۵۵۷۹۰۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

امام جمعه سمنان: شاهزاده های سعودی لاف در غربت می زنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به اظهارات و ادعاهای سعودی ها و خصوصاً شاهزاده های جوان این خاندان گفت: شاهزاده‌های تازه به‌دوران رسیده سعودی لاف در غربت می زنند.

خبرگزاری ایسنا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به اظهارات و ادعاهای سعودی ها و خصوصاً شاهزاده های جوان این خاندان گفت: شاهزاده‌های تازه به‌دوران رسیده سعودی لاف در غربت می زنند.

آیت الله «سیدمحمد شاهچراغی» در خطبه های این هفته نماز جمعه سمنان با اشاره به سالروز تخریب قبور مطهر بقیع در سرزمین حجاز، خاندان سعودی را دست پروده های انگلیس و نوکر امریکا خواند واظهار کرد: وهابیت از روری که متولد شده تاکنون چیزی جز خونریزی و جنایت برای اسلام و امت اسلامی به همراه نداشته است.

وی از وهابیت به‌عنوان یک فرقه برآمده از دسیسه های استعمار پیر انگلیس یاد کرد و افزود: انگلیسی ها با به وجود آوردن وهابیت و بهاییت به دنبال مقابله با اسلام و امت اسلامی بودند.

این عضو خبرگان رهبری از فرقه های وهابیت و بهاییت به مثابه دو دست انگلیسی ها در منطقه نام برد و گفت: آنها برای تفرقه افکنی بین صفوف مسلمانان این فرقه های انحرافی را به وجود آوردند.

وی با اشاره به اظهارات سخیف ولیعهد جوان و تازه به دوران رسیده خاندان دست نشانده سعودی اضافه کرد: این شاهزاده جوان مدعی شده که باید جمهوری اسلامی ایران را تنبیه کرد و این در حالی است که از ارباب آنها امریکا هم در برابر ایران اسلامی کاری برنمی آید و نمی تواند هیچ غلطی بکند چه برسد به دست یک خاندان دست نشانده و نوکر امریکا.

شاهچراغی با بیان اینکه آل سعود لاف زیادی می زنند گفت: سعودی ها دشمن امت اسلامی بوده و همواره بر علیه امت اسلامی کار کردند.

وی تهاجم سعودی ها به یمن را یکی از خیانت های عربستان به امت اسلامی برشمرد و افزود: سعودی ها با پشتیبانی اربابان شان و با کشتار مردم مسلمان و مظلوم یمن، خیانت بزرگی به امت اسلامی کردند.

آزادی موصل از دست داعش به اندازه فتح خرمشهر مهم است

امام جمعه سمنان با اشاره به اعلام پایان تروریست های داعشی در موصل گفت: آزادی موصل از دست داعش به اندازه فتح خرمشهر اهمیت دارد.

وی با اشاره به وعده خداوند در خصوص پیروزی جبهه حق ادامه داد: همان‌گونه که خرمشهر را خدا آزاد کرد موصل را نیز خدا آزاد کرد.

شاهچراغی پیروزی ارتش عراق در مبارزه با گروه تکفیری داعش را پیروزی بزرگی خواند و گفت: پایان و مرگ گروه تروریستی داعش در دنیای اسلام نزدیک است و اگر امت اسلامی متحد باشند روزی می رسد که از این تکفیری های تروریست اثری نخواهد بود.

وی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه از اقدامات این دستگاه در سمنان تشکرد کرد و افزودک رئیس کل دادگستری استان فردی متعهد و انقلابی و مومن است که همواره در نمازجمعه هم حضور می یابند.

مصداق «آتش به اختیار» امر به معروف و نهی از منکر است

عضو خبرگان رهبری در بخشی دیگر از خطبه های امروز خود با اشاره به واجب بودن فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به سخنان رهبری انقلاب در خصوص مفهوم آتش به اختیار پرداخت و اضافه کرد: هرکس نباید یک معنای جداگانه برای این مفهوم ارائه دهد، مصداق "آتش به اختیار" امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به انتقاد از بی توجهی مسئولان فرهنگی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و افزود: دولت اراده ای برای این فریضه ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه "آتش به اختیار"به معنای کار فرهنگی است که آلوده به امیال سیاسی نباشد تصریح کرد: مفهوم "آتش به اختیار"به این معنا است که مردم هر جا دیدند که مسئولان به ویژه مسوولان فرهنگی نمی خواهند و یا نمی توانند به وظیفه خود عمل کنند خود وارد میدان شوند و به تکلیف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه این مفهوم ریشه قرآنی دارد اظهار کرد: پیش از مقام معظم رهبری امام راحل نیز بر این مهم تاکید فرمودند ضمن اینکه پیش از امام و رهبری خداوند نیز در کلام وحی به همین معنا پرداخته است.

آیت الله شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه انتقاد کرد و گفت: آسیب های اجتماعی و بویژه طلاق و اعتیاد برخلاف ادعایی که در آمارها می شود در جامعه افزایش داشته و این زیبنده نظام ما نیست.

وی با بیان اینکه سن اعتیاد به ۱۴ر و ۱۵ سال رسیده افزود: نباید در مقابل آسیب هایی مثل بی حجابی، اعتیاد و طلاق سکوت شود باید دست به دست هم دهیم و برای این از بین رفتن این آسیب ها کاری کنیم.

خطیب جمعه این هفته سمنان با بیان اینکه وضعیت حجاب نیز بهتر نشده گفت: نباید جامعه در مقابل این آسیب ها بی تفاوت باشد برای مقابله با این آسیب ها به کار جهادی و بسیجی وار نیاز داریم.

وی با اشاره به اعلام کشف ۷ تن موادمخدر اضافه کرد: باید مسئولان به جای این گزارش اعلام کشفیات گزارش دهند چه تعداد از معتادان را کاهش دادند یا چه میزان از بی حجابی یا طلاق در جامعه کمتر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج