۵۱۲۲۰
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

قیمت احتمالی تندر- ۹۰ و پژو ۲۰۶

شورای رقابت و خودروسازان در حالی هفته گذشته بر سر قیمت برخی خودروهای داخلی به توافق رسیدند که هنوز تکلیف قیمت تندر-۹۰ و پژو ۲۰۶ به عنوان دو محصول پرتقاضای بازار مشخص نشده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: شورای رقابت و خودروسازان در حالی هفته گذشته بر سر قیمت برخی خودروهای داخلی به توافق رسیدند که هنوز تکلیف قیمت تندر-۹۰ و پژو ۲۰۶ به عنوان دو محصول پرتقاضای بازار مشخص نشده است.

آن طور که خبر می‌رسد، ارزبری تندر-۹۰ و پژو ۲۰۶ به محل اختلاف خودروسازان و شورای رقابت تبدیل شده و ظاهرا قرار است این دو طی هفته جاری به توافق نهایی در این مورد برسند.

حرف خودروسازان این است که تندر-۹۰ و پژو ۲۰۶ ارزبری بالایی دارند و شورای رقابت باید در تعیین قیمت آنها، فاکتور ارزبری را جداگانه و سوای از تورم بخشی، حساب کند.

ظاهرا خودروسازان حتی عنوان هم کرده‌اند که اگر شورای رقابت قیمتی پایین‌تر از هزینه تمام شده تولید را برای این خودروها به خصوص تندر-۹۰، در نظر بگیرد، تولید آنها متوقف خواهد شد، زیرا ادامه تولیدشان صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

این داستان البته در مورد خودروهایی مانند مگان و سوزوکی گرندویتارا نیز صدق می‌کند و قرار است قیمت آنها نیز مطابق با میزان ارزبری شان تعیین شود، با این حال هم‌اکنون تعیین قیمت تندر و ۲۰۶ به دلیل تقاضای بیشتر، برای مشتریان مهم‌تر به نظر می‌رسد.

این در شرایطی است که ظاهرا خودروسازان قیمت‌های موردنظر خود را به شورای رقابت پیشنهاد داده و منتظر جواب نهایی این شورا هستند.

به گفته منابع آگاه، ایران خودرو قیمتی حدود ۳۱ میلیون تومان را برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ پیشنهاد داده‌ که طبعا اگر قرار به تولید مدل‌های بالاتر ۲۰۶ باشد، این رقم افزایش خواهد یافت.

در مورد تندر-۹۰ نیز گفته می‌شود نظر خودروسازان روی قیمت ۳۳ میلیون تومان است، حال آنکه این محصول هم‌اکنون قیمتی حدود ۳۱ میلیون تومان در بازار دارد.

باید دید در نهایت چه توافقی بین خودروسازان و شورای رقابت در مورد قیمت تندر و ۲۰۶ صورت می‌گیرد و بازگشت دوباره آنها به لیست فروش، بازار را تکان خواهد داد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ناشناس

    هرکی میخاد بخره بخره آزاده ولی من نمیخرم و به تنهایی تحریم میکنم میدونم فایده ای نداره ولی حداقل کاریه که میتونم برا وجدانم انجام بدم

    پاسخ ها

    • بدون نام

      ببخشید من منفی دادم اشتباهی رفت رو منفی .خیلی هم کار خوبی میکنی

  • حمید لکستانی

    مثل مرد نمیخریم تا رو دستشون بمونه

  • ali

    اگه گمرکو بر می داشتن اونوقت بازار قیمت ماشیناشو نو تعیین میکرد و اونوقت مجبور به ایجاد کیفیت و قیمت گزاری مناسب می شدن

    پاسخ ها

    • ناشناس

      بله علی آقا اونوقت تکلیف جوانهایی که تو این شرکت های خودروسازی کار می کنند چی میشد. فکر نمیکنی اینا بیکار می شن و خانواده شون چه زجری می کشن. ؟

  • بابک

    مگه قبلاً نمی گفتند که در زمینه تولید خودرو خودکفا شدیم پس منظور از ارزبری چیه؟

    پاسخ ها

    • ناشناس

      آره راست میگی. خودکفایی خودرو و خودرو ملی حرفی بیش نبوده الان معلوم شد .

  • lمحمد جواد بیرانوند

    l90 moftesham gerune in dg az badbakhtie mast ke mikha 33 milion babatesh pul bedim...

  • سیروان

    بهترین راه حل برای خارج شدن از این وضعیت باید طبق قانون اقتصاد رقابتی بشه تولید اتومبیل هم اینکه شغل زیاد میشه هم اینکه قیمت پایین میاد.مثل رقابت سیم کارتها که تنها رقابت در ایران از این لحاظ است.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج