فریاد از قطعات تقلبی خودرو
رئیس اتحادیه مکانیستهای تهران معتقد است یکی از بزرگترین معضلات این صنف بحث قطعاتی محسوب میشود که به شکل تقلبی در بازار گسترش یافته و هیچ اقدامی جدی برای مبارزه با آنهاصورت نمیگیرد.
وی همچنین به بیان برخی معضلات این روزهای صنف خود پرداخت و یکی از مهمترین این مشکلات را بحث امدادخودروهای سیار غیرمجاز دانست و گفت: متأسفانه این بخش از فعالیتها طی سالهای گذشته از صنف ما گرفته شد و اکنون به نوعی رها شده است و این افراد مانند راهزنها مردم را سرکیسه میکنند. در حالی که میشد با این روند مقابله کرد.
رئیس اتحادیه مکانیستها با بیان اینکه طی یک سال و نیم گذشته ۱۵۰۰ مغازه مکانیکی غیرمجاز پلمب شده،ادامه داد: با توجه به مشکلات متعددی که ممکن است در صنف مکانیستها وجود داشته باشد گاه تخلفاتی مانند فعالیت بدون جواز، تقلب یا مواردی مانند استفاده از قطعات نامناسب صورت میگیرد که برای رسیدگی به این موضوعات اتحادیه ما ۸۰ بازرس انتخاب کرده که میتوان گفت هیچ صنفی به این تعداد بازرس برای خود نداشته است. از سویی ما بازرسهای خود را از سوی همکاران و افراد امین و متخصص انتخاب کردهایم تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری شود.
وی ادامه داد: طی این مدت مشخص شده که عمده تخلفاتی که در این حوزه صورت میگیرد نداشتن تخصص در تعمیر خودرو است که در ۹۹ درصد این موارد فرد بدون برخورداری از جواز صنفی و به شکل بیجواز فعالیت میکند.
نیکآیین قطعات تقلبی را نیز معضل اصلی صنف مکانیستها دانست و افزود: متأسفانه در این حوزه شرایط به گونهای است که حتی در بسیاری از موارد خود فرد مکانیست هم متوجه تقلبی بودن یا نبودن قطعات نمیشود و این مسئله اعتراضات و مشکلات متعددی را ایجاد میکند.در موارد متعدد قطعات تقلبی به شکل گسترده در بازار توزیع شدهاند که استفاده از این قطعات موجبات نارضایتیهای متعدد را فراهم میآورد با این وجود به شخصه در روزهای گذشته در خیابانهای شهر تهران شاهد نیسانی بودم که حجم بسیاری کارتن مربوط به دیسک و صفحه یک برند آلمانی را حمل میکرد به عبارت دیگر به نام شرکت و برندی قطعات تولید شده و بعد به راحتی برای آنها کارتنهای مربوطه نیز تهیه و حمل و نقل میشود و مقابلهای جدی هم با این روند مشاهده نمیشود.
او اظهار کرد: به هر صورت ممکن است در میان افرادی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند تخلفاتی صورت بگیرد که مردم میتوانند مشکلات خود در این زمینه را با شماره ۷۷۵۳۱۷۲۳ مطرح کرده و انتقادات خود را پیگیری کنند. البته لازم است مردم به این نکته هم توجه داشته باشند که واحدهای فعال در این حوزه موظف هستند تعرفههای خود را در معرض دید عموم قرار داده و نرخهای ممهور اتحادیه را در جهت دید مشتریان خود قرار دهند.
رئیس اتحادیه مکانیستها با بیان اینکه در نهایت حدود ۹۰ درصد شکایات به واحدهای بدون جواز مربوط میشود، اظهار کرد: اکنون در تهران ۴۰۰۰ مکانیست تحت پوشش اتحادیه ما قرار دارند اما شاید به همین تعداد واحدهای بدون جوازی باشند که طی این سالها به فعالیت پرداختهاند.
نظر کاربران
درخت من گر بار دانش بگیر ا ا ا ا اد به زیر ....
زنده باد قاتل درجه یک ایرانیان .یعنی ایرانخودرو و سایپا
مدیر عامل ایرانخودرو و سایپا قبلا تو تولید فرغون فعالیت داشتن،تفاوت خودرو با اتومبیل رو درک نمیکنن
با این تولیدات بسیار افتضاح و بی کیفیت دارن بصورت غیر مستقیم مرتکب قتل میشن،تو یه تصادف خیلی ساده منجر به مرگ سرنشینان میشن
دولت بی خیال بی خیال بعد میگن برای خدمت آمدیم
در رابطه با امداد خودرو بگم دوسال پیش گردنه گدوک تسمه ماشین شل شده بود دینام شارژ نمیکرد بعد از یک ساعت وچهل دقیقه که داشتیم منجمد میشدیم امداد خودرو آمد گفت باطری خالی کرده و باید باطری عوض بشه ما هم که زن و بچه همراهمون بود گفتم عوض کن در حالی که بهش گفتم مطمئنی مال باطری پتینه شل شده نیست ،خلاصه باطری صبا کوچیک برام وصل کرد به قیمت ۲۴۵۰۰۰تومان دو سال پیش خلاصه به تهران که رسیدیم باز ماشین خاموش کرد وتسمه رو عوض کردم با باطری قبلی وصل کردم و ماشین درست شد شکایت کردم بعد از دو هفته کار به فحش وفحشکاری کشید و تازه فهمیده بودم قیمت باطری ۱۳۰۰۰۰تومان بوده تازه اون باطری هم که وصل کردم بعدا فقط سه ماه کار کرد و۱۷۰۰۰۰تومان دادم یه باطری عوض کردم یعنی حدودا۵۰۰۰۰۰تومان ضرر ،مملکت یعنی این هیچکی به هیچکی نیست
همه قطعات چینیه من میخوام بیام در ایرانخودرو ماشینم رو اتیش بزنم