دلیل ثبت نام نكردن حافظی در انتخابات شورا
ديروز شوراي شهر نخستين جلسه سال جديدش را در حالي آغاز كرد كه بسياري ازكرسينشينان آن خود را براي تبليغات انتخابات دوره بعدي شورا آماده ميكنند و معلوم نيست كه سرنوشت باز هم حضور در شوراي پنجم را براي آنها رقم بزند يا نه. اما شايد مهمترين مباحث مطرح شده در جلسه ديروز را بتوان در دومحور تصويب تخفيف ٨٠ درصدي بليتهاي مترو و اتوبوس براي سربازان وتذكر حافظي به بروز تخلفي ديگر در مديريت شهري خلاصه كرد.
روزنامه اعتماد: ديروز شوراي شهر نخستين جلسه سال جديدش را در حالي آغاز كرد كه بسياري ازكرسينشينان آن خود را براي تبليغات انتخابات دوره بعدي شورا آماده ميكنند و معلوم نيست كه سرنوشت باز هم حضور در شوراي پنجم را براي آنها رقم بزند يا نه. اما شايد مهمترين مباحث مطرح شده در جلسه ديروز را بتوان در دومحور تصويب تخفيف ٨٠ درصدي بليتهاي مترو و اتوبوس براي سربازان وتذكر حافظي به بروز تخلفي ديگر در مديريت شهري خلاصه كرد.
يكي از موضوعات مطرح شده در جلسه ديروز شورا، تصويب تخفيف ٨٠ درصدي بليت حمل و نقل عمومي براي سربازاني كه در شهر تهران مشغول به خدمت هستند، بود كه با راي اكثريت به تصويب رسيد. در جريان بررسي اين لايحه احمد دنيامالي، رييس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران گفت: پس از بررسيهاي انجام شده به اين نتيجه رسيديم كه ٢٠ درصد هزينه حمل و نقل عمومي توسط سربازان با محدوديت ٤ سفر در روز پرداخت شود.
رييس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران افزود: تخفيف ٨٠ درصدي شامل سربازاني ميشود كه در پادگانهاي شهر تهران مشغول به خدمت هستند. همچنين ديروز رحمتالله حافظي به عنوان يكي از منتقدان جدي شهردار تهران كه اين روزها به خاطر انصرافش از كانديداتوري شوراي شهر مورد توجه قرار گرفته، تذكري جديد را به شهردار تهران داد. او در جلسه علني شوراي شهر تهران، ضمن تشكر از مردم و اصحاب رسانه، درحالي كه تلاش ميكرد تا با لحن طنزآلودش زهر كلامش را بگيرد گفت: معتقدم سال ٩٦ نقطه عطفي در تاريخ مديريت شهري خواهد بود.
درخواستي از هيات رييسه شوراي شهر براي تقويت در نظارت بر عملكرد اعضاي شوراي شهر تهران دارم. اين نظارت بر عملكرد بايد به طريقي باشد كه يك عضو شوراي شهر به خود اجازه ندهد كه دستور توقف اجراي حكم ماده ١٠٠ را به شهردار منطقه بدهد، اين رويه پسنديده نيست و انتظار داريم مداخله شود تا از اين رفتارها ممانعت صورت گيرد. رييس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه بر اساس گزارشهاي غيررسمي كه اميدوارم صحت نداشته باشد، ضعفهايي در برخي از خطوط مترو وجود دارد، گفت: نمونه اين ضعفها، نداشتن هواكش و سيستم برق مستقل در خط ٣ مترو و نبود راه دسترسي واگنها به خط ٧ مترو است. در خط ٧ مترو واگنها با جرثقيل از حفرههاي بالاي تونل وارد خط ميشود. البته اميدوارم اين موضوع صحت نداشته باشد، انتظار ميرود شهرداري درباره اين دو مورد پاسخ شفافي بدهد.
اما اينها تنها سخنان حافظي نبود، همان طور كه پيشبيني ميشد بعد از اتمام جلسه او به جمع خبرنگاران آمد و درباره انصرافش از شورا توضيحاتي را داد: انگيزهام فقط شخصي بوده، يعني حس ميكنم براي خانوادهام بايد وقت بيشتري بگذارم و فعلا تمايلي به قبول مسووليتي جديد ندارم. البته خيلي از دوستان به بنده لطف داشتند، ولي خودم تمايلي براي حضور مجدد در شورا را نداشتم. ضمن آنكه براين باورم كه در شوراي چهارم، راه براي نظارت بهتر بر شهرداري باز شده و اطمينان دارم در ادامه اين مسير، شوراي پنجم راه آسانتري را براي نظارت بهتر و دقيقتر بر عملكرد مديريت شهري، پيش رو خواهد داشت.
حافظي با رد برخي از اظهارنظرها كه انصراف وي را سياسي عنوان كردهاند، گفت: اصلا اينچنين نيست. در اين مورد اصلا بحث سياسي در ميان نبوده است. رييس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران در مورد پيشنهادهاي شغلي كه تاكنون به وي شده، از جمله شايعه حضور در بدنه دولت يا حضور به عنوان كانديداي مجلس با رد اين شايعهها گفت: هيچ كدام از اين موارد صحت ندارد. وي در پاسخ به سوالي در مورد اينكه بعد از پايان عمر شوراي چهارم چه خواهد كرد نيز گفت: ترجيح ميدهم به عنوان پزشك به مردمم خدمت كنم.
طلايي همچنين از اصرار شورا بر افزايش كرايهها خبر داد و گفت: افزايشهاي ما، كف افزايش كرايهها بوده است. اگر قرار باشد اين افزايشها نيز اعمال نشود شهرداري در بخش حمل و نقل و ترافيك با مشكلاتي جدي روبهرو خواهد شد. بنابراين ما نيز به جد خواستار تصويب و اعمال افزايش كرايهها هستيم و اميدواريم شوراي حل اختلاف در اين مورد، نگاهي كارشناسانه داشته باشد.
ارسال نظر