۵۱۴۶۲
۲۱ نظر
۵۰۱۵
۲۱ نظر
۵۰۱۵
پ

قهر مردم با بازار با وجود کاهش قیمت‌ خودرو

با وجود تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت و ثبات قیمتی بازار اما همچنان قهر مردم با بازار خودرو ادامه دارد.

روزنامه شرق: با وجود تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت و ثبات قیمتی بازار اما همچنان قهر مردم با بازار خودرو ادامه دارد.

هفته گذشته از وضعیت نمایندگی‌های خودروسازان بزرگ گزارش داده بود و از کمبود خودرو در نمایندگی‌ها و عدم تامین نیاز بازار و نارضایتی نمایندگی‌ها و مردم خبر داده بودیم.

اما در بازار خریدوفروش خودروهای کارکرده که چندوقتی است با هدایت نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی از عبدل‌آباد به پارک چیتگر منتقل شده است اما همچنان عبدل‌آباد پاتوق خریدوفروش خودروهای کارکرده است.

آرش پرندلو یکی از فعالان این عرصه از قهر مردم با بازار می‌گوید. به گفته وی علت این عدم‌استقبال انتظار مردم از کاهش بیشتر قیمت‌هاست.

این در حالی است که روز گذشته جمشید پژویان رییس شورای رقابت از برنامه این شورا برای ورود به حوزه قیمت‌گذاری مواد اولیه مورد استفاده در تولید قطعات خودرویی خبر داده که تحقق این موضوع کاهش قیمت خودروهای داخلی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته پژویان اگر مردم چشم‌انتظار تغییر در قیمت خودرو هستند، یا باید پارامترهای دخیل در تولید تغییر کند یا با توجه به درخواست خودروسازان، شورای رقابت در دستورالعمل قیمت‌گذاری تجدیدنظر کند. جمشید پژویان البته اعلام کرده که گام بعدی شورای رقابت در حوزه خودرو، بررسی (قیمت) نهاده‌های خام موثر در صنعت قطعه و خودرو خواهد بود.

بنابراین به نظر می‌رسد درصورتی‌که شورای رقابت موفق شود قیمت مواد اولیه اساسی مانند فولاد، مس، آلومینیوم و پتروشیمی را به‌صورت عادلانه و منطقی تعیین کند، نرخ بسیاری از محصولات و مصنوعات داخلی به ویژه خودرو نیز کاهش خواهد یافت.
اکبری یکی دیگر از فعالان بازار، خرید و فروش‌های انجام‌شده را محدود به خودروهای مدل پایین که سال تولید آنها از 87 به پایین است می‌داند و علت آن را وجود مشتریان خاص این مدل از خودروها که اکثرا شهرستانی هستند و به‌طور همیشگی مشتری پروپا قرص این تیپ از خودروهای کارکرده هستند.

در حال حاضر اکثر مشتریان بیشتر به دنبال خودروهای پژو‌206 و ال‌90 هستند، درصورتی‌که این خودروها در بازار کم شده است پژو‌206 صفر کیلومتر در بازار به قیمت 33‌میلیون‌تومان عرضه می‌شود این در حالی است که قیمت این خودرو تا 38‌میلیون‌تومان نیز رسیده بود.

پژو پرشیا مدل سال هم که کمترین نوسان را نسبت به دیگر خودروها داشته است، 32‌میلیون‌تومان خرید و فروش می‌شود. پراید مدل 90 نیزکه هفته گذشته به قیمت 14‌میلیون‌و‌200‌هزار‌تومان خرید و فروش می‌شد، روز گذشته قیمت آن به 13‌میلیون‌تومان رسیده بود اما نکته جالب در خودروهای صفر در این است که هنگام تحویل خودرو از نمایندگی یا خرید آن از بازار، قید شدن مدل ساخت خودرو در سند به سال 1391 است.

این در حالی است که همه‌ساله از بهمن‌ماه در سند خودروهای تحویلی مدل سال بعد قید می‌شود. اما در حال حاضر در خودروهای تولیدی شرکت سایپا اتاق 91 ولی سند 92 ذکر می‌شود و در خودروهای تحویلی ایران‌خودرو سند و اتاق مدل 91 است و یک برگ الحاقی به آن پیوست شده است.

به گفته فعالان بازار علت این نوع تحویل پر بودن انبارهای این دو خودروساز بزرگ از خودروهای تولیدشده در سال قبل است. به گفته اکثر فعالان بازار این روند کسادی بازار تا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه دارد و بعد از انتخابات برنده شدن چه شخصیتی روند صعودی یا سقوطی بازار را تعیین می‌کند. به گفته آنها اگر برنده انتخابات از طیف دولت باشد قیمت‌ها روند صعودی خواهد گرفت و اگر برنده هاشمی‌رفسنجانی باشد به احتمال زیاد قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • اراک

    آخه سالار از کدوم کاهش قیمت حرف میزنید ؟ خودرویی مثل پراید 132 SL خود سایپا می گفت 15200000 حالا شورای رقابت میگه بدونه هیدرولیک بدونه ایربک بدونه رنگ متالیک 14470000 خوب یعنی جمع این سه آپشن 800 تومان میشه؟ تازه جدیدا هم که خودروی بدونه ایربک شماره گذاری نمی شود.حالا چه آشتی آقا؟ چه آشتی؟

  • ناشناس

    چه کاهش قیمتی همان قبل که قیمتها هنوزبالا نرفته بود مردم بابدبختی ووام یه خودرو 7و8 تومانی میگرفتند تابرسدبه حالابزاریدتاعلف زیرشان سبزشه

  • بدون نام

    انشااله مردم شریف کشورمان باصبرو
    حوصله و با عدم خرید. خودروسازان را سرجایشان می نشانند.

  • بدون نام

    آخه اسم اونو میشه گذاشت کاهش قیمت؟

  • sahar

    التماس نکن ، عمرا اگه بخریم ....!!

  • عسل

    تیتر رو اصلاح کنید مگه قیمت خودرو کاهش هم یافته؟؟؟

  • ناشناس

    اگر در ایران هم مثل کشورهای اروپایی اتحادیه های مردمی مثل حقوق مصرف کننده و اتحادیه کارگران وجود داشت خیلی از این گران فروشی ها نبود
    بدلیل اینکه این اتحادیه ها با تحریم و اعتصاب مردم را هماهنگ میکنه تا جلوی گرانفروشی را بگیرن و تولید کننده مجبور میشه رضایت خریدار را جلب کنه

    ولی با وجود نبود اتحادیه مردمی باز هم مردم تحریم خوبی در مقابل گران فروسی خودروسازان آنجام دادن.

    دمتون گرم همچنان ادامه بدید

  • hamid

    ایرانی با غیرت اگه واقعا برای تحریم مصمم هستید باید تا اخر پاش وایستید چون بهتون قول میدم کارخونه ها بزودی با کاهش عرضه قیمتها رو بالا میبرند و اینجاست که مرد میخواد پای حرفش وایسته و نخره از ترس اینکه فردا گرونتر نشه.ما برنده هستیم اگه باور داشته باشیم

  • تورج

    چه بگید چه نگید مردم اولا قدرت خریدشون نسبت به قیمتها پایینه دوما کی پول یک 206 رو میده یک پراید بخره؟؟؟

  • ناشناس س س

    کـــاش با همه اجناس و همیشه مردم تحریم میردن کــــــــــــــــــــاش. اگه زمانی که یه جنس میره بالا مردم ایران مثل مردم آلمان در مورد شير و مردم عربستان در مورد مرغ تحریم میکردن الان اوضاع خیلی بهتر از این بود اما حیف که دستمون رو خوندن

  • کارگر و مستاجر

    با این کیفیت پایین خودروهای داخلی و قیمت بالا مگه مغز خر خوردیم که بیاییم پول بدیم دولت باید واردات خودرو را آزاد کنه اصلا ما خودرو داخلی نمیخواهیم ایران خودرو و سایپا هم بهتره تعطیل کنند

  • جمشید

    اسم شورا خیلئ بزرگه ولئ کارش کوچک

  • علئ

    شورائ رقابت با گران کردن نه ارزان کردن مردم ما خیلئ ساده هستن چقدر امروز فردا را گوش کردن بابا ماشین دست دوم خارجئ وارد کنید رقابت کن شورا بس است کسیئ داره ماشین ملیاردئ سوار میشه ما که نداریم چکار کنیم دوزدئ

  • تورج

    مگر کاهش دادند؟ عجب من حواسم نبود

  • مهمان

    آقا: مردم نه با بازار خودرو قهرند بلکه این بی انصاف ها اینقدر قیمتها رو ناجوانمردانه بردن بالا که مردم قدرت خرید این آت و آشغالها رو دیکه ندارند و گرنه اگر همین الآن در گمرکات رو روی ماشین های خارجی باز کنند با همین دلار 3000 تومان باز هم خواهیم دید که قیمت آنها از این حلبی ها پاین تره.

  • بدون نام

    مجله جان تو جمله آخرت تبلیغ انتخاباتی دیده میشه.
    لطفا دقت کن تا تکرار نشه.
    ممنون

  • جواد

    بزرگوار مردم با بازار خودرو قهر نکرده اند ، پول ندارند که بخرند تازه اگر هم داشته باشند حیف پول که بابت این محصولات بی کیفیت خرج شود. پس تحریم تحریم تا ورشکستگی صنعت گاری سازی . انشاء اله

    پاسخ ها

    • ایرانی

      موافقم . احسنت به شما ایرانی های غیور. سزای گران فروش نخریدن است. به ورشکستگی این دو چیزی نمونده به لطف الهی .

  • استار

    هر وقت پرايد دوباره شد 7 تومن من مي‌خرم!

  • ساسان

    خر بخرید ماشین نخرید تا اینها تنبیه بشن

  • اصغر

    من میرم یه دست دوم میخرم ماشینا نو هم بمونن تو کارخانه گرد بخورن انشااله درش تخته میشه حلبی سازها

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج