۵۱۲۵۹۸
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

واگذاری منوریل قم به بخش خصوصی

استاندار قم از پیگیری برای واگذاری منوریل قم به بخش خصوصی خبر داد.

خبرگزاری مهر: سید مهدی صادقی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: اگر اتکای اقدامات خودمان را در بحث اقتصاد خرد و تقویت اشتغال روستایی بگذاریم قدم مهمی در بهبود معیشت مردم برداشته‌ایم.

وی افزود: تقویت شرکت‌های دانش بنیانی که به سمت تولید نیل می‌کنند هم می‌تواند در راستای اشتغال تحصیل کرده‌ها گام مثبتی باشد.

استاندار قم با تأکید بر ضرورت تسریع در آماده سازی ساختارهای گردشگری استان قم ابراز کرد: بحث این است که گردشگری را به سمت صنعتی شدن پیش ببریم تا بتواند اثرات اقتصادی خود را در استان نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه هر یک گردشگر می‌تواند بین چهار تا ۶ شغل ایجاد کند، بر نقش گردشگری در توسعه اقتصاد و اشتغال در استان تأکید کرد.

اتمام و بهره‌برداری از بیمارستان‌های نیروگاه خوانساری و شهید بهشتی از برنامه‌های سال جدید در حوزه بهداشت و درمان برای استان قم بود که صادقی به آن اشاره کرد.

واگذاری پروژه‌های استانی به بخش خصوصی

وی با اشاره به اینکه اهمیت واگذاری پروژه‌های نیمه تمام بر اساس بهره‌گیری از اعمال ماده ۲۷ در راستای تقویت سازمان‌ها و اداراتی است که این ظرفیت را دارند، گفت: امسال باید کارشناسی‌هایی که در این حوزه شده به نتیجه برسد.

به گفته استاندار قم، بهره‌برداری از فاز نخست تصفیه خانه آب جامع قم هم اواسط سال اتفاق خواهد افتاد که کمک موثری در راستای تکمیل شدن پروژه آب قم می‌شود.

وی با اشاره به تلاش برای تکمیل پروژه منوریل قم در سال جدید خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در راستای تعیین تکلیف نهایی صورت گرفته و در حال آماده‌سازی زمینه‌های واگذاری آن را به بخش غیر دولتی با نظارت شهرداری قم هستیم.

راه‌اندازی بازارچه‌های محلی و فروش محصولات کشاورزی و روستایی موضوع دیگری بود که صادقی به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه حداقل باید چهار بازارچه را در نقاط مختلف و مناسب شهر قم برپا کنیم، اظهار کرد: توسعه کارگاه‌های روستایی مانند فرش استان که در کشور درجه است از دیگر برنامه‌هایی است که باید امسال پیگیری کنیم.

کمربندی قم بودجه گرفت

صادقی افزود: کمربندی قم به مسافت ۱۱۰ کیلومتر در ردیف بودجه امسال قرار گرفته است که با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اتصال راه آهن منطقه ویژه اقتصاد سلفچگان به راه آهن سراسری و گمرک هم امسال باید انجام شود، ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی قم می‌تواند به عنوان اولین بندر خشک کشور رسما در مدار کار قرار بگیرد. اتصال راه آهن به سیلوی قم هم این پروژه را تکمیل می‌کند.

استاندار قم ابراز داشت: تعیین تکلیف سرمایه گذاری دریاچه نمک و شروع عملیات آن هم امسال باید به طور جدی دنبال شود.

وی افزود: تقویت پنجره واحد اقتصادی هم موضوع مهمی است که باید امسال مد نظر قرار گیرد تا رسالتی که برایش تعریف شده در مدار قرار بگیرد. در زمینه‌های انرژی نو و آی تی باید از ظرفیت پنجره واحد اقتصادی استان قم استفاده کرد.

صادقی تأکید کرد: کارشناسی و احصای قوانین و مقررات مزاحم در بخش توسعه موضوع مهم دیگری است که باید سازمان برنامه آن را دنبال کند.

وی افزود: یک سری قوانین داریم که مانع و ضد توسعه است و برای جذب سرمایه گذار مانع ایجاد می‌کند که باید این قوانین را از سر راه برداریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • سید امین

      برنامه بسیار ناکارامد هست که تو قم اجرا شد خدا ازت نگذره احمدی نژاد

    • بدون نام

      برنامه قشنگی بوددولت اصلاح طلب نمیتونه کارکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج