زمین در مناطق جنوبی تهران باید رایگان شود
مشاور معاون ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تنها ۳۰۰ هزار خودروی فرسوده در تهران وجود دارد، افزود: طرح بستن عوارض سبز برای این خودروها در شورای شهر چهارم باید در نظر گرفته شود.
وحید نوروزی، نامزد شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه سالی ۴۵۰۰ نفر به خاطر آلودگی هوا جانشان را از دست میدهند و آسیبهای زیاد اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی که این خودروها به وجود میآورند، گفت: دولت باید در یک حرکت ضربتی دو ماه تمام خودروهای فرسوده را از سطح شهر جمعآوری کند.
وی افزود: سرمایهگذاری در این امر یک سرمایهگذاری طولانی مدت است که بعد از یک سال نتیجه مطلوبی دارد و دولت نباید در این امر کوتاهی کند. نوروزی با اشاره به اینکه ۲۰ ارگان در ترافیک شهر تهران دخالت میکنند، افزود: مدیریت شهری به تنهایی نمیتواند مشکلات ترافیک شهر تهران را حل کند.به گفته مشاور معاون ترافیک شهرداری تهران، ۵/۸۲ درصد از پول اتوبوس و ۵۰ درصد از هزینه مترو از طرف دولت پرداخت میشود.این نامزد شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کمتر از ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس و مینیبوس فرسوده در شهر تهران وجود دارد، گفت: اولویت اول نیز در شورای چهارم این است که تکلیف این خودروها را مشخص و آنها را از رده خارج کنند. نوروزی از عدم شمارهگذاری و بستن عوارض شناور به موتورسیکلتها براساس میزان آلایندگی و همچنین ایجاد محدوده طرح ترافیک برای موتورسیکلتهای کاربراتوری خبر داد و گفت: هدف ما حذف تعرفه گمرکی و تمام عوارض از موتورسیکلتهای برقی است.
وی ادامه داد: ۲۴ درصد آلودگی هوا و ۵۰ درصد آلودگی صوتی کشور برای وجود این موتورسیکلتهاست. مشاور معاون ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: توسعه مترو و اتوبوسهای BRTاز نان شب برای مردم مهمتر است. وی گفت: طبق طرح جامع حمل و نقل و ترافیک ۷۵ درصد از سفرهای شهر تهران باید با حمل و نقل عمومی انجام شود که اگر بتوانیم به این درصد برسیم، کار بزرگی انجام دادهایم.
وی خاطرنشان کرد: اگر شوراها خودشان را نماینده مردم بدانند نه تنها مشکلی پیش نمیآید بلکه یک رابطه معقولانه بین شورای شهر و شهردار منتخب مردم به وجود میآید.مشاور معاون ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: به وجودآوردن تفکر توسعه پایدار در بین اعضای شورای شهر جزو اولین اولویتهای اجرایی من پس از انتخابات است. نوروزی با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته در مسائل محیط زیستی فاصله شمال تا جنوب تهران کاهش بسیاری یافته است، افزود: شورای شهر چهارم با رایگان کردن زمین و عوارض برای تشویق سرمایهگذاران در جنوب تهران میتواند در کاهش فاصله شمال تا جنوب موثر باشد.
او با اشاره به اینکه اعتقاد دولت و مجلس به شورای شهر به خاطر تجربه شورای اول شهر تهران و برخی دیگر از شوراهای استانها مانند شورای شهر رشت و اهواز کم شده است، اعلام کرد: اگر این تجربیات ناخوشایند را کنار بگذاریم، با بهکارگیری نیروهای متخصص در رشتههای مختلف در شورای شهر میتوانیم امیدوار باشیم که شورای شهر مانند یک حکومت محلی مدیریت کند و به معنای واقعی یک پارلمان محلی راهاندازی شود.
ارسال نظر