ورود ۳۲ هواپیما به کشور در ۲۰ ماه آینده
ناوگان هوایی ایران که در طول چند دهه گذشته به دلیل تحریمهای دوجانبهای که علیه کشور اعمال شده بود عملا توان خرید هواپیماهای نوساز را از دست داده و نسبت به انجام مذاکرات نیز ناتوان شده بود حالا و در طول کمتر از ۲۰ ماه آینده میتواند با انقلابی جدید روبهرو شود.
خبرگزاری ایسنا: ناوگان هوایی ایران که در طول چند دهه گذشته به دلیل تحریمهای دوجانبهای که علیه کشور اعمال شده بود عملا توان خرید هواپیماهای نوساز را از دست داده و نسبت به انجام مذاکرات نیز ناتوان شده بود حالا و در طول کمتر از ۲۰ ماه آینده میتواند با انقلابی جدید روبهرو شود.
پس از اجرایی شدن برجام و قرارگرفتن بند لغو تحریمهای هوایی ایران در این توافق بزرگ عملا شرایط برای ایرلاینهای ایرانی فراهم شد تا بتواند به طور مستقیم با هواپیماسازان بزرگ جهان مذاکره کند.
پس از چند ماه مذاکره مداوم سرانجام ایرانایر به عنوان نخستین ایرلاین ایرانی توانست مذاکرات خود را با سه شرکت ایرباس، بوئینگ و ATR به پایان برساند تا روند تحویل هواپیماهای جدید به کشور پس از مدتها توقف از سرگرفته شود.
پس از نهایی شدن مذاکرات با ایرباس ابتدا این شرکت سه فروند هواپیمای ۳۲۱ و ۳۳۰ به ایران تحویل داد و پس از آن شرکت ATR نیز با نهایی کردن مذاکرات ۱۵ ماهه خود در یک روز چهار هواپیما به ناوگان کشور اضافه کرد.
البته این موضوع براساس گفتههای مدیرعامل ایرانایر صرفا آغاز روندی طولانی است که در طول ۲۰ ماه آینده یعنی ماههای باقی مانده از سال ۲۰۱۷ و ۱۲ ماه سال ۲۰۱۸ ادامه پیدا خواهد کرد. در طول این ۲۰ ماه ایران انتظار دارد حدودا ۳۲ فروند هواپیما از این سه شرکت بزرگ هواپیماساز جهان تحویل بگیرد.
طبق برآوردهای صورت گرفته در سال ۲۰۱۷ به ایرانایر ۹ هواپیمای جدید تحویل خواهد شد. شرکت ATR، پنج فروند هواپیمای دیگر را با هدف توسعه و تجهیز ناوگان برد کوتاه ایران به ایرانایر تحویل میدهد و ایرباس نیز تحویل چهار فروند هواپیما از خانواده ۳۲۰ را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
در سال ۲۰۱۸ تعداد هواپیماهای تحویلی به ایران به عدد ۲۳ خواهد رسید. در این سال طبق توافقات صورت گرفته ایرباس به ایران پنج فروند هواپیمای ۳۲۱ و چهار فروند هواپیمای ۳۳۰ تحویل خواهد داد.
همچنین براساس قرارداد نهایی با شرکت ATR این هواپیماساز ایتالیایی - فرانسوی تا پایان سال ۲۰۱۸ باید قرارداد خود را به طور کامل اجرایی کند. از اینرو ۱۱ هواپیمای باقی مانده در سال آینده میلادی تحویل خواهد شد.
در کنار اینها از آوریل سال آینده شرکت بوئینگ نیز نخستین هواپیمای خود را از خانواده ۷۷۷ به ایرانایر تحویل میدهد و تا پایان سال ۲۰۱۸ تعداد هواپیمای تحویل شده به ایران را به سه فروند خواهد رساند.
پس از آنکه ایرانایر به مدت ۲۰ سال امکان خرید حتی یک فروند هواپیمای نو را پیدا نکرده بود، موفق شدیم در طول ماههای گذشته هفت فروند هواپیمای نو تحویل بگیرد و انتظار داشته باشید که در ۲۰ ماه آینده ۳۲ هواپیمای نو دیگر نیز وارد ناوگاناش شود. این اتفاق بزرگ که میتواند سن ناوگان ایران را به شکل قابل توجهی کاهش دهد زیر سایه اجرای توافق هستهای اتفاق افتاده که البته میتواند در آینده نزدیک با همراهی دیگر ایرلاینها به انقلابی بزرگ در صنعت هوایی ایران منجر شود.
نظر کاربران
روحانی متشکریم
اره اقتصاد کشور های دیگرو رونق بدین شما تو ایران که نکردین.پس تکلیف شرکتهای هوا فضای ایران چی میشه تخته دیگه مردم بیکار دیگه؟؟؟؟؟ حتما دیگه ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
منظورت هوا و فضای کاغذیه؟
اقتصاد کشور های دیگه چیه .میدونی با هرهواپیمایی که وارد میشه چنتا شغل تو ایران ایجاد میشه .در ضمن خبر داری به علت نبود هواپیما همه مسافران به عربستان واروپا و کلیه کشورهای خارجی با شرکتهای هواپیمای خارجی سفر میکنند .یعنی عربستان هواپیما میفرسته به ایران حاجی هارو میبره .وهمه پولهای مسافرتی میره به جیب خارجیها
لطفا به هیچ چی به صورت سطحی نگاه نکنید
پاسخ ها
اره شغلایی که بدرد خودشون میخورهخ همه زیر پرواز نه ساعت مشخصی داره نه حقوق خوب فامیلمون با ده سال سابقه کار ماهی 700 میگرفت شب و روزم نداشت چرا بچها خودشونو نمیبرن واسه اینجور کارا .اینا شغل نیست خر حمالیه
عرضه داری تولید کن...
علی برکت الله
واقعا جایه تعجب داره آخه اون هموطنی که ایراد میگیره من نمیدونم فهم و درک نداره از اقتصاد
بابا الان که اکثریت جامعه تحصیل کرده هستن
پاسخ ها
تو که فهم و درک داری بهم بگو تکلیف شرکتهای هوا فضا چی میشه اون همه بیکار شدن ؟؟ بعدشم یا حقوقی که اینا میدن واسه کادر زیر پرواز 700 تومان که هروقت پرواز بود باید باشی پسر جان شما نفست از جای گرم در میاد اول برو در مورد شغل هایی که تو فرودگاه داره تحقیق کن بعد ادعا فهم و درک کن