چرا نام افتتاح ناقص را آزمایشی میگذارید؟
یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افتتاح خط ۷ مترو و کمبودهایی که در این خط وجود دارد، افزود: چرا نام افتتاحهای ناقص را افتتاح آزمایشی میگذارید در حالیکه ایمنی مسافران بیش از هر چیز حائز اهمیت است.
خبرگزاری ایسنا: یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افتتاح خط ۷ مترو و کمبودهایی که در این خط وجود دارد، افزود: چرا نام افتتاحهای ناقص را افتتاح آزمایشی میگذارید در حالیکه ایمنی مسافران بیش از هر چیز حائز اهمیت است.
محمد حقانی در ۳۵۹ جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری در خصوص افتتاح خط ۷ متروی تهران، گفت: این خط ۲۷ کیلومتر طول نهایی آن است که در حال حاضر ۲۲ کیلومتر از آن به افتتاح رسیده است. مقرر است در طول این خط ۲۶ ایستگاه داشته باشیم که در حال حاضر تنها هفت ایستگاه به بهرهبرداری رسیده است.
وی افزود: وضعیت بهرهبرداری فعلی این خط خارج از نرمهای معمول است که یکی از مشکلات آن نبود سیستم سیگنالینگ است. بنده به عنوان نماینده مردم تهران در شورای اسلامی این شهر هنوز مطمئن نیستم که این سیستم در خط ۷ مترو مستقر شده است یا خیر.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امروز در دنیا مترو را با طول خطوط سنجش نمیکنند بلکه تعداد واگنهایی که به بهرهبرداری میرسد ملاک سنجش مترو است. این در شرایطی است که ۱۸۸ کیلومتر از خطوط مترو در تهران به بهرهبرداری رسیده اما تنها ۱۲۷۰ واگن داریم که هیچ تناسبی میان این دو وجود ندارد. در حقیقت برای ۱۸۸ کیلومتر باید حداقل دو برابر تعداد واگنهای فعلی در متروی تهران واگن مشغول فعالیت باشد.
حقانی تاکید کرد: در حال حاضر نه خبرنگاران شهری، نه مردم و حتی نه بنده به عنوان نماینده شورا نمیدانم چه مقدار خطوط متروی بهرهبرداری شده داریم و هزینه ساخت هر کیلومتر از مترو چه میزان است. آمارها و ارقامها در این زمینه متناقض است. بیتردید نباید برای تسریع افتتاح خطوط مترو جان مردم را نادیده بگیریم.
نظر کاربران
اگه وجدان دارید از دولت بپرسید چرا بودجه مترو رو پرداخت نمی کنه.