی در این برهه می توانند آبرو دار میراث جهانی باشند؟

محمد حسین محتاج الله در عصر ایران نوشت: سوالی که پیش خواهد آمد در این نکته است: آیا مدیران و متولیان امر واقف هستند که با حمایت از بخش خصوصی در این برهه می توانند آبرو دار میراث جهانی باشند؟
۱. جهانی شدن یزد یک رویداد مبارک وخوشایند است ،نه برای یزد بلکه برای کل ملت ایران.
این ثبت جهانی نشان داد که عظمت تاریخ ایران عظمتی بس شگرف درجهان است که با جهانی شدن آن بیش از پیش برای سایر ملتهای دنیا معرفی خواهد شد.

شهرتاریخی یزد با هزاران اثر تاریخی ملمموس و ناملموس خود باید پیش از اینها در سازمان علمی فرهنگی و آموزشی یونسکو به ثبت می رسید که متاسفانه برخی رخدادهای ناپسند و از همه مهم تر عدم پیگیری آن از سوی متولیان دولت قبل باعث شد که ثبت جهانی یزد با تاخیر فراوان به ثبت برسد.

2.نمی توان تلاشهای متولیان این دوره را نادیده گرفت اما طی چند روز گذشته از این رویداد مبارک ،فقط تعدادی از مدیرانی دیده شدند که گویا فقط تلاش آنها بوده است که به بار نشسته است. این در حالی است که دوستداران میراث فرهنگی و از همه مهم تر بخش خصوصی برای ثبت جهانی یزد یادی نشده است.

این بخش خصوصی بود که بارها در تنگاتنگ مشکلات اقتصادی و عدم حمایت برخی متولیان محکم پشت بافت تاریخی یزد و گردشگران ایستاد و در کوران بد آن دوران به حمایت های جدی از میراث جهانی یزد پرداخت.

۳. رویداد ثبت جهانی یزد جدا از این مسائل مطرح شده تبریک فراوان به مردم این منطقه دارد که با هوشیاری و آگاهی کامل از منطقه و میراث خود دفاع کردند. به راستی اگر مردم و بخش خصوصی اینگونه به حمایت متولیان نمی آمدند با چه منطقی و با چه میراثی،"کهن شهر یزد" نام جهانی به خود می گرفت؟

پس حالا نوبت مسئولان و متولیان است که با حمایت دوچندان از میراث گرانبهای یزد و مردم و بخش حصوصی که سالهای سال از این بخش دفاع کردند حمایتهای معنوی و مادی خود را انجام دهند.

4. میراث جهانی یزد حالا وظیفه ای بس خطیر دارد که تنها با حمایت کردن از مردم و بخش خصوصی حفظ می شود و در راستای آن رونق می گیرد.

تجربه نشان داده است که حوزه میراث جهانی زمانی خوشایند تر خواهد بود که زنده بودن آن توسط مردم و بخش خصوصی جلوه گری کند،جلوه ها و نقش هایی که با حضور توریست های خارجی رنگ و روی دیگری به خود می گیرد.

۵. بگذریم،این میراث جهانی هم اکنون درکل جهان معرفی شده است و چه بخواهیم چه نخواهیم درآینده ای نزدیک حضور بیشتری از گردشگران روانه ایران و بخصوص یزد خواهند شد اما سوالی که پیش خواهد آمد در این نکته است : آیا مدیران و متولیان امر واقف هستند که با حمایت از بخش خصوصی در این برهه می توانند آبرو دار میراث جهانی باشند؟

این سوال در آینده نه چندان دور بین دولت و بخش خصوصی باید رنگ خوش به خود بگیرد تا ملت ایران بتواند آبرودار خوبی برای ملل های جهان باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من به شخصه دست تک تک کسانی که دراین کار بزرگ سهیم بودن می‌بوسم از مردم یزد کمال تشکر دارم که نگذاشتند شهرشان مثل تهران از کوچه پس کوچه یه ساختمان بی قواره سبز بشه از کسانی که گردشگری بومی را در یزد توسعه دادن سر تعظیم فرود می‌آورم کاش شهرهای دیگر هم الگو بگیرن روستای ما آسیاب آبی حمام خزینه کاوانسرا داشت همه اینا را خراب کردن چون آگاه نبودن ولی خود مردم یزد از آثار تاریخی شان محافظت کردن انشاالله بعد این ثمره کارشان را میبینند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج